Gå til innhold
Hundesonen.no

Pawtrekker


tosa

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

På sykkel så bremser jeg 90% av tiden, så tenker at kickbiken faller gjennom da. Har man trekkvillig hund (som jeg har når hun skjønner poenget) så virker pawtrekkeren "bedre".

Helt enig

Jeg bremser også mesteparten av turen ( med bare en hund - så enda verre nå med to ) så det blir pawtrekker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prisene Troll opererer med er uansett hinsides enhver fornuft.

Jeg har ikke funnet dem billigere noen plass - blir veldig glad om du har noen tips! Har bare funnet en annen forhandler i norge og de har så og si nøyaktig samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Trekker opp denne, jeg... Har dere kommet noe lengre i tankerekken her?

Satt akkurat og vurderte de begge, og har jo bare så kjempelyst på en slik...

Ser også for meg at dette ikke er fullt så "livsfarlig" som en vanlig sykkel.

Men dyrt, ja. Bør vel kunne forhandle oss til en Sonen-rabatt, vel? :getlost:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker opp denne, jeg... Har dere kommet noe lengre i tankerekken her?

Satt akkurat og vurderte de begge, og har jo bare så kjempelyst på en slik...

Ser også for meg at dette ikke er fullt så "livsfarlig" som en vanlig sykkel.

Men dyrt, ja. Bør vel kunne forhandle oss til en Sonen-rabatt, vel? :ahappy:

Susanne

Send en pm til MonicaT - hun har snakket med Trollhundefor. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes ikke de var så ille dyre jeg, (altså jeg har ikke råd selv) men med tanke på hav en skikkelig sykkel koster, eller hva en saccovogn koster, så synes jeg ikke det var så ille. Måtte le litt av kickbiken da, den så ut som en sånn gammeldags "veltepetter"

Jeg har fått en saccovogn av noen venner jeg, lurer på om jeg skal true gubben til å fikse hjulene på den, så kunne man trimme balndingsbikkja litt...

skjønt det blir vel heller til at jeg bruker hestevognen og lar ham løpe ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er jo egentlig ikke det, når en springer koster 800 i butikken så er det ikke sååå mange lapper igjen til man har hele pakka på en måte. Tror det er en bra investering jeg.

Får se hvordan sykkelsesongen i år går, kanskje blir det en pawtrekker neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer har akkurat fått tak i en pawtrekker fra troll. Ser at det er mange som er veldig positiv til pawtrekker og synes det er viktig å få frem at det er noen som er litt misfornøyd også.

Begge hjulene er litt skjev (noe som vel har skjedd i transporten), og sammenlignet med de syklene som jeg har hatt opp i gjennom årene virker pawtrekker mer som ett produkt du finner på biltema eller europris.

I bruk føles det som du har mye bedre kontroll på hunden din kontra vanlig sykkel. Men bakkeklaringen er såpass høy at den egner seg klart best til bruk hvor hunden/hundene står for nesten all fremdrift.

Vi angrer begge for at vi ikke gikk for anskaffelse av kickbike istedet for pawtrekker pågrunn av bakkeklarering.

Produsenten anbefaler og bruke 2+ hunder for pawtrekker(troll mener den er godt egnet for 1-2 hunder) og det skjønner vi godt. Men det leste vi selvsagt ikke før etter at vi hadde mottatt pawtrekkeren.

Men for all del det er mye positivt med den også, så hvis du har flere trekkvillige hunder som tar seg av fremdriften så vil denne sikkert fungere ypperlig.

Det er sikkert noen som er veldig uenig, men synes det er viktig å få frem at det ikke er alle som er like fornøyd med pawtrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man skal kjøre litt på skogstier og sånn, med røtter og steiner etc, blir kickbiken for lav da? Så pawtrekkeren er altså for høy til at det går ann å sparke for egen maskin, den er kanskje litt for tung og?

Velkommen hit forresten :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer har akkurat fått tak i en pawtrekker fra troll. Ser at det er mange som er veldig positiv til pawtrekker og synes det er viktig å få frem at det er noen som er litt misfornøyd også.

Begge hjulene er litt skjev (noe som vel har skjedd i transporten), og sammenlignet med de syklene som jeg har hatt opp i gjennom årene virker pawtrekker mer som ett produkt du finner på biltema eller europris.

