Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere fått mye fint ?

TineSimbaNana

Recommended Posts

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Jeg fikk;

Kjempefin klokke

Rosa tastatur og rosa datamus.

Rosa telefon (til skype)

Rosa datamus(denne med diamanter), rosa stiftmaskin og rosa kalkulator

Kjempefint halskjede som jeg har på meg nå

En hvit tiger med baby. xD Altså, en voksen hvit tiger med en hvit baby tiger

Toalettveske

Svart belte med sølvdiamanter

Vekkeklokke som har; digital clock and timer

FM radio

With alarm, sleep snooze & waking-up function

(Skrev av, det står på engelsk)

500 kr

En liten damestatu greie som man skal henge smykker på

Sims 2 Året rundt

Sims 2 Nattliv

Sims 2 Arbeidsliv

Ingen av dyrene fikk gaver i år, de andre har sitt første år her i jula, de har ikke vært nede i dag, men de skal i morgen altså.

Jeg har kost med dem på soverommet i stedet. ^_^

Nå har jeg to marsvin på fanget. :)

Kattene pleier å få noe godt til jul som er pakket inn, men ikke i år. ;)

Jaja, de får vel få gavene når det er sånn bursdagen dems kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lagde akkurat den samme tråden noen min før din, hehe: http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=30462

men vi kan godt bruke denne tråden i stede da ^_^

jeg fikk:

3300kr ^_^

nattpysj

genser

fleecegenser

deilig lue

shampoo og balsam som er kjøpt hos frisøren (weee, fint hår)

boks med hundekopp i

strikker

spenner

puma sokker

kamera bag

ny fiiiin jakke

gavekort

EDIT: simba og nana fikk svæære bein, de beina er større enn loppa *ler*, loppa fikk grise hale og griseøre.

også fikk de en leke hver, loppa har også fått et halsbånd tidligere i uken, før juls gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis til voffsen

Blåser (føner med kraftig luft til å blåse pelsen tørr)

Ett kjede

Jakke (tynn, vindtett)

Masse hår og hud produkter fra min onkel som forhandler det og fra venner

Et nydelig, tykt, hvitt teppe

:)

Allerede en tråd om dette? ;)

*Dobbelpost, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg slått sammen trådene..

Jeg fikk (håper jeg husker alt):

- radio/CD-spiller

- 4 bøker

- masse klær (blant annet genser, jakke, turbukse, "kose"bukse, topper og t-skjorter)

- pysj

- gavekort hos Diesel

- penger

- kjede

- glass

- ørepropper til Ipod og PC

Hundene fikk (ikke av meg):

- 5 leker

- 2 tyggeballer med kjøttfyll

- tyggepinner

- Hunter-godbiter

- halsbånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg fikk:

- Penger som skal brukes på hundene

- Innrammet bilde av meg, Milo & Sniff

- Diverse parfymer

- Sminke osv

- Smykker, øredobber osv

- Nye hodetelefoner

- Stoor, tøff beautybag med speil og oppheng

- Tunika og genser

- Grey's anatomy sesong 1

- Gavekort på platebutikk

Og litt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk

Nytt objektiv til kamera 55-200mm

Vinterjakke

noen andre klær

speil

kopp i boks med hundemotiv

sminke

hmm husker ikke hva mer jeg fikk men skriver inn hvis jeg kommer på det :)

Jo fikk en sølvskje også ;)

Turbo fikk

Masse tyggebein av meg

Stoor tennisball av søsteren min

Biteleke med tennisball på av Gracie hunden til kusinen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bl.a.:

En kjempegod middag!

Kamera (!)

Kameraveske

boka "dyrlege" av Trude Mostue

"The golden compass"- ps2-spill

Simcity Society pc-spill

En slags håndverkbok (nissen og engler)

2-pack Bjørn Borg-truser

Div. klær og et armbånd

En pakke med penner, viskelær og blyant

Dagbok

Puma T-skjorte

Lys og drops

Ullsokker med et strikket hundehode på og en minisparegris (til pynt)

Tyggis

En blå plasrøgle til å henge på veggen (med sugekopper) og bruke som knagg

Palestinaskjerf (den veninna hadde jeg ikke kjøpt gave til.. ooouuups!)

Penger

..har sikkert glemt noe.

Må også nevne at de to brødrene mine fikk el-gitar på deling.

Oi, dette var mye. Fint å ha mange onkler og tanter... Dessuten har søskenbarn begynt å vokse opp, og jeg får gaver av noen av dem også..

