Gå til innhold
Hundesonen.no

Kniv'drama' utenfor Letohallen


MartineH

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Synes nok det var litt rart det var en politibil og menner i uniform uttafor der når jeg ankom i dag se.... - nå skjønner jeg jo det..... Enkelte mennesker er jo for **** stein hakke gale.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo vitterlig ut som om den knivtruende utstilleren fikk lov til å stille hunden sin også? Og at politiet lot ham være, uten å gjøre noe mer?

Utrolig. Hadde en mann trukket kniv utenfor et utested og truet folk der, ville han neppe sluppet inn - da hadde politiet tatt affære på en noe annen måte. Men dette var jo "bare" en hundeutstilling, er det så å forstå?

Huff... en som ikke tåler mer, som da skal inn og stille hund og risikere å bli slått av andre utstillere, høres jo ikke ut som den dårlige taperen du har lyst til å møte.

Jeg skulle da tro at utstillingens leder ville kunne si at "nei, du får ikke delta idag med en slik utvist framferd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk som ønsker å stille hundene sine på en hundeutstilling må jo være helt blåst i topplokket :rolleyes:

Ikke alle, men det er vel rimelig naivt å tro at det ikke også i hundeutstilleres verden finnes individer som helt skulle fått strammet til en skrue eller tre - sånn som han karen her f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten litt sjokkert, jeg..

Lurer på om "60-åringen ble ikke pågrepet etter hendelsen, men politiet har bedt de to holde seg unna hverandre på utstillingen, opplyser Buvarp til NTB." er vanlig fremgangsmåte av politiet utenfor et utested på natten også hvor noen trekker kniv mot en annen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det mener du ?

Ingen regler uten unntak selvfølgelig. Men, makan til fanatisme og galehus som oppstår på endel utstillinger skal man lete lenge etter. Man bør være ganske skrudd i hodet også for å ha hundene i bur hele året for å så fete de opp, dra på utstilling, la de være i glohet bil, ha 0 kontroll på hunden osv (Dette skjer).

Så mye galskap og dritt utstillinger medbringer burde hele skitten legges ned. Evt. kombineres med MH tester av hundene for å forsikre om at dette er en hund som har det bra. "Jeg gjør ikke sånn." - Nei, fint det - men haug andre gjør det, og ingen gidder å gjøre noe for å rydde opp tilsynelatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regler uten unntak selvfølgelig. Men, makan til fanatisme og galehus som oppstår på endel utstillinger skal man lete lenge etter. Man bør være ganske skrudd i hodet også for å ha hundene i bur hele året for å så fete de opp, dra på utstilling, la de være i glohet bil, ha 0 kontroll på hunden osv (Dette skjer).

Så mye galskap og dritt utstillinger medbringer burde hele skitten legges ned. Evt. kombineres med MH tester av hundene for å forsikre om at dette er en hund som har det bra. "Jeg gjør ikke sånn." - Nei, fint det - men haug andre gjør det, og ingen gidder å gjøre noe for å rydde opp tilsynelatende.

Det må virkelig være noen merkelige mennesker du omgås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er hyggelig å dra på utstilling, jeg. Nå har jeg ingen hund som stilles, men det er alltid masse koselige mennesker, flotte hunder og mye å få kjøpt som man bare ha. Tror kanskje jeg bor på en annen planet enn enkelte andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg bor på en annen planet enn enkelte andre her.

Jeg tror og at jeg bor på en annen planet enn enkelte andre her :ahappy: Rart med det, jeg kjenner ganske mange som stiller ut hundene sine jeg, og alle er forholdsvis normale og oppegående mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel flere folk som møter opp på en hundeutstilling av en slik størrelse enn det er folk som hanlder hos oss på en vanlig dag... Allikevel er det slosskamp på parkeringsplassen, folk som truer ansatte på livet, slenger varer inn i andres biler, kaster maling over infodisken etc..folk er generellt skrudde, om det er hundefolk eller "vanlige" folk spiller ingen trille.

Det eneste som sjokkerer var at fyren ikke ble kastet ut fra området :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den informasjonen jeg har fått fra utstillingens leder er at de snakket med politiet og fikk beskjed om at dette ikke var en sak som var "anliggende for dem".

De prøvde å spørre hvem det gjaldt, men fikk heller ikke vite dette.

Da er det ikke lett å gjøre noe..

Man kan ikke utvise en person en ikke vet hvem er.

(Underforstått: Hold dere unna, saken gjelder politiet, var det de fikk vite.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...