Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noe kallenavn?

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Inspirert fra hundenavntråden, så spør jeg dere sonenmedlemmer.. Har dere noe kallenavn/klengenavn? I så fall, hvorfor? Hva betyr det? Hvem kaller deg det?

Interessant å høre hva dere svarer :lol:

Selv blir jeg ikke kalt så mye, men har kallenavn inad i familien.

Farmor kaller meg "Mia". Det har hun alltid gjort, og jeg liker det godt. :P Spesielt fordi hun er fra Finmark, og sier det på en veldig "søt" måte. "heeeei miiia".. hehe

Pappa kalte meg "snoodledoodle" da jeg var liten, hvorfor vet jeg ikke helt. Han syntes vel det var et kult kallenavn :P

Mamma kalte og kaller meg fortsatt storegull og lillesøss for lillegull. Hehe. Mødre er liksom sånn.

Ellers har jeg blitt kalt både hyggelige og mindre hyggelige ting i løpet av livet. Blant annet blei jeg kalt "skrivemaskina" da jeg gikk på barneskolen, fordi jeg snakket så mye.

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg blir kalt Aya av venner og bekjente, og også lærere fra videregående:) Pappa og hans familie kaller meg Mossa, uvisst hvorfor *flir*.

Guest Christine
Skrevet

Tja, har ikke noe spesielt kallenavn, men får stadig høre "blondie" <_<

Skrevet

Mamma kalte meg Nuffa da jeg jeg var lita(hun kan finne på å gjøre det enda og). Og en av lillebrødrene mine kalte meg Nanna før han lærte seg å si Tonje.

Skrevet

Føler meg litt hjemme der ja.... <_<

Blir mye Kath fordi Kathrine liksom blir for langt, hehe..

Ellers er faktsik sjefstøs nye brukt (og jeg er kresen som fy liksom, så skjønner ikke hvordan jeg fikk det)

Skrevet

Åh.. Blondie..Hørt det før liksom.. :P

Også har jeg blitt kalt struts i alle år.. Folk ser ut til å synes at struts og etternavnet mitt (Durucz) likner veldig. Likheten kan jeg ærlig talt ikke se selv. Forøvrig uttales etternavnet (på norsk vel og merke) duruts. På orginalspråket uttales det dorotsj. :P

Skrevet

Har vel faktisk ingen typiske kallenavn. Men noen har bare kalt meg f.eks Mokka, mokkilene (er leenge siden, men nabogutten klarte ikke si navnet mitt).

Men kan egentlig ikke si jeg blir kalt noe annet enn Monica nå.

Skrevet

Blondie får jeg også høre, selv om jeg ikke er blond i det hele tatt <_<

Ellers så kaller noen meg for giggi, eller kara. Giggi kommer av Wigdis, Wiggi, Giggi. Og Kara kommer fra Karina.

Skrevet
Har vel faktisk ingen typiske kallenavn. Men noen har bare kalt meg f.eks Mokka, mokkilene (er leenge siden, men nabogutten klarte ikke si navnet mitt).

Men kan egentlig ikke si jeg blir kalt noe annet enn Monica nå.

JO! MONSEN!

Jeg blir forøvrig kalt Lill, og heter noe annet...

Skrevet
Nei :P Lillian Marie... Men siden jeg ikke er en 80 år gammel dame ble det Lill.

Tuller du???? :P

Alltid trodd du het lill pluss et annet navn (vet ikke hvorfor jeg har forestilt meg et mellomnavn).

Skrevet

Næmmen, jeg har også alltid sett for meg at Lill heter bare Lill. Moro :P

Jeg kalles vel egentlig bare Anette jeg. I den gamle vennekretsen gikk jeg som Peers av en eller annen grunn (derav det forrige nicket), men nå er det bare Anette som brukes.

Skrevet

Kallenavnet mitt er Tasselabb ..

Venninde av meg som ga meg det, siden yndlingsfiguren min i Harry Potter er Sirius/Tasselabb. Hun har selv fått seg nytt, det er *haha* "Labrotta". (ikke spør hvorfor, jeg gidder ikke å ramse opp alt det som er feil med blodet hennes..)

Skrevet

Jeg blir kalt Villdings, og de typiske mamma klengenavnene: Pusen min, storegull og Pilifi (haha :P) Da jeg var liten kalte pappa meg Fumitaka og Lulu. Ehm, neida foreldrene mine har ikke fantasi...

Av venner blir jeg noen ganger kalt kinderegg (brunette utenpå blond inni) Men jeg føler meg ikke blond, så det så...

Skrevet

Jeg blir kallt Mara, Pusa, Mira..

Tidvis også Linni etter en ikke så sjarmerende fru Meister. Historinen der er vel at jeg har samme mellomnavn som en annen puppedame (Lene Alexandra) desverre, og linken ble gjort av en småfull venninne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...