Gå til innhold
Hundesonen.no

Pawtrekker

tosa

Recommended Posts

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Seriøst, dette var driiiitkult! Jeg må ha meg kickbike! Og dere som har bestilt pawtrekker kommer sikkert også til å bli fornøyde, dette var gøy! :icon_confused: savnet den stangen foran, måtte binde bånd i styret, men det skal jeg kjøpe til min. Bakkeklareringen var heller ikke noe problem, trodde kanskje den skulle bli litt høy da jeg prøvde den alene, men gjorde ingenting, og hadde den vært lavere kunne jeg ikke kjørt over røtter og stein.

Eneste er at jeg syntes kanskje styret var litt lavt, men kan hende man kan stille på det. Men hvis ikke så blir det nok ubehagelig for en mann eller høy dame. (jeg er ca 163 cm).

Vi lå på gjennomsnitlig 17km/t på flat mark, uten mine føtter i bakken, og ca 10km/t oppover med litt hjelp fra meg. Kjente ikke at han dro omtrent, var så lett og fint, gled bare bortover, og knall støtdemping. ANBEFALES! Bremsene virket også veldig bra.

Så jeg tror iallefall både paw og kick er bra valg, hadde det ikke stått på pengene hadde jeg nok gått for paw, men tror kickbiken uansett vil tilfredstille mine krav, har jo bare en hund :icon_redface:

Edit; hvor finner man den stangen som man kan sette på?

Åååh må ha! (må bare vente til økonomien tillater det... ) Hørtes fryktelig artig ut. Hvordan var stabiliteten? Følte du deg trygg eller ble det vinglete?

Det med lavt styre har kickbiken fått kritikk for av flere hold, så høye folk anbefales å kjøpe paw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende stabilt faktisk, følte meg trygg på det. Eneste jeg ikke føler meg helt trygg på er eventuelle bråstopp, men det er jo ikke sykkelen sin skyld. Jeg klarer liksom ikke bestemme meg 100% for hvilken jeg skal ha, merker jeg vingler veldig her nå... men likte veldig godt at det var et stort hjul foran, tror det er med på å gjøre den mer stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Gleder meg helt vilt

Bilder og rapport skal komme når jeg får min. Blir gøy å prøve mded to gale trekkmaskiner foran

En breton er jo ikke stor (om de ikke er på str til broder'n sin da :P ), så om du hadde hatt lyst, kunne du prøvd med èn og gitt tilbakemelding på hvordan det går?

Vet ikke hvor vits det er med èn toller, men hadde vært gøy OM det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Pawtrekker :P Virker som den var den beste iflg Troll og hadde best bremser ( og det trenger jeg ).

Monica: Kan godt teste med en hund.

Om jeg ikke husker feil så bor du i Lillestrøm - så du kan gjerne få prøve min når jeg får den. Bor på Jessheim, så det er ikke lange veien å komme. Så får du testet den selv

Har to store Breton'er og de trekker som gale. Så dette blir morsomt. Syklet en tur i dag og det er langt ned fra sykkelsete ..så jeg gleder meg til å teste Pawtrekker. Rapport, video og bilder kommer - men jeg får den ( dessverre ) ikke før i mai da de er utsolgt i hele Europa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Pawtrekker :P Virker som den var den beste iflg Troll og hadde best bremser ( og det trenger jeg ).

Monica: Kan godt teste med en hund.

Om jeg ikke husker feil så bor du i Lillestrøm - så du kan gjerne få prøve min når jeg får den. Bor på Jessheim, så det er ikke lange veien å komme. Så får du testet den selv

Har to store Breton'er og de trekker som gale. Så dette blir morsomt. Syklet en tur i dag og det er langt ned fra sykkelsete ..så jeg gleder meg til å teste Pawtrekker. Rapport, video og bilder kommer - men jeg får den ( dessverre ) ikke før i mai da de er utsolgt i hele Europa :)

Det høres jo supert ut :) Må bare få lappen først ( :) ), men har jo absolutt ikke noe hastverk. Så hadde satt pris på om jeg kunne kommet en tur og prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lå hentelappen i posten og da var jeg kjapt på postenkontoret for å hente fartøyet. Gubben var overstadig grei, pakket ut delene og satte dem sammen for meg, han fyllte til og med luft i dekkene med kompressoren. Han humret og lo litt og syns vel jeg kunne kjøpt meg en tålelig duganes sykkel MED SETE for samme prisen. Men han prøvesparket saken og var vel i grunn litt enig at den er jo super til sitt bruk.

Jeg skjønte fort at brettet er litt for høyt, så det er om og gjøre å ha nogenlunde trekkvillige hunder. På den annnen side så får man trent lår, knær og rompe optimalt, bare huske å bytte ben innimellom, hehe.. Men må man sparke mye selv så blir den nok altfor høy..

