Gå til innhold
Hundesonen.no

Pawtrekker

tosa

Recommended Posts

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Seriøst, dette var driiiitkult! Jeg må ha meg kickbike! Og dere som har bestilt pawtrekker kommer sikkert også til å bli fornøyde, dette var gøy! :icon_confused: savnet den stangen foran, måtte binde bånd i styret, men det skal jeg kjøpe til min. Bakkeklareringen var heller ikke noe problem, trodde kanskje den skulle bli litt høy da jeg prøvde den alene, men gjorde ingenting, og hadde den vært lavere kunne jeg ikke kjørt over røtter og stein.

Eneste er at jeg syntes kanskje styret var litt lavt, men kan hende man kan stille på det. Men hvis ikke så blir det nok ubehagelig for en mann eller høy dame. (jeg er ca 163 cm).

Vi lå på gjennomsnitlig 17km/t på flat mark, uten mine føtter i bakken, og ca 10km/t oppover med litt hjelp fra meg. Kjente ikke at han dro omtrent, var så lett og fint, gled bare bortover, og knall støtdemping. ANBEFALES! Bremsene virket også veldig bra.

Så jeg tror iallefall både paw og kick er bra valg, hadde det ikke stått på pengene hadde jeg nok gått for paw, men tror kickbiken uansett vil tilfredstille mine krav, har jo bare en hund :icon_redface:

Edit; hvor finner man den stangen som man kan sette på?

Åååh må ha! (må bare vente til økonomien tillater det... ) Hørtes fryktelig artig ut. Hvordan var stabiliteten? Følte du deg trygg eller ble det vinglete?

Det med lavt styre har kickbiken fått kritikk for av flere hold, så høye folk anbefales å kjøpe paw.

Skrevet

Overraskende stabilt faktisk, følte meg trygg på det. Eneste jeg ikke føler meg helt trygg på er eventuelle bråstopp, men det er jo ikke sykkelen sin skyld. Jeg klarer liksom ikke bestemme meg 100% for hvilken jeg skal ha, merker jeg vingler veldig her nå... men likte veldig godt at det var et stort hjul foran, tror det er med på å gjøre den mer stabil.

Skrevet

Samme her. Gleder meg helt vilt

Bilder og rapport skal komme når jeg får min. Blir gøy å prøve mded to gale trekkmaskiner foran

En breton er jo ikke stor (om de ikke er på str til broder'n sin da :P ), så om du hadde hatt lyst, kunne du prøvd med èn og gitt tilbakemelding på hvordan det går?

Vet ikke hvor vits det er med èn toller, men hadde vært gøy OM det går :)

Skrevet

Jeg har bestilt Pawtrekker :P Virker som den var den beste iflg Troll og hadde best bremser ( og det trenger jeg ).

Monica: Kan godt teste med en hund.

Om jeg ikke husker feil så bor du i Lillestrøm - så du kan gjerne få prøve min når jeg får den. Bor på Jessheim, så det er ikke lange veien å komme. Så får du testet den selv

Har to store Breton'er og de trekker som gale. Så dette blir morsomt. Syklet en tur i dag og det er langt ned fra sykkelsete ..så jeg gleder meg til å teste Pawtrekker. Rapport, video og bilder kommer - men jeg får den ( dessverre ) ikke før i mai da de er utsolgt i hele Europa :)

Skrevet

Jeg har bestilt Pawtrekker :P Virker som den var den beste iflg Troll og hadde best bremser ( og det trenger jeg ).

Monica: Kan godt teste med en hund.

Om jeg ikke husker feil så bor du i Lillestrøm - så du kan gjerne få prøve min når jeg får den. Bor på Jessheim, så det er ikke lange veien å komme. Så får du testet den selv

Har to store Breton'er og de trekker som gale. Så dette blir morsomt. Syklet en tur i dag og det er langt ned fra sykkelsete ..så jeg gleder meg til å teste Pawtrekker. Rapport, video og bilder kommer - men jeg får den ( dessverre ) ikke før i mai da de er utsolgt i hele Europa :)

Det høres jo supert ut :) Må bare få lappen først ( :) ), men har jo absolutt ikke noe hastverk. Så hadde satt pris på om jeg kunne kommet en tur og prøvd :)

Skrevet

Jeg har prøvd pawtrekkeren, og jeg syns det var utrolig gøy :) Brukte to hunder foran de gangene jeg var ute og kjørte. Men siden jeg kun har frøkna mi så trur jeg vi får best opplevelser med kickbicken.

Skrevet

Ånei nå begynner jeg å vingle litt igjen, hadde jo egentlig bestemt meg for kickbiken. Men tenker litt på det med bremsene jeg da, de er veldig gode, men de må jo sikkert byttes ganske ofte? Er bremseklosser dyre?

Skrevet

I dag lå hentelappen i posten og da var jeg kjapt på postenkontoret for å hente fartøyet. Gubben var overstadig grei, pakket ut delene og satte dem sammen for meg, han fyllte til og med luft i dekkene med kompressoren. Han humret og lo litt og syns vel jeg kunne kjøpt meg en tålelig duganes sykkel MED SETE for samme prisen. Men han prøvesparket saken og var vel i grunn litt enig at den er jo super til sitt bruk.

