Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten hund som ikke trenger så mye mosjon


Lilleulv

Recommended Posts

tja hvis hun er helt nybegynner er kanskje ikke shih tzu noe.

kommer ann på hvor mye pels stell hun vil holde på med .

jeg elsker og sitte med athene og må gjøre det hver dag da siden hun er lang håert.

men du kan jo klippe dem kort da og da slipper du og sitte med kam og børste :)

får håpe hun finner en rase da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig individuellt, også spørs det veldig på hvordan du vil ha den :)

da blir det vell feil igjenn å si at den trenger mye mosjon og hjernetrim? som du sier induviduelt! vennina mi sim pappilon får ikke hjeretrim, og ikke veldig mye mosjon, men er den stilleste hunden i verden. hehe, sa jo jeg ikke visste en dam shit om pappilon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Forsto ikke helt hva du mente nå. De er nå den åttende smarteste hunderasen da, på sånne lister. Nå husker ikke jeg om det er BC eller puddel som er smartest. Men en av de er i alle fall smartest og den andre er nestsmartest. Det de mener med smartest er vel mest lærevillig. Og de som lærer lett, de lærer også lett det du ikke mener å lære dem. Altså du må være veldig konsekvent, og vite hva du gjør. Hunder som ikke lærer så lett, gjør det kanskje ikke så mye om du gjør litt feil med, men det er verre med en veldig smart hund, siden de lærer det som er feil like lett som det som er riktig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Tror ikke på sånne lister jeg.. :) Hvordan har de kommet frem til dem egentlig? I de listene jeg har sett har xoloen (mex. naken) stått nesten nederst, litt over dingo tror jeg :) mao. klin umulig å trene/ evt. stokk dum. :roll: Kjenner bare min egen, men han lærer SVÆRT fort. Ikke at lærevillighet nødvendigvis har så mye med intelligens å gjøre, men smart er han IHVERTFALL... ;) Dumme lister :wink:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på sånne lister jeg.. :) Hvordan har de kommet frem til dem egentlig? I de listene jeg har sett har xoloen (mex. naken) stått nesten nederst, litt over dingo tror jeg :) mao. klin umulig å trene/ evt. stokk dum. :roll: Kjenner bare min egen, men han lærer SVÆRT fort. Ikke at lærevillighet nødvendigvis har så mye med intelligens å gjøre, men smart er han IHVERTFALL... ;) Dumme lister :wink:;)

sånne lister er helt høl i hue.det er ikke noe fakta i dem i det hele tatt [-X Papillon regnes som en meget smart hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time er ikke så mye om man tar fem minutter her, og fem minutter der.. Men jeg tror ikke det lille jeg driver med blir en time :)

Samme her, hehe.. Å trene i en time høres mye ut spør du meg. Men jeg er mer sånn som trener litt hele tiden da. Særlig når jeg går tur, da trener vi hele tiden. Det er liksom hundetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...