Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye spiser dere om dagen..?


siljestokka

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Min mat-tidstabell sånn ca: Jeg spiser frokost klokka sju (to brødskiver eller en brødskive og en frukt + juice, ev havregrøt), formiddagsmat klokka halv tolv (to brødskiver, en frukt + vann), frukt eller sjokolade etter skolen hvis jeg drar rett hjem (ca halv fire) og middag i seks-tiden. I ti-tiden tar jeg evt en kopp te + noe atåt (kjeks, sjokolade, frukt, polarbrød osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i mat, egentlig. Spiser rundt 2-3 ganger om dagen. Spiser så og si aldri frokost, men skal skjerpe meg når skolen begynner igjen. Til lunsj spiser jeg ett grovt rundstykke(uten pålegg) og iblant kaffe(cortado eller iskaffe) eller frukt ved siden av. Når jeg kommer hjem fra skolen tar jeg meg gjerne en brødskive(uten pålegg) eller grov pasta med pesto eller tomatsaus. Så spiser jeg middag ved 19-20-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg vært utrolig matlei, så da har jeg nesten ikke spist annet en knekkebrød og epler. Så nå er jeg helt ødelagt i kroppen:P

Men til vanlig ser det omtrent slik ut:

Frokost 07.30 en eller annen form for korn med melk+ trankapsler, b-vitaminer (dårlige negler) og eplecidereddik

Mellommat 10.00 eple, yohurt, gulrot el.

Lunsj 12.30 brødskiver eller salat, varmat blir det ganske ofte om jeg spiser på skolen

Mellommat 15.45 Obligatorisk med en liten snack sammen med home & away

Middag 18.00 Vanlig middag dette da, he he. Liker ikke så godt kjøtt eller hvit fisk, så blir mest kylling og rød fisk.

Kveldsmat 21.00 Knekkebrød, frukt og te

Tidspunktene, utenom frokost og home & away snacken, er satt opp litt på feelingen. Men prøver å spise sånn ca med 2,5- 4t mellomrom, ikke mer og ikke mindre. Hele kroppen blir så mye gladere, og så får jeg lett vondt i magen når jeg spiser litt i hytt og pine da. Er jo igrunn ganske sunne måltidsvaner, men det hender nå at det sniker seg inn litt snop her og der, spesielt i helger og sånn endres jo systemet litt... Ofte og lite har man vel hørt før, og det er en aldri så liten nøkkel;)

Når jeg gikk på kokken, kunne jeg godt spsie 8-10 ganger iløpet av en dag (jepp, vet det er sinnsykt mye). Aldri vært sånn sprek, slank og full av overskudd noen gang. Men, da må man spise ganske små måltider da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite.

Lunsj og middag. Noen ganger ikke lunsj engang. (vet jeg er elendig der).

jepp, samma her..

Gidder heller ikke å presse i meg mat om jeg ikke er sulten.. Og er også litt lat, lyns det er kjedelig å spise til tider, så da står jeg over :) Ellers så går det en del i Big Bite, Mac Donalds og BurgerKing når jeg er på skolen, blir sulten av å studere :closedeyes: :)

Men skal skjerpe meg, føler meg egentlig bedre i kroppen når jeg spiser regelmessig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser altfor lite :) Sover lenge om dagen, og går glipp av frokosten..dessverre.

PS:

Til dere små og tynne der ute som er møkklei av å få slenge 'så tynn du er' kommentarer i hvert familieselskap, eller fra venner.

Har dere samme problemet som meg, høy forbrenning, må du få litt ekstra hjelp vist spising ikke hjelper.

Opp i vekt

Ønsker du å gå opp i vekt handler det om antall kalorier inn i forhold til kalorier ut - det vil si at man må spise mer enn man forbrenner i løpet av en dag. Tech Nutrition har her en rekke produkter som kan hjelpe deg å gå opp i vekt, samtidig som du opprettholder/øker muskelmassen. Vektøkningsprodukter tas i tillegg til de måltidene du allerede spiser i dag.

http://www.tn.no/shop/produkter.aspx?id=7

Det hjelper!

Man må selvfølgelig gi det litt tid, og ikke kutte ut måltid. (Dette er et tilskudd, ikke måltidserstatter).

Jeg har gått på det før, men ga det ikke nok til. Og la bare såvidt på meg. Men skal prøve på igjen over nyttår.

En kompis av meg sverger til dette, og han har seriøst gått opp MANGE kg!

Det er jo en grunn til at de anbefaller dette hos folk som har problemer med å legge på seg..

blablabla :Laugh: Det er hvertfall verdt et forsøk, om dere sliter med vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser altfor lite :) Sover lenge om dagen, og går glipp av frokosten..dessverre.

PS:

Til dere små og tynne der ute som er møkklei av å få slenge 'så tynn du er' kommentarer i hvert familieselskap, eller fra venner.

Har dere samme problemet som meg, høy forbrenning, må du få litt ekstra hjelp vist spising ikke hjelper.

