Gå til innhold
Hundesonen.no

fikk dere med dere mess


athene

Recommended Posts

de hadde kunskaps spørsmål som serene kunne stille program lederne.

det var 1 som spurte hva slags hunde rase har blå tunge.

alle 3 på tv sa det var chihuhua :)

¨men svarte skulle jo være chow chow.

men euraiser har ikke dem også blå tunge da?

jeg treff en euraiser på utstillings trening og den hadde blå tunge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har kun sett minimalt med Mess, men de gangene jeg har sett det har ikke programlederne vært de smarteste knivene i skuffen akkurat..

Angående eurasier, her her en link til bilder av en med blå tunge:http://www.northstar-eurasiers.com/Snapsho.../snapshots.html

Etter det jeg har sett er det ikke alle som har blå tunge, men en del av dem.

Men er ikke chowchowen "stamfaren" til eurasier? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja søstera har sendt inn av mine ett par ganger..

ringt meg hver gang.. DAdda speeeeedy er på tvvvvv...sitter og ser på det om morgene noen ganger nå i ferien... mye rart som blir sagt der ja..

Ja, men da så jeg rett da! :) Så på sammen med Trond og ropte "Jeg kjenner de hundene!!" Det var jo egentlig en sterk overdrivelse.. men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da så jeg rett da! :) Så på sammen med Trond og ropte "Jeg kjenner de hundene!!" Det var jo egentlig en sterk overdrivelse.. men men..

haha.. vi blir jo kjent nå i september da på utstulling..

bare advarer . . jeg er ****** sur når jeg er nervøs, så det er kanskje best å prates etter jeg har vært i ringen!:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. vi blir jo kjent nå i september da på utstulling..

bare advarer . . jeg er ****** sur når jeg er nervøs, så det er kanskje best å prates etter jeg har vært i ringen!:) hihi

Hoho, da må vi jo bare møtes før vi skali ringen da, for jeg blir stikk motsatt!! jeg blir enormt pratesyk, prater fort, og HØYT! Se for deg densamtalen da:

Silje: JAJA DETTEBLIR JOKJEMPEGØYDA,ELLERHVATRORDU,ERDUOGSÅLIKENERVØSSOMMEG?JEGSPYRSNARTJEGALTSÅ!

Kine: Hold kjeft , masekjerring!!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, da må vi jo bare møtes før vi skali ringen da, for jeg blir stikk motsatt!! jeg blir enormt pratesyk, prater fort, og HØYT! Se for deg densamtalen da:

Silje: JAJA DETTEBLIR JOKJEMPEGØYDA,ELLERHVATRORDU,ERDUOGSÅLIKENERVØSSOMMEG?JEGSPYRSNARTJEGALTSÅ!

Kine: Hold kjeft , masekjerring!!!!

:P

HAHAHAHA.-.. skal nok klare å være sånn passe hyggelig.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de hadde kunskaps spørsmål som serene kunne stille program lederne.

det var 1 som spurte hva slags hunde rase har blå tunge.

alle 3 på tv sa det var chihuhua :P  

¨men svarte skulle jo være chow chow.

men euraiser har ikke dem også blå tunge da?

jeg treff en euraiser på utstillings trening og den hadde blå tunge

Chow Chow er den eneste hunderasen med krav om blå tunge..

Shar pei kan ikke ha helt rosa tunge, men må ha flekkete..

MEN, Eurasier kommer jo fra Chow Chow'en..

Så den har ikke noen standar på tungen..

Som du ser så har denne rosa tunge.

http://www.agraria.org/cani/eurasier.JPG

Denne har flekkete tunge.

http://www.stenata.cz/tomimopa/eurasier/standart-v.jpg

Og denne har blå tunge.

http://www.darchen.co.uk/AdvHTML_Upload/Tasha1.jpg

Så tror ikke det har noe å si hvilken farge tunge de har, men tror det

er sjeldent med blå tunge på Eurasier.

Så den blå tunga har de fått fra Chow Chow'en, selv om det bare er Chow'en som har krav om helt blå tunge.

Oisann, ble litt mye dette. :oops:

(Forstod noen dette? :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P  Jeg har kun sett minimalt med Mess, men de gangene jeg har sett det har ikke programlederne vært de smarteste knivene i skuffen akkurat..

Angående eurasier, her her en link til bilder av en med blå tunge:http://www.northstar-eurasiers.com/Snapsho.../snapshots.html

Etter det jeg har sett er det ikke alle som har blå tunge, men en del av dem.

Men er ikke chowchowen "stamfaren" til eurasier?  :?

Jo.. :P Chow'en er stamfaren til Eurasier'en... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. vi blir jo kjent nå i september da på utstulling..

bare advarer . . jeg er ****** sur når jeg er nervøs, så det er kanskje best å prates etter jeg har vært i ringen!:P hihi

Hehe jeg blir stressa før jeg skal i ringen hvis folk maser på meg og da blir jeg kjempe sinna..Glefser etter alt og alle som snakker til meg :oops: Men det er bare når det er to minutter til vi skal inni ringen for da må alt ligge på sin rett plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...