Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten hund som ikke trenger så mye mosjon


Lilleulv

Recommended Posts

jeg vil kanskje foreslå at hun kan titte på shih tzu.

jeg har ei frøken ikke kjefter og hun liker og gå turer.

men ikke så lange og så ofte.

så har jeg 2 volpinoer da og de kjefter :oops: :lol:

selv om de ikke får lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hva med å kjøpe en stor hund som trenger lite mosjon? greyhound, slipp den så den får løpe fra seg noen ganger om dagen , så er den heeelt fornøyd, men sier ikke nei til en fin tur i bånd i skogen heller :lol:

små hunder? hva med pappilon? vet ingenting om den rasen godt mulig den trenger en del mosjon, men vennina mi har en og den får ikke mye mosjon, er godt fornøyd den hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at hun har kikket litt på, og falt for cavalier king charles spaniel :lol:

DEt er et veldig godt valg. :D

DE er noen hærlige hunder og de trenger ikke MYE morsjon, men litt må de jo ha da. :) Det må jo alle. :D

DE er heller ikke en typisk gneldrebikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hunder trenger nesten like masse mosjon som store.

nei det gjør de ikke nødvendigvis :lol: Det finnes små hunder som også trenger mye mosjon ja, men nå er vi ute etter en liten en med et lite mosjonsbehov. hvis du skal mosjonere en malteser like mye som en gordon setter så skjærer det seg tror jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hva med å kjøpe en stor hund som trenger lite mosjon? greyhound, slipp den så den får løpe fra seg noen ganger om dagen , så er den heeelt fornøyd, men sier ikke nei til en fin tur i bånd i skogen heller :lol:

små hunder? hva med pappilon? vet ingenting om den rasen godt mulig den trenger en del mosjon, men vennina mi har en og den får ikke mye mosjon, er godt fornøyd den hunden!

Papillon? Dårlig valg. Trolig en av de mest aktive miniatyrene, og de er den åttende smarteste hunderasen. Trenger mye både fysisk og psykisk stimulering. Og de er ofte gneldrete. Særlig hvis de ikke får nok trening.

Jeg ville ikke anbefalt henne å kjøpe hund i det hele tatt hvis hun ikke er innstilt på å bruke mye tid på den. Hunder trenger trening, uansett om de er små eller store. Og de blir så gneldrete som du gjør dem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillon? Dårlig valg. Trolig en av de mest aktive miniatyrene, og de er den åttende smarteste hunderasen. Trenger mye både fysisk og psykisk stimulering. Og de er ofte gneldrete. Særlig hvis de ikke får nok trening.

Jeg ville ikke anbefalt henne å kjøpe hund i det hele tatt hvis hun ikke er innstilt på å bruke mye tid på den. Hunder trenger trening, uansett om de er små eller store. Og de blir så gneldrete som du gjør dem til.

Papillon er skikkelig gnelldrebikkjer hvis de ikke får mosjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT 100% enig!

Jeg forstår ikke hvordan dere kan mene dette :lol: det kommer da helt an på rasen... se min sammenligning av setter og malteser lenger opp. små hunder skal ofte ha lite mosjon, de orker ikke så mye som de store og langbeinte. se også rasebeskrivelser på f.eks. canis. der står det aktivitetsbehuv, og dette er stort sett lite eller middels på små hunder. jeg vet om flere med små hunder som rusler et par turer daglig og dette er knall for hunden. hadde jeg KUN gjort dette med nemi hadde hun gått helt av skaftet pga for mye undertrykt energi.

og jeg måtte le også da hun sa en liten hund som ikke bjeffa eler krevde mye mosjon. men hun er utrolig snill og en omsorgsperson. hun vil selvfølgelig gå tur med hunden, men da hun jobber mye, føler hun at hun må han en som ikke trenger så utrolig mye mosjon. Jeg jobber også mye, og jeg har en portugisisk vannhund med høyt aktivitetsbehov. det fører til at jeg stort sett går tur, trener eller er med hunden hele tiden utenom jobb, og i tillegg får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler at det ikke blir nok for henne. jeg forstår godt at hun vil unngå dette Hun har ikke så veldig peil på hunder, men hun har inntrykk av at mange små hunder er litt gneldrete av seg, og hun bor i blokk så hun håper å unngå et sånt problem.

