Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine hunder er best.


Symra&Pippin

Recommended Posts

Det hender ganske ofte at jeg synes litt synd på alle andre hundefolk.

Dere har jo fine hunder dere også, men dere har ikke akkurat lille Pippin Bamsefaj, som krøller seg sammen som en varm ball i sengen min og sukker av lykke, eller Symra Pjuskeguri, som er rampete av pur livsglede! Ingen andre hunder har poter som dufter jord og hund og helt herlig, og ingen andre hunder har øyne som kan være vakre, uskyldige og utspekulert skurkeaktige på en gang!

Andre hunder er liksom bare hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selvsagt at du tar feil.. Joda, Symra og Pippin er fine bikkjer, men du har ikke Emma, som syns at Guds lykke på jord er å få være med på badet og legge hodet i fanget ditt mens du sitter på do bare for å få litt kos, og som krøller seg sammen på hodeputa mi om morran og i all sin glede over at det endelig er morgen bare må øse ut sin omsorg ved å snuse og vaske hår og ansikt.. Ikke har du Dina heller, som syns at jeg er det beste menneske på jord, og som kommer og legger seg tett inntil meg i sofaen med hodet på brystet mitt mens hun sukker tungt og lukker øynene bare fordi hun føler at jeg er litt trist. Så jeg har fine hunder jeg, du har fine bikkjer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Pøh dere tar feil alle sammen! Jeg har verdens beste schäfer jeg tenk. Dessuten så er den yndigste border collien den som ligger i min sofa. Men dere andre kan ha hva dere vil for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe dere alle, men min er nok den aller fineste!

I de tidlige morgentimene så våkner jeg av et 'fnuff' når hunden går inn på soverommet mitt bare for å sjekke at jeg er der. Kosestunder på do er det flere som har, ser jeg, men hvilken annen hund tramper i bakken for å si at han vil ha enda mer kos? Foran Tv'en blir det enda bedre. Da setter han seg oppå foten min med ryggen til for å tipse om at han har en rygg som skal kløs og masseres. Når jeg klipper tåneglene så sitter hunden ved siden av og piper i empati. Og når jeg har mensen så sjekkes sengetøyet omsorgsfult hver eneste morgen og eventuelle lekkasjer slikkes vekk med stor omhu. Hvis jeg har plastret tærne pga av gnagsår så drar hunden plastrene av så forsiktig, så forsiktig mens jeg sover slik at han kan få pleiet sårene selv. Når jeg skal sette på en klesvask så kommer han løpende etter med et plagg i kjeften. Skal hjelpe til, må vite! Og ingen går ned bratte heng så forsiktig som min, bare for å forsikre seg om at matmor klarer å henge med og ikke sklir.

Men en ting misunner jeg dere og det er hunder som vil være i sofa og seng. Sengeavtalen er jeg fornøyd med, men det hadde vært koselig med et hundehode i fanget av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe dere alle, men min er nok den aller fineste!

I de tidlige morgentimene så våkner jeg av et 'fnuff' når hunden går inn på soverommet mitt bare for å sjekke at jeg er der. Kosestunder på do er det flere som har, ser jeg, men hvilken annen hund tramper i bakken for å si at han vil ha enda mer kos? Foran Tv'en blir det enda bedre. Da setter han seg oppå foten min med ryggen til for å tipse om at han har en rygg som skal kløs og masseres. Når jeg klipper tåneglene så sitter hunden ved siden av og piper i empati. Og når jeg har mensen så sjekkes sengetøyet omsorgsfult hver eneste morgen og eventuelle lekkasjer slikkes vekk med stor omhu. Hvis jeg har plastret tærne pga av gnagsår så drar hunden plastrene av så forsiktig, så forsiktig mens jeg sover slik at han kan få pleiet sårene selv. Når jeg skal sette på en klesvask så kommer han løpende etter med et plagg i kjeften. Skal hjelpe til, må vite! Og ingen går ned bratte heng så forsiktig som min, bare for å forsikre seg om at matmor klarer å henge med og ikke sklir.

Men en ting misunner jeg dere og det er hunder som vil være i sofa og seng. Sengeavtalen er jeg fornøyd med, men det hadde vært koselig med et hundehode i fanget av og til.

Hahaha, jeg kjente igjen et par ting her gitt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...