Gå til innhold
Hundesonen.no

Påmelding til utstilling, er hunden fullcertet?


MegaMarie

Recommended Posts

Laget nytt spm. Det står 3 sånne JA, NEI spm og jeg lurer på hva de betyr.

Eksteriør:

Står hunden for tittelen Norsk Utstillingschampion?

Dette vet jeg, det er om hunden kun mangler 1 Cert for å bli Champion og i dette tilfelle NKK Certet

Er hunden fullcertet?

Hva betyr dette? Om hunden har alle Cert? Da heter den jo N uch da..

For hunder med krav om premiering

på prøve for utdeling av Certifikat:

Har hunden oppnådd tilstrekelig premiering?

Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og skal melde meg på til utstilling og fikk et nytt sånt skjema også står det registrerings nr. i hundeklubben som jeg er med i. Jeg aner ikke hva det er! Er det virkelig nødvendig å fylle ut det?

Jeg er medlem i Norsk Miniatyrhund klubb, er noe sted vi kan finne ut reg nr?

EDIT: Har enda et spm. Før stod det jo alltid: står hunden for championatet?

Hvorfor står det ikke det lenger?

Har ikke hørt om at man skal skrive regnr i hundeklubb, men regnr til hunden skal du føre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner det enten på giroen du betalte ved årsskiftet for medlemskapet, ved å henvende deg til raseklubben, eller ved å logge deg inn på logginntjenester på NKK - da står det på Din side der.

Det er nytt av året (?) at man må fylle ut medlemskap, for at det skal dobbeltsjekkes at man faktisk er medlem og ikke skal betale dobbelt.

Angående spørsmål om championat, så vet jeg ikke svaret - men det spiller vel ikke så veldig stor rolle? Man sier jo fra om man blir det, veldig få holder inne med det som en hemmelighet når de får siste certet... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

De som arrangerer utstillinger/lydighet osv skal legge inn opplysningene på hunden i DogArra og der kommer det frem om man ikke er medlem og ergo er det enklere for nkk å kreve inn "normal"-beløpet (dvs dobbel avgift). Arrangørene betaler en viss sum for hver hund som er påmeldt til nkk, og er ikke eieren medlem i en samarbeidende hundeklubb, ja da blir det dobbel avgift. Jeg er selv påmeldingsansvarlig for valpeshow/utstillinger/lydighet for min raseklubb og sitter nå daglig og legger inn hunder i DogArra. Vi har arrangement i Tønsberg i februar, og jeg har fått flere påmeldte hunder som eierne ikke er medlem i en klubb. Jeg tar da kontakt med de og forklarer at siden de ikke er medlemmer i en nkk-godkjent klubb blir det dobbel avgift. Alle de jeg har vært i kontakt med har forstått dette og har meldt seg inn i en klubb.

Dette ble litt langt men kanskje det kan hjelpe til å forstå hvorfor medlemsnr er "påkrevd".

Ang DogArra SKAL arrangørene legge inn opplysningene der slik at nkk kun kan gå inn og sjekke når de mottar papirene fra utstillingen. Om man ikke gjør det, kommer det en "stor" regning fra nkk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draitini - hva gjør dere med utenlandske utstillere, da (medl. av svenske raseklubben, SKK, FKK, etc)?

Jeg har ikke vært inne og sett på det programmet engang, jeg (Dog Web Arra) - men det sier seg kanskje selv når jeg gjør det...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjellig praksis på dette da? Jeg meldte på Alexis til utstilling nå i februar, (meldte på 8 jan) og jeg fikk ikke spørsmål om medlemsnr...

Samme her da jeg meldte på Amigo til NKK Bergen i mars. Ingen spørsmål om medlemsnr.

Men kanskje det er annerledes med NKK-utstillingene da alle opplysningene om deg og hund kommer automatisk fram når du skriver inn reg.nr til hunden?

Jeg har fått spørsmål om medlemsnummer på de fem siste utstillingene jeg meldte på til. Disse arrangørene har brukt et eget skjema på nett, mens når man melder på til NKK kobler man seg for så vidt direkte til deres database. Altså, til "vanlige" arrangører gir du selv opplysningene, derfor trenger de medlemsnummer. Til NKKs utstillinger velger du blant informasjon de allerede har.

Ny som "tobarnsmor" som jeg er - hvordan er det når man har to hunder? Det er jo jeg som er medlem i klubben..

Vet ikke om jeg forstår hva du mener, men medlemskapet er jo personlig, så er du medlem av en hundeklubb kan du melde på så mange hunder du vil. En hund er ikke medlem.

Men hvis din samboer/barn/far/kjæreste/skytsengel eier den andre hunden, må også denne personen være medlem et eller annet sted. Mange klubber har jo husstandsmedlemskap, altså billigere medlemskap til familiemedlemmer av hovedmedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstår hva du mener, men medlemskapet er jo personlig, så er du medlem av en hundeklubb kan du melde på så mange hunder du vil. En hund er ikke medlem.

Men hvis din samboer/barn/far/kjæreste/skytsengel eier den andre hunden, må også denne personen være medlem et eller annet sted. Mange klubber har jo husstandsmedlemskap, altså billigere medlemskap til familiemedlemmer av hovedmedlemmer.

