Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store (sunne) middagstråden

xxx12345

Recommended Posts

• Svar 218
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Pølsegrateng ble det her i dag for det er veldig enkelt og fort gjort. Kok makaroni og ha i en ildfast form, hiv oppi ett par-tre magre middagspølser uten skinn i biter, 1/4 løk i småbiter og noen erter (evt brokkoli). Jeg gidder ikke lage saus så jeg har oppi en skvett melk og litt potetmospulver. Gratinerer med ost. Stekes på 225 grader midt i ovnen ca 15 min. Nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lurte på om noen kunne gi meg et tips på en god og sunn matrett? :wub: Jeg er VELDIG kresen i matveien. Liker blant annet ikke mais, for mye løk osv.

Tenkte vi skulle ha ris, kyllingbiter, salat, kvidløksbrød i dag. Med en sånnen gul saus, som jeg ikke husker navnet på (ikke karry saus, den er sånn søt kanskje). Det er paprika biter i den sausen, men det går bra.

Det er virkelig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i dag ble lun kyllingsalat!

Salat (desto mørkere salat, desto sunnere salat)

Cherrytomat

Agurk

Mais

Paprika

Ristede pinjekjerner

Salat/grytebønner (skylles godt!)

Kylling, blomkål, asparges og sukkererter stekt i olje blandet med fersk presset hvitløk, fersk persille, pepper, salt og provence-krydder.

Alt mikses sammen og knaskes med svært god samvittighet!

EDIT: og selvsagt skiver av fersk avocado

P.S. Salaten er også veldig god kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåååh Aya, jeg syns du kunne invitert meg på middag jeg. Det der hørtes bare fantastisk godt ut :wub:

Her er vi ikke så sunne idag, vi skal ha fiskepinner med spaghetti og potet (jeg syns det er godt å mixe spaghetti og potet, og så hadde vi litt lite potet igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåååh Aya, jeg syns du kunne invitert meg på middag jeg. Det der hørtes bare fantastisk godt ut :wub:

Her er vi ikke så sunne idag, vi skal ha fiskepinner med spaghetti og potet (jeg syns det er godt å mixe spaghetti og potet, og så hadde vi litt lite potet igjen).

Kanskje i sommer? *flir* Men jeg skjærer salaten, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...