Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøken - papillon

Papillon

Recommended Posts

Hei! :brr:

Her kommer litt bilder og info om papillonen min Frøken, eller The Curse of The Black Pearl som er stamtavlenavnet hennes. Hun er født 4.1.07 (snart 1 år!) og er trefarget av farge. Faren hennes heter Nuch Such Plch NV-07 Menines Improved Image og moren hennes heter Tinctorias Shanita. Oppdretteren hennes er en koselig dame på Nøtterøy, ikke så langt unna oss.

Jeg hadde mast og smisket om hund i flere år, så Frøken var veldig etterlenga kan man si. Vi begynte med agility i slutten av oktober. Kurset var veldig morro så jeg fikk lyst til å fortsette så nå trener vi agility med Kongsberg Hundeklubb hver mandag og med Tønsberg Hundeklubb hver torsdag (begynte idag!) Noe som er supert! :lol: Fremdeles helt nybegynnere enda, men det kommer seg. Skal prøve å komme så langt vi kan! Litt lydighet er det også, men uten de helt store ambisjonene :lol: Frøken er veldig glad i å jobbe hun, bare det er noe gøy vi trener på. Utstilling har vi også vært med på. Hun er stilt ut fire ganger med 2xHP og 2xCK, så utstilling er noe vi fortsetter med! Hun har ikke syntes det har vært så spesielt gøy i ringen, men det bedrer seg på hver gang så da fortsetter vi.

Her er noen bilder fra idag..

fr-4.jpg

fr1-2.jpg

fr2-2.jpg

fr3-2.jpg

fr4-1.jpg

fr5-1.jpg

fr6-1.jpg

fr7-1.jpg

fr8-1.jpg

fr9-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er :brr:

Takk! :lol:

Nydelige bilder av frøkna :lol:

Dama til Aron det :lol: Gleder meg til neste gang de møtes :(

Takk. Ja, hyperaktive papilloner er alltid gøy! :(

Hun er så fin :P

Hyggelig å høre sånt! :P Men, ja hun er så fin atte :P

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Frøken :D Men synes du skal begynne å trene i Tønsberg Hundeklubb etter hvert altså! ;)

Ja, må jo det også! Men må de ikke være over et år og ha gått flere kurs for å være med å trene der? Eller missforstår jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...