Gå til innhold
Hundesonen.no

Faste treninger

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Skal vi få i gang faste treninger igjen?

Noen som kan på førstkommende Søndag?

Guest Christine
Skrevet

Nei, jeg har null peiling.

Eventuelt på granåsen der? Stor og fin p-plass men kanskje aaalt for mange folk?

Skrevet

For sjekke ut bussforholdene litt da. Ang Granåsen så har du jo både parkeringsplassen som du nevnte og skiarenaen, men jeg vet ærlig talt ikke hvordan det er med folk der eller hvordan forholdene er.

Skrevet

Vi kan neste søndag! (Og alle søndager det ikke er pinschertreff på ;) )

Vi begynner på lydighetskurs på torsdag så trenger treninga iallefall!

Det er en stor parkeringplass nede ved fjæra på Ranheim som også funker bra som treningssted. Like ved fotballstadion der nede.

Ellers fungerer Tunga fint for oss også!

Skrevet

Hvis det fortsetter å være minusgrader, er det vel stort sett hålke overalt... i alle fall i Granåsen, innbiller jeg meg.

Sikkert større sjanser for bar mark på Tunga eller Ranheim?

Guest Christine
Skrevet

Den sletta på Ranheim som Maja nevner er jo råflott!

Vet du hvordan det er å trene der, Maja?

Guest Christine
Skrevet

Nei, det området rett ved siden av banen. Ehm, rett ved rundkjøringa omtrent?!

Skrevet

Det er en parkeringsplass like ved fotballbanene der :P Stor og fin så lenge det ikke er fotballkamp der, men det er det vel ikke på denne tiden av året? Kan evt være treninger der da, men tror det er plass likevel.

For å komme seg ned dit er det bare å kjøre til venstre i rundkjøringen like etter innkjøringen til hundeskolen, og rett nedover så ser man fotballbanene.

Jeg kom på at jeg har kurs i helga og kan visst ikke likevel :P Men hvis det er trening igjen neste helg stiller jeg opp!

Guest Christine
Skrevet

Høres ut som en fin plass :D

Jeg kan heller ikke i helga, men neste helg :D

• 2 weeks later...
Skrevet
Det bør jeg i grunnen kunne prøve å få til, litt avhengig av hva jeg ender opp med å gjøre i morra kveld, haha... Hvor i så fall? Ved kunstgressbanene på Ranheim?

Det er greit for meg. Skal på Urørt-finale i morgen kveld, så det kan vel bli så som så med formen - men vi skal prøve å komme... :icon_fun:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...