Opp i vekt

Ønsker du å gå opp i vekt handler det om antall kalorier inn i forhold til kalorier ut - det vil si at man må spise mer enn man forbrenner i løpet av en dag. Tech Nutrition har her en rekke produkter som kan hjelpe deg å gå opp i vekt, samtidig som du opprettholder/øker muskelmassen. Vektøkningsprodukter tas i tillegg til de måltidene du allerede spiser i dag.

http://www.tn.no/shop/produkter.aspx?id=7

Det hjelper!

Man må selvfølgelig gi det litt tid, og ikke kutte ut måltid. (Dette er et tilskudd, ikke måltidserstatter).

Jeg har gått på det før, men ga det ikke nok til. Og la bare såvidt på meg. Men skal prøve på igjen over nyttår.

En kompis av meg sverger til dette, og han har seriøst gått opp MANGE kg!

Det er jo en grunn til at de anbefaller dette hos folk som har problemer med å legge på seg..

blablabla :Laugh: Det er hvertfall verdt et forsøk, om dere sliter med vekta :)

min bror går på dette, han lignet på et skjelett før, og nå ser han normal ut! Vet ikke hvilke av dem han går på, men fungerer i alle fall.. Hjelper også kroppen til å bygge muskler istedet for fett, så det du legger på deg er ikke nødveldigvis fett, forutsatt at man også trener litt ved siden av da ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fordel å kanskje trene pittelitt når han tar shaker ja :) Et billig alternativ er store colaflasker fylt med vann :) Kjekt å bruke som vekter for svake sjeler..hehe.

Til opplysning:

Jeg vet at proteinfabrikken sine shaker smaker DRITT for å si det mildt.

Jeg har prøvd Proteinfabrikken og Pro Series/Tech Nutrition(den over) og den sistnevnte er titusen ganger bedre på smak.

Kompisen min gikk ikke opp av PF sin shake, men vokser som et ugress av ProSeries sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser altfor lite :) Sover lenge om dagen, og går glipp av frokosten..dessverre.

PS:

Til dere små og tynne der ute som er møkklei av å få slenge 'så tynn du er' kommentarer i hvert familieselskap, eller fra venner.

Har dere samme problemet som meg, høy forbrenning, må du få litt ekstra hjelp vist spising ikke hjelper.

Du leser tankene mine :) ... Får alltid høre det der .. Føler folk dømmer meg <_< .. Menem ja.. Kanke for det ;) ...

Føler at folk er litt mere ops, med dem som er "feite". Men dem tenker ikke på dem som er tynne og ikke kan for det.. ;) .. Blir faktisk litt såra av å høre det gang på gang.. Og klarer liksom ikke gjøre noe med det ;/ ..

Menem ja.. Jeg spiser heller ikke ofte mer enn lunsj og middag.. Frokosten dropper jeg, slik a jeg kan sove litt lenger.. Spiser som regel på skulen.. Og så er det middag rundt 4.. Og kveldsmat er altfor kjeedelii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe da er du lik meg;)

Ikke rart vi er tynne når vi ikke spiser skikkelig???? hehe.

Det er vondt å alltid få høre 'så tynn du er' selv om det er bare på spøk. Hva om vi hadde vært overvektige, hadde de sagt det samme da? Neppe :) Du får si det samme tilbake, når noen kommenterer det. 'Enn du, har ikke du tenkt å slanke deg?'. Da blir det en annen tone.

Nei spis som en helt, og kjøp deg pulver! Begynn å trene slik at det virker hurtigere, og spis maten dine frøken :)

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Sover lengst mulig, går glipp av frokost og evt lunch ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis frokost! Det er det eneste måltidet jeg er helt sikker på at jeg spiser hver dag. Ellers er jeg nok ikke så opptatt av mat og kan glemme å spise, hvis jeg er opptatt med noe. Har aldri med niste på tur f.eks. og det kan jo bli litt dumt hvis turen blir på en seks syv timer. Det er greit nåe det er bær i skogen, men litt svimmelt ellers. Det er viktig å spise regelmessig og bevege seg sånn passe.

EDIT: Jeg er også tynn og har aldri vært tjukk eller brydd meg noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vanlig skoledager:

Frokost: rundt 0730-0800

Spise i timen lunsj (når vi har lærere som ikke er flinke til å oppdage måltidet mitt bakerst i klasserommet): ca. 0930

Lunsj: 1115

Spise etter skolen: 1515-1530

Middag: 1800-2000

Kveldsmat (består for det meste bare av frukt): 2100-2200

Jeg er glad i mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke at dere klarer å spise så lite, jeg.. :)

Uten mat og faste måltider blir jeg fryktelig dårlig; kvalm/vondt i magen, vondt i hodet, slapp, sur og noen ganger svimmel.. Merker dere ikke at dere blir sultne eller trenger mat?

Jeg spiser lite, men ofte, og det ser stort sett slik ut:

- Frokost(det er det viktigste måltidet om dagen, for å starte i gang kroppen)

- På skolen: Frukt, nøtter, kjeks..