Jeg skjønte fort at brettet er litt for høyt, så det er om og gjøre å ha nogenlunde trekkvillige hunder. På den annnen side så får man trent lår, knær og rompe optimalt, bare huske å bytte ben innimellom, hehe.. Men må man sparke mye selv så blir den nok altfor høy..

Nå har vi jo trent litt med sykkel og da har hunden løpt ved siden av i springer, nå skal den liksom løpe foran "alene". Jeg tok med meg den mest trekkvillige hunden jeg har, - og ett par unger på sykkel som trekkplaster og motivatorer. Og helt ærlig - det gikk helvetes fort! Den triller lett og og føles ganske trygg selv på "kupert" grusvei. Fungerer helt sikkert bra på litt mer skogsvei/terreng også for den som liker sånne utfordringer. Jeg føler meg litt pysete ennå, men regner med at både bikkja og jeg blir tøffere etterhvert. En dag tør jeg sikkert å sette begge hundene foran også :ahappy:

Jeg måtte også ta i bruk bremsene i en nedoverbakke og de fungerte helt etter forventningene.

Bilder ble det ikke siden gubben forsvant av gårde og barna får ikke lov å sykle rundt med kameraet mitt. Blir liksom ikke helt det samme å ta bilder stillestående på gårdsplassen her, syns jeg. Men vi får prøve på noen actionbilder sånn etterhvert...

.. Jeg kjenner forøvrig at det brenner godt i låra her jeg sitter nå, så trening er det nok ja. Det ble ikke lange turen i dag, kanskje 2 km. Vi skal på MH i morgen, så passet på at poter ikke blir såre og satse på at hun ikke blir altfor støl. For innsatsviljen var det ikke noe å si på. :ahappy:

• 3 weeks later...
Skrevet

Så gøy. Jeg gleder meg kjempe masse til min kommer. Kjedelig at de var utsolgt all over. Må vente til midten av juni :D

Men men, den som venter på noe godt ....

Veldig bra å høre deres erfaringer. Bilder og video snutter vil vi gjerne ha

Jeg har to trekkegale hunder, så tror ikke Pawtrekker er noe problem for meg. Flatt er det her også, så det kommer til å suse avgårde.

Gleder meg masse.

Skrevet

Hmm... Lurer på om det blir en bytur på tirsdag for å handle Pawtrekker ja! Det frister veldig!

• 1 month later...
Skrevet

Og da har jeg ( endelig ) fått min Pawtrekker også - i knasj orange farge.

Tok jomfru turen med begge hundene foran og det gikk kjempe bra. Suset innover skogen.

Om man må sparke en del selv tror jeg nok det kan bli litt tungt i lengden. Men mine hunder trekker så ikke noe problem her i gården ( og så er det jo flatt og fint på Jessheim :flowers: )

Synes den var god å stå på, gikk fint å ha begge beina på brette, stødig - selv i lav fart, lett styrt, bra trekkpunkt for hundene med feste foran på bøylen, gikk fint over stubber og ujevnt underlag. God stå stilling og i det hele tatt veldig bra. Dette var moro :banana:

Mye bedre enn jeg hadde trodd.

Om noen vil prøve den, så er det bare å si fra.

Gleder meg til neste tur allerede. Veldig artig.

Skrevet

Gratulerer :banana: Du har ventet lenge nå!

Nå er det flere uker siden sist jeg var ute med min...

Casper rundet nemlig ett hjørne før meg... dumt, men så det ikke kom biler eller folk, men katten så jeg ikke gitt. Så jeg ble smelt inn i et gjerde med hodet først (hadde heldigvis på hjelm), og klarte å forstue tommelen, ikke helt bra enda... skulderen var også vond i en uke etterpå, pluss blåmerker overalt :whistle: Merker at iveren min har dabbet litt av, men det er vel noe i det med å komme seg opp på hesten rett etterpå (eller noe i den duren )

Så pass på folkens :flowers:

Har fått testet ut å hoppe av den en gang, da var det et ekorn i veien. Så tryggere enn sykkel iallefall :ahappy:

Skrevet

Og da har jeg ( endelig ) fått min Pawtrekker også - i knasj orange farge.

Tok jomfru turen med begge hundene foran og det gikk kjempe bra. Suset innover skogen.

Om man må sparke en del selv tror jeg nok det kan bli litt tungt i lengden. Men mine hunder trekker så ikke noe problem her i gården ( og så er det jo flatt og fint på Jessheim :flowers: )

Synes den var god å stå på, gikk fint å ha begge beina på brette, stødig - selv i lav fart, lett styrt, bra trekkpunkt for hundene med feste foran på bøylen, gikk fint over stubber og ujevnt underlag. God stå stilling og i det hele tatt veldig bra. Dette var moro :banana:

Mye bedre enn jeg hadde trodd.

Om noen vil prøve den, så er det bare å si fra.

Gleder meg til neste tur allerede. Veldig artig.

Om jeg får Chico til å trekke, eller låne mor sin ES (han må jo bli voksen først da) så hadde det vært gøy å prøve. Me want vorsteh og pawtrekker!

• 1 year later...
Skrevet

Er det noen som vet om disse får plass i en berlingo/partner, inn sidedøren? :)

Tror du må av med ene hjulet da (10sekunders jobb)

Eg må vertfall det dersom eg skal ha den på tvers inni comboen min :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...