Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i sengen

Akita

Recommended Posts

Fikk her om dagen beskjed om at bikkjen min blir ødelagt i ryggen av å ligge i sengen med meg.

Er dette noe dere har hørt?

Kan vel også ta å slenge med at Akita ligger i sengen min fordi at ho i mai ødela foten sin i buret sitt.

Ho låg på rygg og vrikket foten innimellom sprinklene.

I ettertid er det vel eg som har hatt det værst :tongue:

Anette & Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke noe på i alle fall.. Hunder ligger jo så masse rare plasser. Min ligger på gulvet, på en veldig myk hundeseng, på en hardere hundeseng, og i min seng oppå dynen.. Ser ikke helt sammenhengen med at hun skal få vondere rygg av å ligge i min seng, enn å ligge på steingulv eller supermyk seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder ligger jo i femti forskjellige stillinger i løpet av en natt, de fleste ligger vel på gulvet også innimellom. Så lenge de får variere som de selv vil synes jeg det er veldig rart om det skulle være skadelig å ligge i en menneskeseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det dummeste jeg har hørt. Og hvorfor skulle ryggen bli bedre av å ligge på en hundeseng eller i et bur? I sistnevnte så kan jo hunden heller ikke skifte liggeplass slik som den kan i en seng.

Humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare punktum? Det var jo egentlig ganske uttrykksfullt :brr:

*Ler*

Skrev egentlig inn et innlegg til akkurat nå-tråden der med en feil(ehm, da ser vi hvor på sonen jeg tilbringer mest tid :angel:), redigerte og skrev et punktum, og så redigerte jeg på nytt og skrev et innlegg slik at de stakkers moderatorene skulle slippe å slette :lol:

*Slutte ot*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. Det jeg ikke skjønner er at dere vil ha hundene deres i sengen :D

neida, ikke for å starte en diskusjon. Er smak og behag. Min villmann hadde ikke klart å ligge i ro i sengen min uansett. Hadde sikkert prøvd å få meg til å leke hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seng er alt for myk for hundenes kropp, ingen som har fundert på hvorfor hundesenger er så "harde" ?
Kanskje du kan vise til en nettside e.l, hvor det står at å la hunden ligge mykt vil skade ryggen dens? Høres for dumt ut at det skulle vært fakta - hvorfor tåler mennesker å ligge mykt, mens hunder ikke tåler det? Kanskje en dårlig sammenligning, men dette høres søkt ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gode gammeldagse hundesengene var ikke så myke så det gjorde noe, vi hadde slike til våre Schæfere og la til og med en dyne i de fordi de virket så "harde".

Første gangen jeg hørte at hunden tar skade av å "bo" i en vanlig seng er vel ca en 20 år siden og egentlig syns jeg det er nokså logisk at hunden bør ligge hardere enn det vi mennesker vil tillate oss å la den ligge.

Men kaster ikke stein i glasshus jeg altså, mine er sofa og senge-dyr begge 2, sier bare at den påstånden er gammelt nytt i hundemiljøet.

Kanskje du kan vise til en nettside e.l, hvor det står at å la hunden ligge mykt vil skade ryggen dens?

All kunnskap kan ikke leses om på nettet.

*Dobbelpost, slått sammen av mod Tijon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Showtime skriver jo e.l. og da er vel bøker og andre steder der kunnskap er nedskrevet også med i den settningen. Eller er det bare en muntlig påstand?

Jeg kan ikke tro at det skal skade hunden å ligge mykt. Dessuten er ikke sengen min veldig myk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
    • Tror også det er individuelle forskjeller som nevnt under, men alle blandingshundene jeg kjenner har mer typisk "setter"-pels enn cocker  Mye glattere på ryggen, mindre pels under magen/beina og krever mindre pelsstell, men røyter en del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...