Gå til innhold
Hundesonen.no

Relativt styggpene valper


Mari

Recommended Posts

Jeg vet ikke om dette blir slettet, jeg håper ikke det. Jeg lo så jeg grein da jeg leste følgene annonse på en plass hvor man annonserer valper:

"Vi har "ENDELIG" fått valper,hehe noen normale og noen meget spesielt stygge! Mor er en blanding av nakenhund&lhasa apso og far er en ren shih tzu. 2 stk ser ut som shih tzu og er gutter ,1 er "feil" sammensatt:shih tzu front og naken bak dette er også en gutt. Da gjenstår en gutt og ei bitte lita tispe som ikke kan beskrives,meget stygge men en vanvittig sjarm heldigvis! Alle har helse attest,de har også fått ormkur.De er alle veldig godt sosialisert med både andre hunder,katter,papegøye og mange mennesker!Kjørt bil 5 ganger og er leveringsklare den 30 desember og da er de 8 uker! Ring eller kom innom å få en god latter!pris blir kr 6000 for gutta og den lille stygge damen selges til KUN spesielt intereserte for kr 8000 !"

Solid pris på en stygg liten dame, men det går vel i boks med denne markedsføringen! lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst han var original eg. En ny måte å skrive på.

Kjenner en hun som blir kalt ugly, men eg synst ho e fin, men ikkje eieren.

Smaken er som baken, delt.

Teksten er så som så, men valpene, de ser faktisk ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt greit at folk må punge ut for alle valper? Kanskje det gjør at folk ikke skaffer seg hund på impuls?

Jovisst bør man også betale for blandingsvalper, men alt med måte. Her er det snakk om at de skal ha 8000,- for den styggeste, fordi den er styggere enn de andre... Resten skulle de ha 6000,- for. Det kan man få en renraset hund for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser humoren, men jeg liker ikke måten de omtaler hundene på. Greit, de var ikke det peneste jeg har sett, men jeg ville aldri fått meg til å skrive noe slikt. Synes det vitner om lite seriøsitet jeg da, men. Folk er vel forskjellig..

Synes det er greit at blandingshunder også skal koste, slik som Pippin&Symra sier. Så blir det ikke såå lett å skaffe seg hund. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor den "styggeste" skal koste mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Herregud" må jeg si, for en måte å selge noe på.. Si at de er stygge? Fornerming for de som liker sånne blandinger.. Men like vell (veldig) rart.. som MariaN sier, 8.000 kr for blandinger? Synes 1.000-4.000 er greit for blandinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser humoren, men jeg liker ikke måten de omtaler hundene på. Greit, de var ikke det peneste jeg har sett, men jeg ville aldri fått meg til å skrive noe slikt. Synes det vitner om lite seriøsitet jeg da, men. Folk er vel forskjellig..

Reagerte også på måten dem ble omtalt på, og er helt enig med deg her!

Prisen var sti og tviler på dem blir solgt til den prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, de var ikke det.

Men tenk på sykdommene som kan følge med osv...

8000,- Er jo VILT!

Ehhhh... og HVILKE sykdommer mener du følger med ? Annet enn det renrasede hunder av rasene valpene er blandet av er belastet med ?

Jeg synes det var hysterisk bra skrevet jeg ! Og de har jo oppnådd hensikten sin - fått masse oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...