Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er hunden når den er alene?

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Hun ligger som regel i buret på rommet mitt, men jeg har en mistanke om at hun alltid legger seg i senga mi når vi går ut..

Skrevet

Toya går i hele leiligheten, så aner ikke hvor hun ligger, men tipper på senga mi, hundesenga på kontoret, sofaen og hundesenga i stua. Tror hun bytter på litt. Finner henne ulike steder, men som regel venter hun på meg i gangen ( tror hun hører bilen min ).

Skrevet

Eneste stedet de ikke har tilgang til er badet, vaskerommet og min o'superstore bod. Ellers rusler de rundt som de vil og sover nok der det passer de. Begge oppfører seg pent alene, og Vida har slutta å demontere ting. Her stjeles heller ikke mat på bord og benker på kjøkkenet selv om det står framme.

Skrevet

Coyote ligger nok i sofaen oppe i stua, tenker jeg. Arn er ikke så flink å være alene, så han ligger mest i buret i bilen når vi er borte... men de få gangene han er alene, sammen med Coyote, så tipper jeg han står foran det store vinduet i stua... <_<

Skrevet

Prada har bare vært alene 2-3 ganger, og da han hun stått klar i gangen til å ta i mot meg når jeg kom inn. Overlykkelig!

Skrevet

Jeg må visst endre litt pga. bjeffing. Så gjør et forsøk på å la henne være kun på badet. Da hører hun ikke så mye fra gangen, og hun elsker badet. Så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Phoebe får være i gangen oppe og nede, badet oppe og nede og på rommet mitt :) Så hun har ganske stor plass, selv om jeg tror hun bruker mesteparten av tiden enten i buret sitt (som står åpent) eller på badet.

Skrevet

Mine hunder er oppe i 2. etg, hvor vi har stue og kjøkken. Jeg liker å tro de enten ligger i hundesengene sine eller i sofaen! :rolleyes:

Skrevet

Han har tilgang til hele huset unntatt soverommene og badet. Videofilming har vist at han ligger mye på stuebordet (!).

Guest Christine
Skrevet

Mine to har tilgang til hele huset, untatt soverommene, bad og yttergangen. Vet ikke hvor de er eller hva de gjør om dagene, men velger å tro at de ligger i en seng som står i 2.etg. De dagene de ikke står rett innenfor døra å venter på meg når jeg kommer hjem, så kommer de ned trappen, så :)

Skrevet

Leif Oscar har tilgang til hele leiligheten når han er alene, men han har som mange andre lagt sin elsk på badet!

Jeg har aldri tatt ham "på fersken" i og med at han kommer galloperende når han hører nøkler utenfor. Likevel er det veldig morsomt å se at han har dratt med seg alle lekene sine og griseøret sitt inn på badet hvor alt ligger i et herlig kaos. Gutten er ganske kreativ også; i dag kom jeg hjem til en velta skittentøyskurv med Leife-leker inni.

:)

Skrevet
Leif Oscar har tilgang til hele leiligheten når han er alene, men han har som mange andre lagt sin elsk på badet!

Jeg har aldri tatt ham "på fersken" i og med at han kommer galloperende når han hører nøkler utenfor. Likevel er det veldig morsomt å se at han har dratt med seg alle lekene sine og griseøret sitt inn på badet hvor alt ligger i et herlig kaos. Gutten er ganske kreativ også; i dag kom jeg hjem til en velta skittentøyskurv med Leife-leker inni.

:lol:

:lol: Fant valpen min sovende oppi skittentøyskurven flere ganger der vi bodde før. Hadde en gammel fortønne som skittentøysdunk, så aner ikke hvordan hun kom seg oppi, men det gjorde hun jaggu.

Skrevet

Min har også stort sett hele huset, men hun ligger som regel å slanger seg på O'store Fuskepelsteppe oppi sofaen, i 2.etage! Når jeg kommer hjem nå låser jeg opp døra, tar av skoa, inn gjennom neste dør, og da kommer pelsen luskende for å hilse;)

Har hatt litt problemer hjemme alene, så er veldig deilig å se at hun ikke stresser når jeg kommer hjem!

Når hun var mindre, og vi dreiv med "hjemme alene trening" dro hun ut alle klærne i skittentøyskurven min, og la seg tett intill det som luktet mest meg..! hehe..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...