Gå til innhold
Hundesonen.no

Morokulien

Decarabia

Recommended Posts

Skrevet

Hørte rykter om at det skulle arrangeres hundeutstilling ved Morokulien i nærmeste fremtid. Morokulien ligger på grensa mellom Sverige og Norge, mellom Kongsvinger og Charlottenberg. Det skulle være norsk utstilling ene dagen og en svensk uttilling andre dagen. Noen som har hørt om dette? Eller er det bare løse rykter?

Skrevet

Vi i bearded collieklubben har også dette, nå i sommer..

Tror det er utstillinger der stort sett hver sommer, men da kun forskjellige rasespesialer. Tror ikke stedet et stort nok for å ha større nasjonale (eller internasjonale) utstillinger der.

Men sjekk terminlisten (www.nkk.no) for dine egne raser - kanskje de også har det?

Susanne

Skrevet
er i alllefall collieutstilling der i sommer.. tradisjon hvert år :P

Ikke nå lenger! De to siste sommrene er denne flyttet sør for Oslo.

Eller vet jeg at Newfoundlandsklubben har en av sine rasespesialer der med LP for alle raser og alle klasser.

Guest Dratini
Skrevet

Norsk Hovawart Klubb har arrangert sin rasespesial der i flere år, samt offisiell lydighet i fjor. Men fra i år er det flyttet til Gol...

Skrevet
Ikke nå lenger! De to siste sommrene er denne flyttet sør for Oslo.

Eller vet jeg at Newfoundlandsklubben har en av sine rasespesialer der med LP for alle raser og alle klasser.

ligger annonse om at det i allefall er det nå i år, inne på nck

Skrevet
ligger annonse om at det i allefall er det nå i år, inne på nck

Da er det jo bare super-dupert at de har flyttet det dit igjen! Flott sted å avholde utstilling og steven på.

Skrevet
Da er det jo bare super-dupert at de har flyttet det dit igjen! Flott sted å avholde utstilling og steven på.

japp.. ikke vært der før jeg...

men skulle visst holdes over to dager

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg følger med på lynkart hver gang men det kan snu fort. Og det tar ett stykke å kjøre hjem om jeg ser det er ille. Det er også ofte det er meldt torden og Lyn og jeg blir hjemme med hundene også kommer det ikke torden og Lyn i det hele tatt.
    • Det er så dumt fordi man aldri vet hvor mye torden og Lyn som kommer akkurat her jeg bor. Vanskelig å vite hvor heftig det er meldt. Går det an å se det ett sted? Jeg kan dessverre ikke ta dem med meg i bilen da de hører det enda bedre i bil. 
    • Det kommer vel litt an på hvor heftig det er meldt. Min totalt skuddtrygge hund ble redd for raketter og andre høye lyder (typisk ryggelyd fra lastebil o.l.) etter at naboen sprengte stein på tomta mens hundene var alene hjemme. Vi var ikke varslet. Så hvis det er meldt fare for lyn og torden akkurat der du er ville jeg nok vurdert å tatt dem med meg eller blitt hjemme. Men "kanskje et lyn i stort område" i løpet av dagen er nok ikke så farlig. Du kan jo også følge litt med på lynkart.no.
    • Det høres ut som du har vært gjennom mye. Jeg håper du får hjelp til å håndtere dette, og at det hjelper å dele. Jeg tenker at å ha en hund ved siden av seg, uansett størrelse, i slike situasjoner er verdifullt.  Fint å høre at ting begynner å løse seg!
    • De fleste steder i Norge nå er det nok ikke for varmt. Prøv å gå barbent selv?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...