Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsksetter Paco


ms.dyrego

Recommended Posts

Verdens beste Paco (ca 4månder)

post-3369-1201565838_thumb.jpg

Å så sinna :rolleyes:

post-3369-1201565373_thumb.jpg

Paco på :fisk_01: etur

post-3369-1201565336_thumb.jpg

Godt å sove etter en lang dag med fisking :lol:

post-3369-1201083160_thumb.jpg

Paco:Prøve faktisk å få oppmersomhet..

post-3369-1201565493_thumb.jpg

Her har Trixi snekke seg med. Han har vokst opp med henne, så hun er vell på en måte reserve-mamma :P

post-3369-1201566660_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk puppeh.gif

Han er litt lys rundt øynene, i forhold til rasestandar. Men da jeg hadde han på utstilling i for 1 år siden sa dommern at han hadde personlighet. :Laugh:

Fikk rød sløyfe og 3. beste engelsksetter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottoet til Paco er det som ikke kan spises kan i det minste tygges på :lol: Rå fisk går inn under den siste kattegorien, tygges på.

Pappa har gådd litt med han, men vi har lite ryper for tiden så det har ikke blitt så mange situasjoner.

Skal melde oss på jakt-kurs og et kurs der man lærer om jaktprøver til høsten. Gleder meg masse. Ellers har vi holdt holdt mest på med lydighets trening. Har litt den tankegangen at selv en jakthund er mesteparten av livet "bare en hund", så det viktigse for meg er at han har det bra og får brukt seg selv på så mange måter som mulig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Mottoet til Paco er det som ikke kan spises kan i det minste tygges på :whistle: Rå fisk går inn under den siste kattegorien, tygges på.

Pappa har gådd litt med han, men vi har lite ryper for tiden så det har ikke blitt så mange situasjoner.

Skal melde oss på jakt-kurs og et kurs der man lærer om jaktprøver til høsten. Gleder meg masse. Ellers har vi holdt holdt mest på med lydighets trening. Har litt den tankegangen at selv en jakthund er mesteparten av livet "bare en hund", så det viktigse for meg er at han har det bra og får brukt seg selv på så mange måter som mulig :P

Herlig at flere har den tankegangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Søndag begynte vi med klikker.

Hittil er det mest frustrerende, det er som om vi har gått mange steg tilbake.

Hold ut, på en type setterhund vil jeg tro du snart får tidobbelt tilbake. Skjønn hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kommet ganske langt :( (i forhold til dag 1 vertfall )

Han har begynt å prøve ting som jeg ennå ikke har klikket for (danse, gi labb osv.)

Så det er tydelig at han har skjønt konseptett.

Vi har det morro når vi holder på, men har vanskelig for å stå i ro å ikke gi noen signaler når han ligger på rygg og fortvilt gir labb. :rolleyes:

Til nå så har jeg sluttet å belønne han når han sitter eller legger seg, det sitter så godt at han ikke trenger å minnes på det.

Gleder meg til slutten av månden når jeg kan kjøpe en bedre bok en den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi kommet lang med klikkertreningen vår.

Vi har lært utrolig mye på kort tid, for eksempel bukke, stå, stå ved foten og sitte korekt ved fot. :)

I tilleg hadde han sitt første komplette fuglearbeid forige helg :kiss::blink:

Så nå føler jeg at alt holder på å falle på plass.

Paco og Kita

post-3369-1204497085_thumb.jpg

post-3369-1204902837_thumb.jpg

post-3369-1204902869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk skal du ha swimzy. :ahappy:

Nå sist mandag så hadde vi et nydelig fugle arbeid igjenn.

Fint å få et nydelig fulge arbeid dagen før båndtvangen begynner :D

edit: endret mamdag til mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg hadt så mye å gjøre i det siste at det ikke har blidt mye data tid for meg.

Men jeg tenkte at jeg måtte skrive litt siden vi skal på utstilling lørdag 12.

Vi har klippet pelsen, men etter at han tok seg en runde alene i skogen i går så er han blitt grå, sort, grønn å lilla.

For meg ser det ut som leire, aske, gress og krøkebær... Og selvfølgelig har han slitt skjørtene sine, det hang en middels stor busk i rompa på han når jeg fant han. Kan ennå ikke skjønne annet en at han selv har åpnet døra, tispene lå fredelig ved døra, Paco var ikke å se. Men etter en sykkeltur i skogen med fløyta så kom han til rette...

Så i dag er det bading å ny runde med saksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi fikk andre premiering i dag. :)

Men det var uvanelig lite premier i dag, tror faktisk jeg aldrig har hvert på en alta utstillig der det har hvert så lite første premieringer.

Men vi prøver på nytt i januar, håper vi kanskje har fått en jaktpremiering til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface:

Jeg oppdaget noe jeg synes er litt morro.

På nesten alle bildene jeg har av Paco når han står i ro, ser han rett på meg uten å bruke dempede signaler.

Tispene våre (det er bare Paco som har vokst opp hos oss) demper meg på nesten hvert eneste bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...