Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsbilder!

Benedicte

Recommended Posts

Dette bildet var utrolig fint!!! Et av de bedre hodebilder jeg har sett.

Av Diego eller Chow Chow?

Liker ikke det bildet jeg. Han renner i øynene, også er det i helt feil vinkel.

Det var noe med det bildet jeg ikke likte.. :lol:

Vanskelig å forklare.. Det er ett av de mindre pene bildene av Diego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

På trening med Vicky, Janina, Astrid og Nero.

(kun bilder av Nero og Janina foreløpig!)Nero er en bc vi passer 3 dager i uka, fordi mor må på døgnvakt. Nero er en kosegutt uten like, og han er Vicky`s kjæreste :D Nero er en ekte Nordenstam border collie :P

Nero er klar for trenings stunden.

dsc002095at.jpg

dsc002113ux.jpg

dsc002154yg.jpg

dsc002167wc.jpg

Janina viser Nero kjegla

dsc002172dg.jpg

Nero vet godt hvordan det skal gjøres!

dsc002181hi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ENDELIG fått noen til å ta bilder for meg på trening! Så her er jeg og Pito i aksjon! :)

Her trener vi på vippa. Som hun har bånd på enda for å ikke hoppe av hvis hun kvepper når vippa slår i bakken:

vippe.jpg

vippe1.jpg

Stigen..(Som Pito ELSKER! Bare se blikket hennes :D ):

stigen.jpg

"rooolig..."

stigen1.jpg

Ned av mønen:

moene.jpg

Pito spiser en stor velfortjent pølsebit :D:D :

godbit.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott hund!!

Er det slik at schæferen etter hvert stiller seg selv om i "schæfer-knekken" eller må handleren plassere beina? (har aldri handlet en schæfer, og er så nysgjerrig av meg :))

Har og sett i ringen at handleren går bak hundne... og holder litt igjen (?) Hvorfor gjøres det slik?

Såg at du har spurt meg om noe uten å få svar!! Det kan trenes inn at hunden stiller seg selv opp, men som regel så gjer handleren dette. (Litt finjustering som regel) Grunnen til at handleren går bak og holder litt (les mye) igjen er at hunden skal vise muskelmasse, og da må de ha pådrag på bandet... Beklager at jeg ikke har svart deg før! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg at du har spurt meg om noe uten å få svar!! Det kan trenes inn at hunden stiller seg selv opp, men som regel så gjer handleren dette. (Litt finjustering som regel) Grunnen til at handleren går bak og holder litt (les mye) igjen er at hunden skal vise muskelmasse, og da må de ha pådrag på bandet... Beklager at jeg ikke har svart deg før! :D

Ja, nå trodde jeg du hadde blitt hoven, og ikke ville svare :D :D neida :D

Så det er derfor de drar ja ;) Er det og lov med dobbel handling på shæfer? ser som regel at det løper en person foran hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå trodde jeg du hadde blitt hoven, og ikke ville svare :D :D neida :D

Så det er derfor de drar ja ;) Er det og lov med dobbel handling på shæfer? ser som regel at det løper en person foran hunden...

hehe, nei hoven er jeg nok ikke :P Ifølge regelverket til NKK er det nok ikke lov, men det blir gjort likevel.... Hadde vært mye enklere å stille schäfer om ikke de skulle ha sånt pådrag på bandet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ikke så mange treningsbilder da.. :)

Sitt og Bli. Syns han var flink. :D (Sliter litt med bli ser du)

CIMG5711.jpg

innkalling.

CIMG5633.jpg

Stå og bli. (Nei, ingen holder i langlina) :D

CIMG5714.jpg

Sitt og bli igjen. (Han ser så Hoven ut)

CIMG5713.jpg

Stå og bli. "Nei, Diego, nå står du feil."

CIMG5725.jpg

Ehh.. skulle egentligt være dekk, men så fant han en pinne å tygge på.

CIMG5720.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...