I bruk føles det som du har mye bedre kontroll på hunden din kontra vanlig sykkel. Men bakkeklaringen er såpass høy at den egner seg klart best til bruk hvor hunden/hundene står for nesten all fremdrift.

Vi angrer begge for at vi ikke gikk for anskaffelse av kickbike istedet for pawtrekker pågrunn av bakkeklarering.

Produsenten anbefaler og bruke 2+ hunder for pawtrekker(troll mener den er godt egnet for 1-2 hunder) og det skjønner vi godt. Men det leste vi selvsagt ikke før etter at vi hadde mottatt pawtrekkeren.

Men for all del det er mye positivt med den også, så hvis du har flere trekkvillige hunder som tar seg av fremdriften så vil denne sikkert fungere ypperlig.

Det er sikkert noen som er veldig uenig, men synes det er viktig å få frem at det ikke er alle som er like fornøyd med pawtrekker.

Etter hva jeg har forstått er den jo mest beregnet på folk som skal trene trekkhundene sine, og det er jo tryggere enn å sitte på en sykkel med to gærne trekkhunder foran! Den er også ganske grei hvis du har en hund som plutselig kan slutte å trekke, så slipper du å gå på huet!

Men det var veldig bra å høre litt andre erfaringer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker sikkert veldig bra hvis du har flere trekkvillige hunder. I vårt tilfelle har vi en samojed som trenger litt hjelp i oppoverbakker for å holde tempoet oppe, og da føles det utrolig tungt med pawtrekker pågrunn av den høye bakkeklaringen.

Men fotbrettet er stort og godt å stå på, støtdempningen er god(litt for myk), bremsene er kraftige nok for flere hunder og festeanordningen foran er i veldig god høyde.

Med mindre hjul for lavere bakkeklaring har den sikkert fungert utmerket for oss da vi trener med samojeden på grusvei.

Er det noen som vet hvor høy bakkeklaring det er på kickbike(på begge høydeinstillinger)? Det er så lenge siden jeg sto på en og min samboer vil gjerne vite hvor høy bakkeklaring det er på den iforhold til pawtrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn mitt bidrag til fellesbestillingen hvertfall, så håper jeg det ikke tar altfor lang tid før den ankommer... Jeg kjenner jeg har skikkelig lyst til å frese gatelangs :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker sikkert veldig bra hvis du har flere trekkvillige hunder. I vårt tilfelle har vi en samojed som trenger litt hjelp i oppoverbakker for å holde tempoet oppe, og da føles det utrolig tungt med pawtrekker pågrunn av den høye bakkeklaringen.

Men fotbrettet er stort og godt å stå på, støtdempningen er god(litt for myk), bremsene er kraftige nok for flere hunder og festeanordningen foran er i veldig god høyde.

Med mindre hjul for lavere bakkeklaring har den sikkert fungert utmerket for oss da vi trener med samojeden på grusvei.

Er det noen som vet hvor høy bakkeklaring det er på kickbike(på begge høydeinstillinger)? Det er så lenge siden jeg sto på en og min samboer vil gjerne vite hvor høy bakkeklaring det er på den iforhold til pawtrekker.

Hvor er det dere bruker pawtrekkeren da? Hadde vært fint om du kunne kommet med en god beskrivelse på underlaget dere bruker den på. :icon_redface:

For min del er jeg veldig skeptisk til kickbiken da jeg ser for meg jeg må gå store deler av skogsveiene her som er veldig humpete med steiner som stikker opp her og der, røtter, huller osv. Men jeg har jo også bare en aussie og kommer neppe til å ha mer enn to hunder med trekkstørrelse på under mitt tak, så hvis en pawtrekker blir for stort og tungt sååå..

Det går ikke ann å skifte hjul på pawtrekkeren da? Få mannebeinet ditt til å gå grundig over hjulene og send han på by-tur og be han sjekke ut alt av hjul i butikker osv. Eventuelt kan dere spørre noen som har mer peiling på sykler og ting med hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn mitt bidrag til fellesbestillingen hvertfall, så håper jeg det ikke tar altfor lang tid før den ankommer... Jeg kjenner jeg har skikkelig lyst til å frese gatelangs :icon_redface:

Åh gleder meg til referat - jeg måtte trekke meg i siste liten pga. økonomiske endringer, men har ikke gitt opp drømmen om den. Fult referat - helst filmet og fotografert - ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gleder meg til referat - jeg måtte trekke meg i siste liten pga. økonomiske endringer, men har ikke gitt opp drømmen om den. Fult referat - helst filmet og fotografert - ønskes!

