Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du fikk 10 000 som var øremerket til hund, hva ville du kjøpt?


MartineH

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

10.000 kr blir enten for lite eller for mye.. Hmf

Det blir for mye når jeg bare skal kjøpe en masse ting som jeg egentlig ikke trenger også blir det for lite når jeg skal kjøpe noe som hadde vært supert kjekt å ha :)

10.000 kr hadde jeg brukt på studio bilder av henne, utstillinger og andre konkurranser, litt kurs i forskjellige ting.

Dill og dall som halsbånd, dekken, mat skål, godiser osv osv.

Mer en 10.000, kanskje 1 million ;) HAHA Eller mer:P

Kjøpt en STOR tomt med skog og hage og et passe stort hus. Gjære inn hele tomten (har jeg lov å bygge annet en hunde greier på den?).

Latt hunden gå løs der så klart, når den vil ut. Lage masse koselige ting til hunden ute, en hule inne i et tre med tepper osv haha, leker og ting ute. Også hadde jeg bodd sammen med 1 annen person som ikke hadde hund men som elsket hunder og som kunne hjelpe meg med hunden når jeg ikke hadde tid også kunne jeg kjøpe enda en hund fordi jeg fikk så god tid pga den andre personen hjalp meg. Haha :P Jada, la oss høre hva trådstarter vil med disse pengene da

EDIT: Vil ha proft stelle bord oppå et stort bur som jeg har plass til et par små hunder i (ikke det at jeg skal ha mange) som kan trilles og som det er ette eller annet plass til som jeg kan ha stoler og annet dill med på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt et fint speilreflekskamera så jeg kunne tatt masse fine hundebilder.

Jeg ville også kjøpt nytt utstyr til hun (halsbånd og kobbel får man aldri nok av :) ), spesielt et til Back on track dekken så jeg hadde to å bytte på når det regner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt 10.000 kr hadde jeg kjøt en full agilitybane til å ha i hagen :) Det må være utrolig gøy! Hvis jeg hadde hatt mer da hadde jeg kjøpt masse dilldall til min forhåpentligvis kommende valp, og masse dilldall til de andre vofsene. En ordentlig fiiin hundeseng hadde vært på lista etter agilitybanen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det jeg trenger av utstyr.... tror jeg ^_^ . En sånn burtralle som kan slås sammen hadde vært knall å hatt. Ellers tror jeg at pengene hadde blitt satt inn på en egen hundekonto som jeg kunne bruke til å betale reiser på utstilling og sporkonkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Klikkerkurs (2000)

* Ny Ruffwearseng (1000)

* Aksel og kjetting til å sette opp ute i den spankin' nye hagen (200?)

* Tredemølle (2500)

* Refleksvest (300?)

* Ti kilo lammeribbe (300)

* Godbiter så jeg har! (700)

* Hundebøker for resten (jeg har ønskeliste på amazon med typ 30 bøker) (3000)

Ellers har jeg hundeutstyr nok til en liten brukshundklubb allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000,- liksom... DET betaler jo ikke stort av tingene man vil gjøre (hvis det nå var øremerket HUNDENE).

Men jo, vil være med å "leke" jeg også, så umiddelbart tenker jeg:

- Hundevakt hjemme mens jeg er på Crufts neste år (har valper da - HÅPER jeg)

eller

- leie noen å fjerne badekaret på badet mitt så jeg får plass til et skikkelig hundebadekar.. (begge deler koster sikkert mer enn 10.000, men..)

eller

- fikse på hjulunderstellet jeg har til utst.buret mitt (samt nytt utst.bur, såklart) - dette kan nok ordnes for mindre enn 10.000,-, men likevel..

- nytt trimmebord som er 10 cm høyere enn det jeg har.. (vet ikke om det finnes, men, men..)

Får se om noe av dette kan realiseres likevel.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Siden jeg kjeder meg en snøløs 3. juledag hiver jeg meg med. Nå bor jo gamlehunden hjemme hos foreldrene mine og jeg kan ikke ha hund her jeg bor, men siden vi er i gang med å late som sier vi at jeg har flytta og har fått nytt valpekrek (eller siden vi var igang med drømminga kan vi si at jeg er ferdig med valpetida og har en fiks ferdig voksen hund jeg kan trene og dra på lange turer med :rolleyes: ). Da ville jeg brukt de 10.000 på:

- Skikkelig nomesele

- Kløv fra seleverkstedet

- Flybur til hund (sånt trenger man når man flytter til en annen del av landet <_< )

- Bilsele (hadde jeg hatt ny større bil ville jeg hatt bilbur også, men vi får vel si bilsele til hund)

- Diverse lydighets-, valpe- og brukskurs

Og da er vel de 10.000 ute av vinduet for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... egentlig et veldig godt spørsmål. Bridie har ALT hu... Iallefall alt hu trenger. Jeg hadde et gavekort på Canis her i sommer, og sleit faktisk med å få brukt det på noe "vettugt". Godbiter og bein har vi fullt skapet og fryser'n av.. Mat har vi ca 60 kg av i frystern, men slik trenger man jo selvfølgelig mer av etterhvert. Jeg skal ha et bur til til henne (til å ha på stua, for å bruke i trening av en "matstjelende hund", men det koster 400 kr på Kremmern liksom, da har jeg enda 9600 kr igjen... Hu har sele, halsbånd, leiebånd i massevis. Kanskje jeg hadde kjøpt et lærbånd til.. Da har jeg vel ca 9300 kr igjen...

Madrasser har hu nok av. Leker har hu nok av. Okei, jeg hadde kanskje kjøpt en Apportbukk.

da er jeg nede på 9200 kr ca.. (alt ettersom)

hmmm... Yapp, de siste 9200 hadde nok gått til meg. Så frekk er jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...