Mor og far har aldri kjøpt så kostbare gaver som el-gitar og kamera før! (betalte litt av kameraet selv da)

Herregud! Jeg har kamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 par ( :) ) ullvang/nordheim sokker ;)

5 bukser

vinterjakke fra haglöfs

5 gensere

hvite fine støveletter

nye lacoste sko,

4 parfymer

maange kremer

showergel mm fra bodyshop

spray,skum,shampoo, balsam og kur kjøpt hos frisøren (som lukter goodt)

2000 kr + gavekort

Bergans sekk

mye sminke,

2 par hansker

lue

snop.

Perleøredobber ;)

smikefjærner

bok med alle hunderaser + mye annet nyttig

bjørnborg boksere

ullundertøy

Edit; Glemte vel det viktigste. Fikk 20.000 kr øremerket til lappen, kjøretimer osv. fra mormor&morfar. :P

Aron:

vinterjakke, strikkejakke, bommulsgenser fra puppia av tante.

diverse bein og tyggesaker

masse leker

godbiter

nydelig teppe som sikkert er beregnet for menneske babyer! hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microbølgeovn

Kari Traa ulljakke

2 Bjørn Borg boxere.

2 flasker vin

Bestikk jeg samler på

Bilder av tantebarn.

Abonnement på Kamille.

Gavekort på glassmagasinet

En deilig myk fleece-aktig jakke

Bergans rompetaske

Lue

Kokebok

Glass-juleting til å henge i vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk:

Jakke (noe lignende bergans-jakke)

En del gensere

T-skjorter

Sjokolade

Øredobber

Kodenavn Hunter på dvd

Parfyme

Varmeflaske

Scrapbook-tusjer

mascara

Ringer

100 kr

På deling fikk jeg og søsknene mine Nintendo wii og Guitar hero.

Taika fikk godbiter og et skjerf det står 'for kul til å dresseres' på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått masse rart i år

Kjempe fornøyd.

To gensre, to par hansker, string, seks rosendahl glass, to dessert-is skåler i samme type krus jeg fikk til min bursdag, to forskjellige kakeformer, kaffetrakter, liten kakebok, to forskjellige lysegreier, vin og shotglass, parfyme gavekort på 500 og gavekort på 1000 fr pappa, tusen kr fra B.mor(meg og B), sko og mini ipop(de to siste fra min kjære).

Sikkert noe mere.. men det er dette jeg kommer på i farten.

Diesel fikk tørrfisk, griseøre og okseøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utrooolig mye gaver i år ^^

-Varmedress til stallbruk

-Klubbjakke

-Timberlang sko

-Diverse sminke

-Smykker ol.

-Shampo, balsam og andre hud/hår produkter

-5000kr

-8GB minnebrikke til kamera

-Diverse digg, sjokkis osv.

-Sølvgaffel (til sett..)

-Julekule

-Toalettmappe

-Kjempefint bilde av lillesøsteren min!

-KAlender

-Superundertøy

-Ride/dressurkurs i romjula

ah. det var så mye pakker. husker ikke mer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig stilig kjøkkenvekt! Gutta dine har god smak!

Fikk veldig mye fint, favoritten er gavekort på ryggmasasje! Min bestevenninne vet virkelig hva jeg trenger! Samboeren hennes gav med hjemmelagde gavekort på øvelseskjøring :)

Ellers så fikk jeg et veldig fint smykke og strykejern av Tussie. Ganske dyktig hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint folk har fått.. også så mye ;) ^_^

Meg & Samboern fikk;

- Hjemmekino-anlegg ^_^

- Litt div julepynt

- Lysestaker

- Glass

- Sengetøy

- Duker

- Pynteting

- Pizzafat

- Marsipangris (Typen fikk) :P

- Forkle,og oppvaskhåndkle (Jeg fikk) :)

- 2 flasker

- Penger

under katergori pynteting går ganske mye av det vi fikk ^_^

Typen fikk munnspill m/ lærebok , digital prosjektor klokke,og gavekort av meg ^_^

Jeg fikk Dior-gavesett , ørepynt, og gavekort av han ^_^

+ at av to venninner .. ei brevvenninne fikk jeg rosa sokker, rosa "hello kitty" lipgloss, rosa sånn badeting, og roooosa notebook ^_^

av ei venninne fra MSN fikk jeg en smartpost-eske FULL av godteri ;)