Jeg tror hun hadde blitt en kjempegod hundeeier jeg, dersom hun ikke får en for krevende hund. Hun er veldig klar over at hun er grønn og nybegynner i hundegamet, men ønsker å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan dere kan mene dette :lol: det kommer da helt an på rasen... se min sammenligning av setter og malteser lenger opp. små hunder skal ofte ha lite mosjon, de orker ikke så mye som de store og langbeinte. se også rasebeskrivelser på f.eks. canis. der står det aktivitetsbehuv, og dette er stort sett lite eller middels på små hunder. jeg vet om flere med små hunder som rusler et par turer daglig og dette er knall for hunden. hadde jeg KUN gjort dette med nemi hadde hun gått helt av skaftet pga for mye undertrykt energi.

og jeg måtte le også da hun sa en liten hund som ikke bjeffa eler krevde mye mosjon. men hun er utrolig snill og en omsorgsperson. hun vil selvfølgelig gå tur med hunden, men da hun jobber mye, føler hun at hun må han en som ikke trenger så utrolig mye mosjon. Jeg jobber også mye, og jeg har en portugisisk vannhund med høyt aktivitetsbehov. det fører til at jeg stort sett går tur, trener eller er med hunden hele tiden utenom jobb, og i tillegg får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler at det ikke blir nok for henne. jeg forstår godt at hun vil unngå dette Hun har ikke så veldig peil på hunder, men hun har inntrykk av at mange små hunder er litt gneldrete av seg, og hun bor i blokk så hun håper å unngå et sånt problem.

Jeg tror hun hadde blitt en kjempegod hundeeier jeg, dersom hun ikke får en for krevende hund. Hun er veldig klar over at hun er grønn og nybegynner i hundegamet, men ønsker å lære :)

Papillonen er mini, men den blir en skikkelig gneldrete problemhund uten riktig hjerne trim og mosjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg næsten gætte, men i siger at den trenger en vis del, tænker så på hvad i mener den mindst skal have fx. ... om det rækker med fx en times daglig gåtur og en times hjernetrim eller om den helst må have mere eller kan nøjes med mindre.

jeg har ikke liten hund ennå, så du får spørre Lillearie. Men jeg kommer hvertfall til å trene 1 time hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i hvertfall ikke Papillon er så smart.. Men tror nok det er en ganske stor forskjell på hvor mye den enkelte hunden trenger av mosjon.. Men tror det har mere med hunden enn med rasen (ofte).. Men selfølgelig er det forskjell på en setter og en malteser.. Men settere er ekstreme.. De løper dil de stryker med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i hvertfall ikke Papillon er så smart.. Men tror nok det er en ganske stor forskjell på hvor mye den enkelte hunden trenger av mosjon.. Men tror det har mere med hunden enn med rasen (ofte).. Men selfølgelig er det forskjell på en setter og en malteser.. Men settere er ekstreme.. De løper dil de stryker med!

Hmm.. Forsto ikke helt hva du mente nå. De er nå den åttende smarteste hunderasen da, på sånne lister. Nå husker ikke jeg om det er BC eller puddel som er smartest. Men en av de er i alle fall smartest og den andre er nestsmartest. Det de mener med smartest er vel mest lærevillig. Og de som lærer lett, de lærer også lett det du ikke mener å lære dem. Altså du må være veldig konsekvent, og vite hva du gjør. Hunder som ikke lærer så lett, gjør det kanskje ikke så mye om du gjør litt feil med, men det er verre med en veldig smart hund, siden de lærer det som er feil like lett som det som er riktig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Papillon

Str: Liten

Aktivitetsbehov: Stort

Pelslengde: Langhåret

Behov for pelsstell: Stort

Altså ikke noe for de som har liten tid til hunden :D

Dessuten er det ikke så heldig å skaffe seg selskapshund hvis den må være mye hjemme alene. Det går selvsagt bra det og, men de er tross alt avlet for å være sammen med mennesker hele tiden, og har det nok enda verre enn andre hunder når de må være alene.