Det skal jeg jammen prøve og få til.. Siden jeg antagelig ikke kommer til å ta helt av på annet enn fine oppkjørte veier, så bestilte jeg den uten fulldemping. Og siden de har den på lager i Norge, og noen lett tilgjengelig i England, så ser det ut til at jeg kan få min i løpet av de nærmeste dagene.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne en kickbike i helgen :icon_confused: utrolig hvordan ting faller på plass, var helt tilfeldig at vi begynte å snakke om den, jobber på en skole og en der har begynt med trekkhunder, og har en sykkel. Har ikke prøvd den med hund enda. Første inntrykket er at styret er noe lavt, men det kan man sikkert heve? Ellers er det veldig bra demping. Jeg synes den er litt høy når jeg skal sparke, så om pawtrekker er enda høyere tror jeg det blir denne her. Har ikke stang foran denne da, så må feste i styret, hvis jeg skal kjøpe må jeg nok ha stang tror jeg.

Vel, dette blir spennende! *finne frem hjelm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne en kickbike i helgen :icon_confused: utrolig hvordan ting faller på plass, var helt tilfeldig at vi begynte å snakke om den, jobber på en skole og en der har begynt med trekkhunder, og har en sykkel. Har ikke prøvd den med hund enda. Første inntrykket er at styret er noe lavt, men det kan man sikkert heve? Ellers er det veldig bra demping. Jeg synes den er litt høy når jeg skal sparke, så om pawtrekker er enda høyere tror jeg det blir denne her. Har ikke stang foran denne da, så må feste i styret, hvis jeg skal kjøpe må jeg nok ha stang tror jeg.

Vel, dette blir spennende! *finne frem hjelm*

Bilder takk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne en kickbike i helgen :icon_confused: utrolig hvordan ting faller på plass, var helt tilfeldig at vi begynte å snakke om den, jobber på en skole og en der har begynt med trekkhunder, og har en sykkel. Har ikke prøvd den med hund enda. Første inntrykket er at styret er noe lavt, men det kan man sikkert heve? Ellers er det veldig bra demping. Jeg synes den er litt høy når jeg skal sparke, så om pawtrekker er enda høyere tror jeg det blir denne her. Har ikke stang foran denne da, så må feste i styret, hvis jeg skal kjøpe må jeg nok ha stang tror jeg.

Vel, dette blir spennende! *finne frem hjelm*

Hm, håper virkelig at mine hunder får smaken på å trekke, for jeg er virkelig ikke så veldig hypp på å måtte gjøre all jobben selv liksom. Høres tungt ut om den er altfor høy. Men men, time will show.. :icon_redface: Jeg venter fortsatt forøvrig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, dette var driiiitkult! Jeg må ha meg kickbike! Og dere som har bestilt pawtrekker kommer sikkert også til å bli fornøyde, dette var gøy! :icon_confused: savnet den stangen foran, måtte binde bånd i styret, men det skal jeg kjøpe til min. Bakkeklareringen var heller ikke noe problem, trodde kanskje den skulle bli litt høy da jeg prøvde den alene, men gjorde ingenting, og hadde den vært lavere kunne jeg ikke kjørt over røtter og stein.

Eneste er at jeg syntes kanskje styret var litt lavt, men kan hende man kan stille på det. Men hvis ikke så blir det nok ubehagelig for en mann eller høy dame. (jeg er ca 163 cm).

Vi lå på gjennomsnitlig 17km/t på flat mark, uten mine føtter i bakken, og ca 10km/t oppover med litt hjelp fra meg. Kjente ikke at han dro omtrent, var så lett og fint, gled bare bortover, og knall støtdemping. ANBEFALES! Bremsene virket også veldig bra.

Så jeg tror iallefall både paw og kick er bra valg, hadde det ikke stått på pengene hadde jeg nok gått for paw, men tror kickbiken uansett vil tilfredstille mine krav, har jo bare en hund :icon_redface:

Edit; hvor finner man den stangen som man kan sette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...