Videre ønsker jeg dere alle sammen en fredfull romjul, med øsnke om et GODT NYTT ÅR =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
    • Skal sjekke den sida da jeg får tid.  Når det kommer til aktivisering har det vært lite i det siste, men alle problemene jeg viser til er helt uavhengig av hvor mye aktivisering han har fått i det siste. I hele sommer feks var det 2 5-minutters turer hver dag, en tur på en halvime og 1 til 1,5 time i en hundepark hvor han kunne springe og lukte og utforske, hvor mellom 10 og 40 minutter hver gang ble brukt til agility, rally lydighet og andre øvelser. Det var da altså 6 av 7 dager i uka i månedsvis. Før også har han fått minst en time hver dag pluss trening. Ren hundetrening vi drev med ellers gjorde han mer sliten, men det hjalp som sagt ikke på noen av problemene nevnt over. Ikke på bjeffing, piping, aggresjon eller noe annet. Nå siste måneden har det ikke vært tid til å følge opp det med så mye aktivisering dessverre.  Så selv om det ikke har vært direkte trening så har det ihvertfall vært aktivisering med egentrening fra min side.  Jeg vil tro at hvis noen har tid til mer aktivisering enn dette så kan han nok være en "bedre" hund. Men det krever vel også at noen er i en situasjon hvor dem ofte kan få besøk av noen som er vant med hund.  Sånn som situasjonen er nå har jeg heller ikke mulighet til å følge opp med veldig mye fysisk aktivitet, fordi skaden jeg har begrenser det til at selv 30 minutter lange turer er å strekke ting og selv det er vanskelig noen dager.  Hvis det hadde vært mulig hadde jeg skulle ønske jeg kunne hatt han videre. Jeg vil fort være i en situasjon hvor dette er et problem som ikke vil fungere videre i hverdagen. Utenom det så har jeg først nå egentlig innsett hvor store verdier på eiendommen som har forfalt fordi jeg ikke takler konstant bjeffing hele tiden. Bjeffingen, sånn utenom hørselskaden, tærer enormt mentalt for det føles som om noen skriker konstant. Jeg har forsøkt noen som har han noen helger innimellom og han er roligere der enn han er hos meg, foreldrene mine og flere anre som har passet han. Eller ihvertfall etter første dagen. Jeg har kontakt med oppdretteren, så kan jo høre om det. Han har prøvd litt gjeting, hvor han spredte flokken i alle retninger og kun var opptatt av å jage. Er også en del jaktinnsikt, så ikke sikkert det er noe han fungerer veldig godt med.  Men ja, jeg ser for meg omplassering er vanskelig. Det krever noen som har erfaring med lignende hunder og som i tillegg har mye tålmodighet. Absolutt alt annet enn lyden er noe som fint hadde gått ellers også
    • Her trenger du definitivt hjelp. Jeg vil anbefale å sjekke https://atferdskonsulenter.no/,  det er mange flinke der over store deler av landet. Jeg er på reise og har ikke hatt tid til å lese nøye gjennom, men mitt første spørsmål er hvor mye aktivisering får han på regelmessig basis? Dette høres ut som en gjeterhund med mye kapasitet, og ta tenker jeg at det er en hund som må få brukt seg nok både fysisk og mentalt hver dag. Du beskriver noe hundetrening "som kolliderte med andre ting", og enkelte episoder/tilfeller, men en aktiv gjeterhund trenger jo fort god trening ihvertfall noen dager i uken og litt småtrening til daglig. I tillegg til nok fysisk. Folk jeg kjenner med border collier og andre aktive hunder trener jo gjerne hundesport et par timer to-tre dager på ukedagene, i tillegg til kurs og/eller konkurranser i helgene, samt lange turer enten med sykkel eller løping.  Av måten du skriver på høres det veldig ut som det eneste du ønsker er å slippe å ha hunden. Det vil være en ganske stor jobb å trene bort mye av denne adferden, og jeg tenker det må være en helt fair vurdering om du ønsker å leve med denne jobben. Å ha hund er en livsstil, og en hund med adferdsproblemer legger mange føringer i hverdagen. Jo mindre mulighet du har til å tilrettelegge hverdagen etter hundetreningen, jo lengre tid vil det ta å få bukt med problemene. Dessverre kan det være vanskelig å omplassere en slik hund, men HVIS det i hovedsak er mangel på aktivisering som er utfordringen så kan det være aktuelt for noen som vil ha en arbeidshund med mer kapasitet. Er han prøvd til gjeting? Har du kontakt med oppdretter? Det kan jo være verdt å høre om de vet om noen som kan være aktuell for å ta over hunden. Eventuelt kan du jo ta kontakt med en av adferdskonsultentene på lenken over og få en vurdering av hunden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...