Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store (sunne) middagstråden


xxx12345

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar
I dag blir det benfri kotelett med kokte poteter, grønne busker(broccoli) og saus.. Nam. Gubbelille er snill og lager middag.. Som vanlig.. :thumbs:

Her er det også koteletter i dag, men med fløtegratinerte poteter, champion og broccoli. Nammis!

Ingen snill gubbelille som lager til meg... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmhf... vi skulle hatt en søkefunksjon innad i tråden vi her...(*rope* Esssspen!).

Jeg har scampi i frysen og lurte på om noen av dere allerede hadde skrevet en eller annen god rett med det i. Hvis ikke, så må jeg jo bare finne et eller annet å wok'e med det.. Hm, tøtto kommer til å bli sååå sur for at det er "æsj, reeeker" til middag *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha enten kylling fajitas eller stekt kylling med fløtegratinerte poteter og salat ved siden av. Har ikke helt bestemt meg enda..

Hrmhf... vi skulle hatt en søkefunksjon innad i tråden vi her...(*rope* Esssspen!).

Jeg har scampi i frysen og lurte på om noen av dere allerede hadde skrevet en eller annen god rett med det i. Hvis ikke, så må jeg jo bare finne et eller annet å wok'e med det.. Hm, tøtto kommer til å bli sååå sur for at det er "æsj, reeeker" til middag *flire*

Hvis du bare trykker litt på "flere søkevalg" på søkefunksjonen, trykker bare for søk i alt mulig og velger "vis resultater som innlegg" så finner du det ut. På "scampi" kom din tråd opp, samt en tråd fra mai 2006 som du startet om frosne scampi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha enten kylling fajitas eller stekt kylling med fløtegratinerte poteter og salat ved siden av. Har ikke helt bestemt meg enda..

Hvis du bare trykker litt på "flere søkevalg" på søkefunksjonen, trykker bare for søk i alt mulig og velger "vis resultater som innlegg" så finner du det ut. På "scampi" kom din tråd opp, samt en tråd fra mai 2006 som du startet om frosne scampi :P

*ler seg fillete*

Er det bare meg som spiser scampi her inne da? Eller kanskje jeg skulle søke på Stoooore reker eller noe? :P

Det må da være noen som har noen gode ideer her inne vedr. dette? Einstein??? Jeg setter min lit til dine kokkeleringskunster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler seg fillete*

Er det bare meg som spiser scampi her inne da? Eller kanskje jeg skulle søke på Stoooore reker eller noe? :P

Det må da være noen som har noen gode ideer her inne vedr. dette? Einstein??? Jeg setter min lit til dine kokkeleringskunster!

Lol

Jeg laver ofte scampi/black tiger rejer elsker dem :P

enten så laver jeg dem i wok, sammen med grøntsager med sursød sovs eller en sød/stærk sovs med chili, hvidløg, østerssovs og thaibasilikum og ris eller stegt sammen med nudler.

der er også mulighed for at lave dem i lidt rød thai karry med kokosmælk og thaibasilikum.

eller i thai suppe

Thom yum gung kokosmælksuppe der er lidtspicy sour i smagen, med champigning, løg og vårløg i.

Du kan lave sushi med dem.

eller give dem et hurtigt opkog, køle dem af og hvidløgmarinere dem, eller marinere dem i med lidt limesaft, med hakket chili og koriander med flute og salat til

du kan lave thot man gung(thai rejekaker) af dem, alt efter hvor mange du har, de skal hakkes, blandes med 1 æg, lidt mel, hakket koriander, lidt hakket chili og hakket vårløg steges i olie serveres med stegte grøntsager og ris til med sursød sovs eller sweet chilisauce.

Det er bare et par forslag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmhf... vi skulle hatt en søkefunksjon innad i tråden vi her...(*rope* Esssspen!).

Jeg har scampi i frysen og lurte på om noen av dere allerede hadde skrevet en eller annen god rett med det i. Hvis ikke, så må jeg jo bare finne et eller annet å wok'e med det.. Hm, tøtto kommer til å bli sååå sur for at det er "æsj, reeeker" til middag *flire*

Hvis du ser nederst, under "Tips oss!" og "Gå opp"-knappen til siste innlegg i tråden, så er det et søkefelt der. Rett over der hvor du hopper til en annen side i tråden. *Peke og forklare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser nederst, under "Tips oss!" og "Gå opp"-knappen til siste innlegg i tråden, så er det et søkefelt der. Rett over der hvor du hopper til en annen side i tråden. *Peke og forklare*

Ja, jo.. jeg forsøkte den. Men siden det kom opp blankt, så antok jeg at det var den som ikke funket (i stedet for å tenke at det gjerne ikke har vært snakket om scampi før *rødme*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det kun ris og kylling samt MASSE salat...

Men cluet er, hvor sundt er det egentlig med sånn butikkstekt kylling?

Men når en har 1,5 time på seg til å komme hjem, lufte hund, lage mat, spise mat for SÅ å kjøre tøtto på fritidsaktivitet, så må det jo være bedre enn ferdigpizza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...