Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsksetter Paco

ms.dyrego

Recommended Posts

Skrevet

Verdens beste Paco (ca 4månder)

post-3369-1201565838_thumb.jpg

Å så sinna :rolleyes:

post-3369-1201565373_thumb.jpg

Paco på :fisk_01: etur

post-3369-1201565336_thumb.jpg

Godt å sove etter en lang dag med fisking :lol:

post-3369-1201083160_thumb.jpg

Paco:Prøve faktisk å få oppmersomhet..

post-3369-1201565493_thumb.jpg

Her har Trixi snekke seg med. Han har vokst opp med henne, så hun er vell på en måte reserve-mamma :P

post-3369-1201566660_thumb.jpg

Skrevet

Takk takk puppeh.gif

Han er litt lys rundt øynene, i forhold til rasestandar. Men da jeg hadde han på utstilling i for 1 år siden sa dommern at han hadde personlighet. :Laugh:

Fikk rød sløyfe og 3. beste engelsksetter han.

Skrevet

Mottoet til Paco er det som ikke kan spises kan i det minste tygges på :lol: Rå fisk går inn under den siste kattegorien, tygges på.

Pappa har gådd litt med han, men vi har lite ryper for tiden så det har ikke blitt så mange situasjoner.

Skal melde oss på jakt-kurs og et kurs der man lærer om jaktprøver til høsten. Gleder meg masse. Ellers har vi holdt holdt mest på med lydighets trening. Har litt den tankegangen at selv en jakthund er mesteparten av livet "bare en hund", så det viktigse for meg er at han har det bra og får brukt seg selv på så mange måter som mulig :lol:

Guest Christine
Skrevet
Mottoet til Paco er det som ikke kan spises kan i det minste tygges på :whistle: Rå fisk går inn under den siste kattegorien, tygges på.

Pappa har gådd litt med han, men vi har lite ryper for tiden så det har ikke blitt så mange situasjoner.

Skal melde oss på jakt-kurs og et kurs der man lærer om jaktprøver til høsten. Gleder meg masse. Ellers har vi holdt holdt mest på med lydighets trening. Har litt den tankegangen at selv en jakthund er mesteparten av livet "bare en hund", så det viktigse for meg er at han har det bra og får brukt seg selv på så mange måter som mulig :P

Herlig at flere har den tankegangen :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Søndag begynte vi med klikker.

Hittil er det mest frustrerende, det er som om vi har gått mange steg tilbake.

Skrevet
Søndag begynte vi med klikker.

Hittil er det mest frustrerende, det er som om vi har gått mange steg tilbake.

Hold ut, på en type setterhund vil jeg tro du snart får tidobbelt tilbake. Skjønn hund!

Skrevet

Nå har vi kommet ganske langt :( (i forhold til dag 1 vertfall )

Han har begynt å prøve ting som jeg ennå ikke har klikket for (danse, gi labb osv.)

Så det er tydelig at han har skjønt konseptett.

Vi har det morro når vi holder på, men har vanskelig for å stå i ro å ikke gi noen signaler når han ligger på rygg og fortvilt gir labb. :rolleyes:

Til nå så har jeg sluttet å belønne han når han sitter eller legger seg, det sitter så godt at han ikke trenger å minnes på det.

Gleder meg til slutten av månden når jeg kan kjøpe en bedre bok en den jeg har.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har vi kommet lang med klikkertreningen vår.

Vi har lært utrolig mye på kort tid, for eksempel bukke, stå, stå ved foten og sitte korekt ved fot. :)

I tilleg hadde han sitt første komplette fuglearbeid forige helg :kiss::blink:

Så nå føler jeg at alt holder på å falle på plass.

Paco og Kita

post-3369-1204497085_thumb.jpg

post-3369-1204902837_thumb.jpg

post-3369-1204902869_thumb.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Takk skal du ha swimzy. :ahappy:

Nå sist mandag så hadde vi et nydelig fugle arbeid igjenn.

Fint å få et nydelig fulge arbeid dagen før båndtvangen begynner :D

edit: endret mamdag til mandag

• 1 month later...
Skrevet

Nå har jeg hadt så mye å gjøre i det siste at det ikke har blidt mye data tid for meg.

Men jeg tenkte at jeg måtte skrive litt siden vi skal på utstilling lørdag 12.

Vi har klippet pelsen, men etter at han tok seg en runde alene i skogen i går så er han blitt grå, sort, grønn å lilla.

For meg ser det ut som leire, aske, gress og krøkebær... Og selvfølgelig har han slitt skjørtene sine, det hang en middels stor busk i rompa på han når jeg fant han. Kan ennå ikke skjønne annet en at han selv har åpnet døra, tispene lå fredelig ved døra, Paco var ikke å se. Men etter en sykkeltur i skogen med fløyta så kom han til rette...

Så i dag er det bading å ny runde med saksa...

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi fikk andre premiering i dag. :)

Men det var uvanelig lite premier i dag, tror faktisk jeg aldrig har hvert på en alta utstillig der det har hvert så lite første premieringer.

Men vi prøver på nytt i januar, håper vi kanskje har fått en jaktpremiering til da :)

Skrevet

:icon_redface:

Jeg oppdaget noe jeg synes er litt morro.

På nesten alle bildene jeg har av Paco når han står i ro, ser han rett på meg uten å bruke dempede signaler.

Tispene våre (det er bare Paco som har vokst opp hos oss) demper meg på nesten hvert eneste bilde.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...