Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


Iago

Recommended Posts

Har du innkalling i alle sånne situasjoner da, tuppetroll? Såvidt jeg har sett er ikke innkalling noe de har jobbet noe særlig med (selv om de kanskje burde ha gjort det).

Edit: Så nei, jeg fniser ikke av det, de har sikkert masse nerver hele gjengen, og hundene startet jo på scratch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes alle eksamenene (?) har vært på et litt for høyt nivå - i allefall denne finalen. Apportere en pølse ? ? Og å lære inn en god apportering tar tid og må læres ved delmomenter. Synes det er blitt for lite fokus på apportering under treningen, med tanke på hva de måtte apportere og hva det virket som at dommerene krevde av ekvipasjene.

Nå tror jeg Stig og Kaisa vinner, men jeg håper absolutt på Ingvild og Lotta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du innkalling i alle sånne situasjoner da, tuppetroll? Såvidt jeg har sett er ikke innkalling noe de har jobbet noe særlig med (selv om de kanskje burde ha gjort det).

Edit: Så nei, jeg fniser ikke av det, de har sikkert masse nerver hele gjengen, og hundene startet jo på scratch.

Eller om jeg hadde hvert med ett år så hadde ikke jeg hatt det på rex heller ;)

Men vinneren fortjente det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også kravene på eksamen var litt vel høye med tanke på apporteringa.

Jeg synes heller ikke det er noe å fnise over at de ikke har 100% innkalling, de har så vidt jeg har sett ikke trent så mye på det,og det å få full kontroll på innkallinga i ALLE situasjoner er ikke gjort på no time når man er fersk hundetrener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke verdensmester på noen uker...
Det er sant, men eksamenene er jo omtrent lagt opp til å utføres av "verdensmestre". De burde vært på et litt lavere nivå slik at prosentsjansen for å klare øvelsene var mye høyere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige er jo at de ikke startet med en slik ekspert for å få inn litt mer grunnkontroll på hunden. Litt snålt å trene "sitt" og "bli" i finalerunda.

Ja, jeg tenkte på det samme selv.. Helt klart en instruktør de skulle hatt tidligere. Han var rimelig flink til å se både hund og eier UTEN å fullstendig sugercoate'e det han mente.

Er det bare jeg som fniser over at de har vært på hundeskolen i mange uker og enda ikke har innkalling på hundene sine? ;)

Nei, du er ikke alene. Åh, det er deilig å se andre som jobber med hund. Iaf når en slipper å sitte å rive seg i håret som man gjorde i de tidligere episodene.

En ting jeg tenkte på.... Tv2 slipper vel masse penger på research om de skulle lage en Hundeskolen2.... De kan jo bare titte igjennom alle trådene vi har her inne og spare de pengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du innkalling i alle sånne situasjoner da, tuppetroll? Såvidt jeg har sett er ikke innkalling noe de har jobbet noe særlig med (selv om de kanskje burde ha gjort det).

Edit: Så nei, jeg fniser ikke av det, de har sikkert masse nerver hele gjengen, og hundene startet jo på scratch.

Jeg synes også kravene på eksamen var litt vel høye med tanke på apporteringa.

Jeg synes heller ikke det er noe å fnise over at de ikke har 100% innkalling, de har så vidt jeg har sett ikke trent så mye på det,og det å få full kontroll på innkallinga i ALLE situasjoner er ikke gjort på no time når man er fersk hundetrener.

Nei, du er ikke alene. Åh, det er deilig å se andre som jobber med hund. Iaf når en slipper å sitte å rive seg i håret som man gjorde i de tidligere episodene.

Kjære vene, folkens! Det begynner ikke på scratch - hundene var over året når de begynte, og da BØR man ha en stødig innkalling. Pølsene kan jeg i og for seg skjønne at hundene stakk av til, den var i vanskeligste laget. Men at alle 3 hundene stikker av og begynner å snuse andre steder, uten å ville komme? For dårlig spør du meg. Og vittig at dommerne da hevder at det er høyt nivå i finalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Kjære vene, folkens! Det begynner ikke på scratch - hundene var over året når de begynte, og da BØR man ha en stødig innkalling. Pølsene kan jeg i og for seg skjønne at hundene stakk av til, den var i vanskeligste laget. Men at alle 3 hundene stikker av og begynner å snuse andre steder, uten å ville komme? For dårlig spør du meg. Og vittig at dommerne da hevder at det er høyt nivå i finalen...

Det forutsetter vel at man har jobbet litt med hundene fra de var barnsben - her var det vel ganske tydelig at det ikke var gjort.

Høyt nivå - i forhold til hva de møtte med kan man vel si at nivået var høynet betraktlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...