Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i sengen


Akita

Recommended Posts

Fikk her om dagen beskjed om at bikkjen min blir ødelagt i ryggen av å ligge i sengen med meg.

Er dette noe dere har hørt?

Kan vel også ta å slenge med at Akita ligger i sengen min fordi at ho i mai ødela foten sin i buret sitt.

Ho låg på rygg og vrikket foten innimellom sprinklene.

I ettertid er det vel eg som har hatt det værst :tongue:

Anette & Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke noe på i alle fall.. Hunder ligger jo så masse rare plasser. Min ligger på gulvet, på en veldig myk hundeseng, på en hardere hundeseng, og i min seng oppå dynen.. Ser ikke helt sammenhengen med at hun skal få vondere rygg av å ligge i min seng, enn å ligge på steingulv eller supermyk seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder ligger jo i femti forskjellige stillinger i løpet av en natt, de fleste ligger vel på gulvet også innimellom. Så lenge de får variere som de selv vil synes jeg det er veldig rart om det skulle være skadelig å ligge i en menneskeseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det dummeste jeg har hørt. Og hvorfor skulle ryggen bli bedre av å ligge på en hundeseng eller i et bur? I sistnevnte så kan jo hunden heller ikke skifte liggeplass slik som den kan i en seng.

Humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare punktum? Det var jo egentlig ganske uttrykksfullt :brr:

*Ler*

Skrev egentlig inn et innlegg til akkurat nå-tråden der med en feil(ehm, da ser vi hvor på sonen jeg tilbringer mest tid :angel:), redigerte og skrev et punktum, og så redigerte jeg på nytt og skrev et innlegg slik at de stakkers moderatorene skulle slippe å slette :lol:

*Slutte ot*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. Det jeg ikke skjønner er at dere vil ha hundene deres i sengen :D

neida, ikke for å starte en diskusjon. Er smak og behag. Min villmann hadde ikke klart å ligge i ro i sengen min uansett. Hadde sikkert prøvd å få meg til å leke hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seng er alt for myk for hundenes kropp, ingen som har fundert på hvorfor hundesenger er så "harde" ?
Kanskje du kan vise til en nettside e.l, hvor det står at å la hunden ligge mykt vil skade ryggen dens? Høres for dumt ut at det skulle vært fakta - hvorfor tåler mennesker å ligge mykt, mens hunder ikke tåler det? Kanskje en dårlig sammenligning, men dette høres søkt ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gode gammeldagse hundesengene var ikke så myke så det gjorde noe, vi hadde slike til våre Schæfere og la til og med en dyne i de fordi de virket så "harde".

Første gangen jeg hørte at hunden tar skade av å "bo" i en vanlig seng er vel ca en 20 år siden og egentlig syns jeg det er nokså logisk at hunden bør ligge hardere enn det vi mennesker vil tillate oss å la den ligge.

Men kaster ikke stein i glasshus jeg altså, mine er sofa og senge-dyr begge 2, sier bare at den påstånden er gammelt nytt i hundemiljøet.

Kanskje du kan vise til en nettside e.l, hvor det står at å la hunden ligge mykt vil skade ryggen dens?

All kunnskap kan ikke leses om på nettet.

*Dobbelpost, slått sammen av mod Tijon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Showtime skriver jo e.l. og da er vel bøker og andre steder der kunnskap er nedskrevet også med i den settningen. Eller er det bare en muntlig påstand?

Jeg kan ikke tro at det skal skade hunden å ligge mykt. Dessuten er ikke sengen min veldig myk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...