Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen

Iago

Recommended Posts

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Noen som vet om det går i reprise en dag. ungene er dødsfornærma fordi dem må legge seg, men syns 2240 er for sent å legge seg når det er skole i morgen

Skrevet
Æsj, jeg får ikke sett. Har ikke TV her nå. Dere må gi meg fullt referat ;)

Noen som vet om jeg kan se det på web-TV?

Det går på web-tv, men det koster bittelitt. Her kan man se det.

Skrevet
Det merkelige er jo at de ikke startet med en slik ekspert for å få inn litt mer grunnkontroll på hunden. Litt snålt å trene "sitt" og "bli" i finalerunda.

Må kjøre hardt på i begynnelsen så det blir underholdning ;)

Skrevet
Det går på web-tv, men det koster bittelitt. Her kan man se det.

OT:

Kan man betale for kun et program? Fordi det fornyes hver uke hvis jeg tar "Ukekort," og jeg aner ikke hvordan man melder seg av igjen ;)

HEIA Ingvild og Lotta :icon_fun:

Skrevet
OT:

Kan man betale for kun et program? Fordi det fornyes hver uke hvis jeg tar "Ukekort," og jeg aner ikke hvordan man melder seg av igjen ;)

Du vil bli belastet på nytt ved periodens slutt inntil du selv velger å si det opp. Dette kan du gjøre enkelt fra kjøpsoversikten på "Min Sumo".

Skrevet
Du vil bli belastet på nytt ved periodens slutt inntil du selv velger å si det opp. Dette kan du gjøre enkelt fra kjøpsoversikten på "Min Sumo".

Takk, nå greide jeg det. Nå skal jeg kose meg med hundeskolen, og spise kjeks ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...