Det var det mente ja, takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått spørsmål om medlemsnummer på de fem siste utstillingene jeg meldte på til. Disse arrangørene har brukt et eget skjema på nett, mens når man melder på til NKK kobler man seg for så vidt direkte til deres database. Altså, til "vanlige" arrangører gir du selv opplysningene, derfor trenger de medlemsnummer. Til NKKs utstillinger velger du blant informasjon de allerede har.

Forstår ikkje helt kva du meiner her..... Med "vanlige" arrangører meiner du feks. sch. utstilling då? Eg meldte på til 4 utstillinger i fjor høst som ikkje var NKK utst. men fikk ikkje spørsmål om medlnr. på nokon av dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikkje helt kva du meiner her..... Med "vanlige" arrangører meiner du feks. sch. utstilling då? Eg meldte på til 4 utstillinger i fjor høst som ikkje var NKK utst. men fikk ikkje spørsmål om medlnr. på nokon av dei.

Med "vanlige" arrangører mener jeg de som ikke er NKK, ja.

Hvis du ser for eksempel på påmeldingsskjemaet til Norsk Dobermann Klub, så spør de om medlemsnummer.

Første spørsmål under Eier.

Lenger ned spør de om medlemskap betalt for inneværende år i hvilken klubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Draitini - hva gjør dere med utenlandske utstillere, da (medl. av svenske raseklubben, SKK, FKK, etc)?

Jeg har ikke vært inne og sett på det programmet engang, jeg (Dog Web Arra) - men det sier seg kanskje selv når jeg gjør det...

Susanne

Utenlandske utstillere som er medlemmer av sine lands klubber (f.eks. skk, fkk, dkk) er sidestillt med medlemmer hos nkk. Nkk har jo tektsten "samarbeidende klubber" og dette gjelder ikke kun i Norge men for alle land.

DogArra er ett program for arrangører og som "vanlige" medlemmer ikke kommer inn på (må ha login-id og bruker-id som nkk/arrangør godkjenner).

Vi kan jo ikke sikkert si om utenlandske eiere er medlemmer, da dette ikke kommer frem i DogArra, men i Sverige har det lenge vært påkrevd slike opplysninger.

Forstår ikkje helt kva du meiner her..... Med "vanlige" arrangører meiner du feks. sch. utstilling då? Eg meldte på til 4 utstillinger i fjor høst som ikkje var NKK utst. men fikk ikkje spørsmål om medlnr. på nokon av dei.

Dette er nytt fra nå i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
I fjor meldte jeg på til Sør-Rogaland Brukshundklubb, Haugesund og Omegn Hundeklubb og Fitjar-Stord Hundeklubb. Og i år meldte jeg på til ØEVHK. Ingen av disse har krevd medlemsnummer.

Det er først nå i år at dette fungerer 100% inne hos nkk, og om man ikke er medlem i klubb og kun betaler "vanlig" avgift, risikerer man at man må betale resterende for påmeldingen før man får startnr. Det enkleste er at alle opplysningene som man gir fra seg ved påmeldingen er korrekt, for da kommer det opp i DogArra. Jeg har nå flere som har "ikke gyldig" på seg som har meldt på stevnet i februar og da opplyser jeg eierne om at medlemsskapet ikke er ok ifølge nkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først nå i år at dette fungerer 100% inne hos nkk, og om man ikke er medlem i klubb og kun betaler "vanlig" avgift, risikerer man at man må betale resterende for påmeldingen før man får startnr. Det enkleste er at alle opplysningene som man gir fra seg ved påmeldingen er korrekt, for da kommer det opp i DogArra. Jeg har nå flere som har "ikke gyldig" på seg som har meldt på stevnet i februar og da opplyser jeg eierne om at medlemsskapet ikke er ok ifølge nkk.

Ja det er jo nettopp derfor jeg svarer på innleggene her, for jeg har meldt på i år (8 jan) og fikk ikke spørsmål om medlnr og ikke sto det noen plass at man skal føre opp medlnr. heller. (men det er sikkert jeg som er "treg" her og ikke forstår)

Her er elektronisk påmeldingskjema for schäfer som eg fant i dag, og her er ingen spørsmål om medlemsnr.

http://www.nschk-bergen.com/Form.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja det er jo nettopp derfor jeg svarer på innleggene her, for jeg har meldt på i år (8 jan) og fikk ikke spørsmål om medlnr og ikke sto det noen plass at man skal føre opp medlnr. heller. (men det er sikkert jeg som er "treg" her og ikke forstår)

Her er elektronisk påmeldingskjema for schäfer som eg fant i dag, og her er ingen spørsmål om medlemsnr.

http://www.nschk-bergen.com/Form.html

Da kan det jo hende at arrangøren ikke har sjekket (og lagt inn) i DogArra enda? Bare en spekulasjon jeg har det da ;) Inne i DogArra var det også slik i fjor, men da ble ikke medlemsskap sjekket og man kunne legge inn klubben selv. Mens nå, om ikke det er registrert inne hos nkk, kan man ikke "lure" systemet og slippe unna med "vanlig" påmeldingsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...