Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noe kallenavn?


Maria

Recommended Posts

Inspirert fra hundenavntråden, så spør jeg dere sonenmedlemmer.. Har dere noe kallenavn/klengenavn? I så fall, hvorfor? Hva betyr det? Hvem kaller deg det?

Interessant å høre hva dere svarer :lol:

Selv blir jeg ikke kalt så mye, men har kallenavn inad i familien.

Farmor kaller meg "Mia". Det har hun alltid gjort, og jeg liker det godt. :P Spesielt fordi hun er fra Finmark, og sier det på en veldig "søt" måte. "heeeei miiia".. hehe

Pappa kalte meg "snoodledoodle" da jeg var liten, hvorfor vet jeg ikke helt. Han syntes vel det var et kult kallenavn :P

Mamma kalte og kaller meg fortsatt storegull og lillesøss for lillegull. Hehe. Mødre er liksom sånn.

Ellers har jeg blitt kalt både hyggelige og mindre hyggelige ting i løpet av livet. Blant annet blei jeg kalt "skrivemaskina" da jeg gikk på barneskolen, fordi jeg snakket så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Tja, har ikke noe spesielt kallenavn, men får stadig høre "blondie" <_<

Føler meg litt hjemme der ja.... <_<

Blir mye Kath fordi Kathrine liksom blir for langt, hehe..

Ellers er faktsik sjefstøs nye brukt (og jeg er kresen som fy liksom, så skjønner ikke hvordan jeg fikk det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Blondie..Hørt det før liksom.. :P

Også har jeg blitt kalt struts i alle år.. Folk ser ut til å synes at struts og etternavnet mitt (Durucz) likner veldig. Likheten kan jeg ærlig talt ikke se selv. Forøvrig uttales etternavnet (på norsk vel og merke) duruts. På orginalspråket uttales det dorotsj. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har ikke noe spesielt kallenavn, men får stadig høre "blondie" <_<

Blondie får jeg også høre, selv om jeg ikke er blond i det hele tatt <_<

Ellers så kaller noen meg for giggi, eller kara. Giggi kommer av Wigdis, Wiggi, Giggi. Og Kara kommer fra Karina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel faktisk ingen typiske kallenavn. Men noen har bare kalt meg f.eks Mokka, mokkilene (er leenge siden, men nabogutten klarte ikke si navnet mitt).

Men kan egentlig ikke si jeg blir kalt noe annet enn Monica nå.

JO! MONSEN!

Jeg blir forøvrig kalt Lill, og heter noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jeg har også alltid sett for meg at Lill heter bare Lill. Moro :P

Jeg kalles vel egentlig bare Anette jeg. I den gamle vennekretsen gikk jeg som Peers av en eller annen grunn (derav det forrige nicket), men nå er det bare Anette som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kallenavnet mitt er Tasselabb ..

Venninde av meg som ga meg det, siden yndlingsfiguren min i Harry Potter er Sirius/Tasselabb. Hun har selv fått seg nytt, det er *haha* "Labrotta". (ikke spør hvorfor, jeg gidder ikke å ramse opp alt det som er feil med blodet hennes..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kalt Villdings, og de typiske mamma klengenavnene: Pusen min, storegull og Pilifi (haha :P) Da jeg var liten kalte pappa meg Fumitaka og Lulu. Ehm, neida foreldrene mine har ikke fantasi...

Av venner blir jeg noen ganger kalt kinderegg (brunette utenpå blond inni) Men jeg føler meg ikke blond, så det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kallt Mara, Pusa, Mira..

Tidvis også Linni etter en ikke så sjarmerende fru Meister. Historinen der er vel at jeg har samme mellomnavn som en annen puppedame (Lene Alexandra) desverre, og linken ble gjort av en småfull venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...