Gå til innhold
Hundesonen.no

Overtatt groendael med kennelnavn uten stamtavle


CGJ

Recommended Posts

Familien min overtok i september, en fantastisk snill og god Groendael. Han er objektivt sett den skjønneste, både utenpå og inni... ;)

Vi overtok ham da familien hans ikke lenger hadde tid og mulighet for å beholde ham lenger, og de ville gi ham en god alderdom. Han blir 9 år i april, så han er en relativt gammel herremann med grå bart. Her nyter han livet med å traske lange turer, leke i hagen (3 mål tomt) og ta runder rundt til familiemedlemmene som måtte befinne seg i huset, for litt kos...

Da vi overtok ham, fortalte de forrige eierne at han hadde en stamtavle, men at de ville ha betalt for hunden om den skulle følge med. Men siden vi ikke har noe behov for å bruke en stamtavle til noe, valgte vi å overta ham uten den. Men, så ble jeg litt nysgjerrig, etter å ha lest her inne at det var flere som hadde samme kennelnavn som han.

Så spørsmålet er: Er det noen som har hund fra kennel Woodshine, som kanskje er søster, bror eller lignende til vår Woodshines Hierro? Han er født i april 1999, i følge forrige eier...

Blir veldig glad for alle opplysninger. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på Dogweb så finner du alle søskene hans. Det er 6 søsken som han han har.

Du kan feks søke på reg nummeret hans som er: 23978/99

Hvis du ikke har tilgang til DogWeb så kan jeg godt prøve og hjele deg med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woodshine's Haiti

Woodshine's Halura

Woodshine's Hiiuma

Woodshine's Hokaido

Woodshine's Honshu

Woodshine's Hydra

Dette er helsøsknene hans iallefall ;) Han er født 20 april 1999

Hvis du vil vite mer om stamtavlen hans og ikke er medlem i nkk (har dogweb) så bare si ifra så kan jeg skrive inn mer ;) Jeg har lite å gjøre om nettene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hverken chip eller tatoo med ID, så jeg tar i mot all informasjon jeg kan få!

Har kontakt med forrige eier innimellom, men føler ikke at jeg kan grave og spørre etter så lang tid.

Det er så rart dette med dyr og mennesker, hvor glade man kan bli i dem og omvendt. Hierro er min "engel" som jeg selv kaller ham, og han har allerede to "lillebrødre" som elsker ham og omvendt.

Min forrige hund, en nydelig schaefer, hadde stamtavle og alt, satt i glass og ramme med "baby"-bilder og hårlokker...

Håpet mitt er at jeg kan gjøre det samme for Hierro, sånn at han også er en del av "familie"veggen, selv om han først kom til oss som pensjonist.

En ting er i allefall sikkert, og det er at Hierro har kommet for å bli og har erobret mange hjerter. Og jada, litt bortskjemt blir han nok også.... Men skal ikke hunder være det da? Bare bittelitt??? ;)

Glemte å si at jeg ikke har tilgang til NKK/dogweb. Er ikke med i kennelklubben lenger, da jeg meldte meg ut da forrige hund døde.

Dobbeltpost brug redigeringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk forsøkt å sende henne et par mailer, men har ikke hørt noe. Jeg er dessverre ikke så glad i å snakke i telefonen, så jeg sendte henne en tekstmelding før i kveld. Håper hun svarer på den.

Vi har planer om å kjøpe groendael-valp om et år eller to, så det gjelder om å finne de rette genene/oppdretterne. Vi ønsker ikke å "fly dørene ned" på utstillinger siden interessen vår heller ligger på brukssiden i belgeren.

Kommer nemlig ikke inn på gjesteboken på hjemmesiden hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Har faktisk forsøkt å sende henne et par mailer, men har ikke hørt noe. Jeg er dessverre ikke så glad i å snakke i telefonen, så jeg sendte henne en tekstmelding før i kveld. Håper hun svarer på den.

Vi har planer om å kjøpe groendael-valp om et år eller to, så det gjelder om å finne de rette genene/oppdretterne. Vi ønsker ikke å "fly dørene ned" på utstillinger siden interessen vår heller ligger på brukssiden i belgeren.

Kommer nemlig ikke inn på gjesteboken på hjemmesiden hennes.

Hei

Anne Grete har hatt problemer med e-mailen sin siden leeeenge før jul - hun får ikke sendt mail - derfor får du ikke svar. Hun har dårlig samvittigehet for mange bare så det er sagt. Hun svarer sikkert på tekstmeldingen når hun kommer ut av skogen i dag. (det er ikke dekning på mobilen der hun bor). Gjesteboken ble fjernet fordi den ble spammet maksimalt.

Som du skjønner så kjenner jeg oppdretteren til Hierro veldig godt, jeg har selv hatt flere hunder fra henne.

Hierro er fra ett kull med ganske store hunder - men generelt trivelige. Jeg har ikke sett igjen noen av dem fra de var valp bortsett fra Honshu som tilhører en tidligere arbeidskollega av meg. Han er en stor og go hannhund som også ble omplassert men da som unghund.

Hierro er registrert, så det burde være mulig for deg å få han omregistrert til deg ved å kontakte tidligere eier å få ett eierskifte skjema og stamtavlen.

Glad for at noen gir "gamle" gutter ett fint hjem i alle fall.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Belgerpia!

Hierro er nok langt i fra en utstillingshund, men han er en meget trivelig og meget kosete hund. Han elsker å "jobbe" med hodet sitt, og er veldig lettlært selv om han er snart 9 år. Hvis jeg skal tippe, vil jeg tro han har gått en del lydighet/agility, for han kan mye.

Hierro er en "gammel" hund på papiret, men langt der i fra i kropp og sjel! Og det er helskjønt å ha en så herlig, eldre hund som ham.

post-2770-1199700739_thumb.jpg

post-2770-1199701019_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...