Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkvogn/pulk/slede til mellomstore hunder


mowgli

Recommended Posts

Finnes det en slags trekkvogn eller pulk/slede man kan bruke både sommer og vinter, både langs vegen og i skogen?

Noe av det viktigste med en slik vogn for meg er at man kan koble til og fra ulikt antall hunder. Her vil det varier fra 1-3 stk.

Er ikke meningen at jeg skal sitte oppi selv da det kun er for at hundene skal få ha en "jobb" når vi er på tur, men litt bagsjeplass er jo kjekt til f.eks. noen få handlevarer, telt/sovepose, nistemat og sheltien (begynner å bli litt "gammel" og stiv stakar).

Alternativt går det kanskje ann å lage noe selv men hvordan løser man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det finnes å få kjøpt vogn/pulk som kan brukes både sommer og vinter. Det finnes vogner som er beregnet til sommer bruk som f.eks Sacco vogner, de har 4 hjul, veier ca. 30 kg og er beregnet for en til to hunder, men kan sikkert også brukes til tre hunder, men da må du bruke nomeforspenning, ikke drag. Du må sitte for å kunne styre, men de kan utstyres med styre bak, men da blir de forholds dyre. Ellers finnes det Pawtrekker, enslags sparkesykkel, den kan du bruke på f.eks stier, men skal du ha med deg noe bagasje, må du bruke sekk.

Vinterstid er det pulk som er aktuelt. Slede blir for tungt. Da må du ha fra 4 hunder og oppover.

Ellers går det kanskje ann å snekkre noe selv, der har jeg ikke noen ideer.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Nordic Cab Hundevogn har du jo flere alternativer. Som varevogn med hjul, eller så kan du setter på meier. http://sommerbutikken.no/hamar-hundevogn.htm

Har siklet litt etter den i noen år, men slik jeg har forstått det kan man kun bruke en hund om gangen da er nesten halve poenget for meg borte. Prøvde å se om det fantes dobbeltdrag som ekstrautstyr men det så ikke slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...