Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsksetter Paco

ms.dyrego

Recommended Posts

Verdens beste Paco (ca 4månder)

post-3369-1201565838_thumb.jpg

Å så sinna :rolleyes:

post-3369-1201565373_thumb.jpg

Paco på :fisk_01: etur

post-3369-1201565336_thumb.jpg

Godt å sove etter en lang dag med fisking :lol:

post-3369-1201083160_thumb.jpg

Paco:Prøve faktisk å få oppmersomhet..

post-3369-1201565493_thumb.jpg

Her har Trixi snekke seg med. Han har vokst opp med henne, så hun er vell på en måte reserve-mamma :P

post-3369-1201566660_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk puppeh.gif

Han er litt lys rundt øynene, i forhold til rasestandar. Men da jeg hadde han på utstilling i for 1 år siden sa dommern at han hadde personlighet. :Laugh:

Fikk rød sløyfe og 3. beste engelsksetter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottoet til Paco er det som ikke kan spises kan i det minste tygges på :lol: Rå fisk går inn under den siste kattegorien, tygges på.

Pappa har gådd litt med han, men vi har lite ryper for tiden så det har ikke blitt så mange situasjoner.

Skal melde oss på jakt-kurs og et kurs der man lærer om jaktprøver til høsten. Gleder meg masse. Ellers har vi holdt holdt mest på med lydighets trening. Har litt den tankegangen at selv en jakthund er mesteparten av livet "bare en hund", så det viktigse for meg er at han har det bra og får brukt seg selv på så mange måter som mulig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Mottoet til Paco er det som ikke kan spises kan i det minste tygges på :whistle: Rå fisk går inn under den siste kattegorien, tygges på.

Pappa har gådd litt med han, men vi har lite ryper for tiden så det har ikke blitt så mange situasjoner.

Skal melde oss på jakt-kurs og et kurs der man lærer om jaktprøver til høsten. Gleder meg masse. Ellers har vi holdt holdt mest på med lydighets trening. Har litt den tankegangen at selv en jakthund er mesteparten av livet "bare en hund", så det viktigse for meg er at han har det bra og får brukt seg selv på så mange måter som mulig :P

Herlig at flere har den tankegangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Søndag begynte vi med klikker.

Hittil er det mest frustrerende, det er som om vi har gått mange steg tilbake.

Hold ut, på en type setterhund vil jeg tro du snart får tidobbelt tilbake. Skjønn hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kommet ganske langt :( (i forhold til dag 1 vertfall )

Han har begynt å prøve ting som jeg ennå ikke har klikket for (danse, gi labb osv.)

Så det er tydelig at han har skjønt konseptett.

Vi har det morro når vi holder på, men har vanskelig for å stå i ro å ikke gi noen signaler når han ligger på rygg og fortvilt gir labb. :rolleyes:

Til nå så har jeg sluttet å belønne han når han sitter eller legger seg, det sitter så godt at han ikke trenger å minnes på det.

Gleder meg til slutten av månden når jeg kan kjøpe en bedre bok en den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har vi kommet lang med klikkertreningen vår.

Vi har lært utrolig mye på kort tid, for eksempel bukke, stå, stå ved foten og sitte korekt ved fot. :)

I tilleg hadde han sitt første komplette fuglearbeid forige helg :kiss::blink:

Så nå føler jeg at alt holder på å falle på plass.

Paco og Kita

post-3369-1204497085_thumb.jpg

post-3369-1204902837_thumb.jpg

post-3369-1204902869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Takk skal du ha swimzy. :ahappy:

Nå sist mandag så hadde vi et nydelig fugle arbeid igjenn.

Fint å få et nydelig fulge arbeid dagen før båndtvangen begynner :D

edit: endret mamdag til mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå har jeg hadt så mye å gjøre i det siste at det ikke har blidt mye data tid for meg.

Men jeg tenkte at jeg måtte skrive litt siden vi skal på utstilling lørdag 12.

Vi har klippet pelsen, men etter at han tok seg en runde alene i skogen i går så er han blitt grå, sort, grønn å lilla.

For meg ser det ut som leire, aske, gress og krøkebær... Og selvfølgelig har han slitt skjørtene sine, det hang en middels stor busk i rompa på han når jeg fant han. Kan ennå ikke skjønne annet en at han selv har åpnet døra, tispene lå fredelig ved døra, Paco var ikke å se. Men etter en sykkeltur i skogen med fløyta så kom han til rette...

Så i dag er det bading å ny runde med saksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vi fikk andre premiering i dag. :)

Men det var uvanelig lite premier i dag, tror faktisk jeg aldrig har hvert på en alta utstillig der det har hvert så lite første premieringer.

Men vi prøver på nytt i januar, håper vi kanskje har fått en jaktpremiering til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface:

Jeg oppdaget noe jeg synes er litt morro.

På nesten alle bildene jeg har av Paco når han står i ro, ser han rett på meg uten å bruke dempede signaler.

Tispene våre (det er bare Paco som har vokst opp hos oss) demper meg på nesten hvert eneste bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...