Nå har vi jo trent litt med sykkel og da har hunden løpt ved siden av i springer, nå skal den liksom løpe foran "alene". Jeg tok med meg den mest trekkvillige hunden jeg har, - og ett par unger på sykkel som trekkplaster og motivatorer. Og helt ærlig - det gikk helvetes fort! Den triller lett og og føles ganske trygg selv på "kupert" grusvei. Fungerer helt sikkert bra på litt mer skogsvei/terreng også for den som liker sånne utfordringer. Jeg føler meg litt pysete ennå, men regner med at både bikkja og jeg blir tøffere etterhvert. En dag tør jeg sikkert å sette begge hundene foran også :ahappy:

Jeg måtte også ta i bruk bremsene i en nedoverbakke og de fungerte helt etter forventningene.

Bilder ble det ikke siden gubben forsvant av gårde og barna får ikke lov å sykle rundt med kameraet mitt. Blir liksom ikke helt det samme å ta bilder stillestående på gårdsplassen her, syns jeg. Men vi får prøve på noen actionbilder sånn etterhvert...

.. Jeg kjenner forøvrig at det brenner godt i låra her jeg sitter nå, så trening er det nok ja. Det ble ikke lange turen i dag, kanskje 2 km. Vi skal på MH i morgen, så passet på at poter ikke blir såre og satse på at hun ikke blir altfor støl. For innsatsviljen var det ikke noe å si på. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Så gøy. Jeg gleder meg kjempe masse til min kommer. Kjedelig at de var utsolgt all over. Må vente til midten av juni :D

Men men, den som venter på noe godt ....

Veldig bra å høre deres erfaringer. Bilder og video snutter vil vi gjerne ha

Jeg har to trekkegale hunder, så tror ikke Pawtrekker er noe problem for meg. Flatt er det her også, så det kommer til å suse avgårde.

Gleder meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Og da har jeg ( endelig ) fått min Pawtrekker også - i knasj orange farge.

Tok jomfru turen med begge hundene foran og det gikk kjempe bra. Suset innover skogen.

Om man må sparke en del selv tror jeg nok det kan bli litt tungt i lengden. Men mine hunder trekker så ikke noe problem her i gården ( og så er det jo flatt og fint på Jessheim :flowers: )

Synes den var god å stå på, gikk fint å ha begge beina på brette, stødig - selv i lav fart, lett styrt, bra trekkpunkt for hundene med feste foran på bøylen, gikk fint over stubber og ujevnt underlag. God stå stilling og i det hele tatt veldig bra. Dette var moro :banana:

Mye bedre enn jeg hadde trodd.

Om noen vil prøve den, så er det bare å si fra.

Gleder meg til neste tur allerede. Veldig artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :banana: Du har ventet lenge nå!

Nå er det flere uker siden sist jeg var ute med min...

Casper rundet nemlig ett hjørne før meg... dumt, men så det ikke kom biler eller folk, men katten så jeg ikke gitt. Så jeg ble smelt inn i et gjerde med hodet først (hadde heldigvis på hjelm), og klarte å forstue tommelen, ikke helt bra enda... skulderen var også vond i en uke etterpå, pluss blåmerker overalt :whistle: Merker at iveren min har dabbet litt av, men det er vel noe i det med å komme seg opp på hesten rett etterpå (eller noe i den duren )

Så pass på folkens :flowers:

Har fått testet ut å hoppe av den en gang, da var det et ekorn i veien. Så tryggere enn sykkel iallefall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg ( endelig ) fått min Pawtrekker også - i knasj orange farge.

Tok jomfru turen med begge hundene foran og det gikk kjempe bra. Suset innover skogen.

Om man må sparke en del selv tror jeg nok det kan bli litt tungt i lengden. Men mine hunder trekker så ikke noe problem her i gården ( og så er det jo flatt og fint på Jessheim :flowers: )

Synes den var god å stå på, gikk fint å ha begge beina på brette, stødig - selv i lav fart, lett styrt, bra trekkpunkt for hundene med feste foran på bøylen, gikk fint over stubber og ujevnt underlag. God stå stilling og i det hele tatt veldig bra. Dette var moro :banana:

Mye bedre enn jeg hadde trodd.

Om noen vil prøve den, så er det bare å si fra.

Gleder meg til neste tur allerede. Veldig artig.

Om jeg får Chico til å trekke, eller låne mor sin ES (han må jo bli voksen først da) så hadde det vært gøy å prøve. Me want vorsteh og pawtrekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Er det noen som vet om disse får plass i en berlingo/partner, inn sidedøren? :)

Tror du må av med ene hjulet da (10sekunders jobb)

Eg må vertfall det dersom eg skal ha den på tvers inni comboen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...