Hmm.. Vanskelig å si hvor mye en papillon trenger av aktivitet. De kan venne seg på både mye og lite :lol: Papillon er jo kjent for å være veldig aktive, både inne og ute. Altså ikke en rolig hund som ligger å sløver innendørs, sånn skal den ikke være! Jeg synes det er veldig vanskelig å si jeg altså, hvor mye de trenger. Man må liksom bare se an hunden. Men den trenger ikke en times tur og en times hjernetrim hver dag. De er tilpasningsdyktige. Noen ganger kortere tur, noen ganger lengre tur, funker fint for oss.

Men uansett, så var poenget mitt at papillon nettopp ikke passet til den beskrivelsen trådstarter ga av sin venninne. :)

Og en ting til: Selvfølgelig trenger små hunder mindre mosjon enn store. De er jo mindre! Om man går i en time med en chi, og i en time med en grand danois, tenk hvor mange fler steg chi'en har tatt! Den har jo gått nesten ti ganger så langt som grand danoisen! Det sier seg jo selv at de trenger mindre. Men det finnes jo rolige og aktive raser i alle størrelser.

Hva er det venninne di har tenkt å bruke hunden til da? Hvorfor vil hun ha hund liksom? Det er jo massevis av forskjellige raser å velge mellom. Italiensk mynde da? De er som regel ikke så altfor glade i å være ute (fryser jo ihjel), tror ikke de gneldrer noe særlig heller. Eller hvis hun er glad i pelsstell, pekingneser :D Hehe.. (Jeg samler forresten til en pekingneser bak databordet) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

små hunder trenger mosjon dem også ja.

men de trenger jo ikke like mye mosjon som en stor hund.

kitha og siko elsker lange turer men jeg vil påstå at athene

ikke liker så lange turer . jeg legger fort merke til når hun synes det er nok og påtide og gå hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan dere kan mene dette :) det kommer da helt an på rasen... se min sammenligning av setter og malteser lenger opp. små hunder skal ofte ha lite mosjon, de orker ikke så mye som de store og langbeinte. se også rasebeskrivelser på f.eks. canis. der står det aktivitetsbehuv, og dette er stort sett lite eller middels på små hunder. jeg vet om flere med små hunder som rusler et par turer daglig og dette er knall for hunden. hadde jeg KUN gjort dette med nemi hadde hun gått helt av skaftet pga for mye undertrykt energi.

og jeg måtte le også da hun sa en liten hund som ikke bjeffa eler krevde mye mosjon. men hun er utrolig snill og en omsorgsperson. hun vil selvfølgelig gå tur med hunden, men da hun jobber mye, føler hun at hun må han en som ikke trenger så utrolig mye mosjon. Jeg jobber også mye, og jeg har en portugisisk vannhund med høyt aktivitetsbehov. det fører til at jeg stort sett går tur, trener eller er med hunden hele tiden utenom jobb, og i tillegg får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler at det ikke blir nok for henne. jeg forstår godt at hun vil unngå dette Hun har ikke så veldig peil på hunder, men hun har inntrykk av at mange små hunder er litt gneldrete av seg, og hun bor i blokk så hun håper å unngå et sånt problem.

Jeg tror hun hadde blitt en kjempegod hundeeier jeg, dersom hun ikke får en for krevende hund. Hun er veldig klar over at hun er grønn og nybegynner i hundegamet, men ønsker å lære :)

Hvis hun vil ha en hund som ikke trenger masse mosjon så IKKE kjøp en pomeranian iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...