- På skolen: lunsj

- På skolen og/eller etter skolen: Frukt, nøtter, kjeks eller resten av lunsjen

- Middag

- Kveldsmat

Er glad i mat jeg og, men er da ikke tykk for det ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdanger (altså skole) så ser ting sånn ut.

07:30

Frokost, 2-3 skiver vis vi har noe gått til pålegg, ellers så er jeg blitt kresen i det siste :) Så vis det ikke finnes noe godt påleg blir det frukt, youghurt, nudler, havregrøt osv..

11:30

Lunsj på skolen

Enten rundstykke som de selger i kantinen eller 2-3 skiver eller noen ganger vis jeg ikke vil bruke penger eller ikke har penger og vi ikke har godt pålegg så spiser eg frukt.

15:00

Lunsj hjemme

Skiver eller egg og bacon osv annet godt jeg finner

Etter 17:30 et sted

Middag

I helgene så spiser jeg når jeg er sulten ellers har jeg dager hvor jeg spiser hele tiden, haha!

Vet ikke om jeg spiser mye eller hva, spiser når jeg vil ha mat jeg. Tenker aldri på om det er sunt eller ei.

Blir vist ikke feit jeg... Håper det holder seg sånn når jeg blir eldre også :) Nå som jeg har det som vane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser tankene mine :) ... Får alltid høre det der .. Føler folk dømmer meg <_< .. Menem ja.. Kanke for det :) ...

Føler at folk er litt mere ops, med dem som er "feite". Men dem tenker ikke på dem som er tynne og ikke kan for det.. ;) .. Blir faktisk litt såra av å høre det gang på gang.. Og klarer liksom ikke gjøre noe med det ;/ ..

Menem ja.. Jeg spiser heller ikke ofte mer enn lunsj og middag.. Frokosten dropper jeg, slik a jeg kan sove litt lenger.. Spiser som regel på skulen.. Og så er det middag rundt 4.. Og kveldsmat er altfor kjeedelii

En gang når vi skiftet i garderoben på barne skolen(ja, ekkelt at det måtte være der) så sa en jente som var litt lubben til meg: Å du er heldig som er tynn!

Det jo ikke bare fryd å være tynn. Mange som mobbes pga det også og som blir dømt pga det. Så da sa bestevenninen min som skjønte at jeg ikke syntes det var noe kjekt å høre at hun var heldig som var feit og da klikket det for henne.

Det er jo ingen av oss som kan noe for det at vi er tynn eller feit(som oftest).

Jeg spiser akkuratt det jeg vil ha så lenge vi har det.

En gang så var det faktisk en gutt som ikke ville date meg fordi jeg var for tynn vist nok... Så.. :closedeyes:

Nå bryr jeg meg ikke serlig om det siden jeg vet at jeg ikke kan noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

En fyr ville ikke være sammen med meg fordi jeg hadde 'skumle øyne'.

Jeg går aldri i kortarmet topp/genser på byen, kun hjemme.

Går aldri i skjørt eller kjole. Og har ofte på meg en strømpebukse... Skikkelig kjipt å være ei lita flis. Men over nyttår skal det skje forandringer i kosthold og treningen! :) Da skal jeg trene som pokker og spise som en hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

En fyr ville ikke være sammen med meg fordi jeg hadde 'skumle øyne'.

Jeg går aldri i kortarmet topp/genser på byen, kun hjemme.

Går aldri i skjørt eller kjole. Og har ofte på meg en strømpebukse... Skikkelig kjipt å være ei lita flis. Men over nyttår skal det skje forandringer i kosthold og treningen! :) Da skal jeg trene som pokker og spise som en hest.

kan godt få litt av mine kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg hjemme i "posete klær".. Altså ei stor god joggebukse og en svær hettegenser.. Dermed så kan ingen "se" meg :) .. Det værste jeg vet er å gå i stramme jumpre/t-skjorter....

Ja.. I sommer skal det bli andre boller. Da skal jeg starte min egen millitærleir :P .. Sykle ned og svømme så ofte som jeg kan.. og Spise som en gal :) .. Får ta med meg bikkja ;).. Det gjelder bare å finne et sted hvor det er lite folk ;).. Hater å bade med fremmede.. bla.

Har forøvrig ikke juleklær :S .. Hater å handle klær.. Så får se hva jeg finner ut :S ...

Og det værste er at mange folk ikke forstår dte selv at det er plagsomt å få høre slikt gang på gang.. Og man kan liksom ikke "plage" feite med vekta.. Nei, for dem fleste av dem kanke for det, dem er født sånn.. Blablabla.. Men skakke begjunne med de nå.. Nå er det jul og da skal "lagrene" fylles :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min måltidsplan ser omtrent slik ut:

-Frokost: Enten havregrøt med solsikkekjerner eller laktose- og glutenfritt knekkebrød

-Lunsj: Som regel kyllingsalat, enten lagd selv eller kjøpt ferdig.

-Middag: Kylling (i forskjellige variasjoner) eller fisk.

-Kveldsmat: To knekkebrød.

De gangene jeg har tid til å spise mellommåltider er det gjerne frukt + noe gluten- og sukkerfri kjeks el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...