Gå til innhold
Hundesonen.no

Hyene!


dualknot

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Jeg avler kun flekkede og blue merle-hyener, da noe annet er uansvarlig med tanke på sykdommer. Men om dere virkelig vil anskaffe dere slike usunne og ustabile hyener, så okey, det er ikke jeg som skal betale veterinæren!

Skjerp dere! Hyener er ikke accesories!

Og om dere tror jeg skriver opp noen som anskaffer seg hyene bare fordi den er rååååsa på valplista, så glem det!

Kennel HyenHearts tar kun imot seriøse anvendelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hyene greiene er vell tull? du kan vell ikke ha hyene i Norge.

Selvfølgelig er det ikke tull. Det har jo blomstret med oppdrettere av Hyener i det siste. Har også hørt at diverse etater og "vesen" slik som vannverket, veivegesenet og trafikketaten vurderer å ta de i bruk. Hyenen er jo egentlig avlet for slike tjenester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tispe jeg skal sette i avl til neste år, om du er interessert. Har trent bitearbeid og IPO med henne. Importert fra Australia. Hun heter Australian Hunter's Almost Dangerous (Nana til hverdags) Hun gjør det bra. Kommer fra rene linjer med IPO/bitearbeid som formål. Far kommer fra Os ved Bergen der han bor med sin "far" Klaus Jallarud. Hyenens navn er Hills of Fame's DramaKing of Hollywood.

Rene linjer her også.

Begge foreldre er fine familiehyener og flinke til å jobbe. Makan til jobbvillige hyener skal du lete lenge etter.

Vet om rene IPO/bitearbeid-oppdrettere, men vil anbefale å holde deg unna desse, da de driver nokså ekstrem innavl på foreldre med HD grad D og flere øye- og nyresykdommer.

Ta kontakt om du er interessert!

Vil gjerne ha etter din tispe, men er litt usikker på faren. Hollywood-linjene er overrepresentert når det gjelder svake underkjever og små skaller. Synes ofte også de har tendenser til "skuespill". Later som om de er tøffe, men trekker seg når de blir satt på prøve.

Har undersøkt litt og vet at det kommer en ny 4-årig hann-import fra Kenya rett over nyttår; "Giant Blue Hunter of CANI ne`BAL". Eier er M.A.Choman som bor i Kvin(n)esdal. Jeg har sett video av dyret og nærbilde av armene som han har bitt, og blitt meget imponert. Det dyret kan virkelig bite!!

Dersom du skal bruke han på tispa di, så ønsker jeg definitivt en valp! Har også flere venner her inne, som er interessert i den kombinasjonen. 3 av de slipper ikke ut før om 1 år, men om valpene blir leveringsklare før det, så er det ikke noe problem; de fikser ett eller annet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Selvfølgelig er det ikke tull. Det har jo blomstret med oppdrettere av Hyener i det siste. Har også hørt at diverse etater og "vesen" slik som vannverket, veivegesenet og trafikketaten vurderer å ta de i bruk. Hyenen er jo egentlig avlet for slike tjenester!

På mine trakter kryr det av dem. Mange har tilogmed lært å gå på to og kamuflerer seg som ordentlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha etter din tispe, men er litt usikker på faren. Hollywood-linjene er overrepresentert når det gjelder svake underkjever og små skaller. Synes ofte også de har tendenser til "skuespill". Later som om de er tøffe, men trekker seg når de blir satt på prøve.

Har undersøkt litt og vet at det kommer en ny 4-årig hann-import fra Kenya rett over nyttår; "Giant Blue Hunter of CANI ne`BAL". Eier er M.A.Choman som bor i Kvin(n)esdal. Jeg har sett video av dyret og nærbilde av armene som han har bitt, og blitt meget imponert. Det dyret kan virkelig bite!

Dersom du skal bruke han på tispa di, så ønsker jeg definitivt en valp! Har også flere venner her inne, som er interessert i den kombinasjonen. 3 av de slipper ikke ut før om 1 år, men om valpene blir leveringsklare før det, så er det ikke noe problem; de fikser ett eller annet. :wink:

Har hørt om de Hollywood-greiene, men jeg kan forsikre deg om at denne hyenen er bra. Har møtt han selv, og han er veldig bra. Han har ikke rene Hollywood-linjer, da de nå vil avle bort genene som gir den type hoder og oppførsel. Jeg holder mye kontakt med dem. De har som sagt sluttet avlen på dårlige dyr, og har fått inn nytt blod. Bl.a. HicleHyen's Real Stuff, som er far til denne hannen. Mor er Dilonio's Born to be free. Meget gode linjer altså.

Men den hannen virker spennende. Regner med han er sunn og frisk og HD-fri?

Skal vurdere ham nøye på mitt neste kull på henne, til neste år.

Edit; Hva vennene dine angår, så selger jeg ikke hyener som beskyttelse, men som familiedyr, og jeg akter ikke å selge valper til noen som er i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine trakter kryr det av dem. Mange har tilogmed lært å gå på to og kamuflerer seg som ordentlige mennesker.

Jepp, har hørt om de linjene. Stamfar tll disse er:

N-SV-Fin-INT BHCH, Toll III. Kam IV. P-BOT x 4

Canisus Kattikismus Homo-Sapiensis. Eller bedre kjent som i det daglige, om. BØTEFRANS!

Lurer på om dette kan bli det nye nå altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; Hva vennene dine angår, så selger jeg ikke hyener som beskyttelse, men som familiedyr, og jeg akter ikke å selge valper til noen som er i fengsel.

Sitter da ikke i fengsel!. Selv om noen sammenligner det. Forskjellen er vel fargen på fangevokternes frakker; her er de hvite...

Ønsker meg et aktivt familiedyr. Har tenkt på Malle, men synes den er blitt for vanlig. Ønsker meg noe nytt og spennende, noe som ikke alle andre har! Det gjør meg ingenting å bli beglodd på åpen gate, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter da ikke i fengsel!. Selv om noen sammenligner det. Forskjellen er vel fargen på fangevokternes frakker; her er de hvite...

Ønsker meg et aktivt familiedyr. Har tenkt på Malle, men synes den er blitt for vanlig. Ønsker meg noe nytt og spennende, noe som ikke alle andre har! Det gjør meg ingenting å bli beglodd på åpen gate, for å si det sånn.

Åååå.. Men da så.

Venter "utstillingskull" nå i februar og "IPO-kull" til høsten, om du vurderer hyene seriøst. Men de er krevende dyr, og noe du burde tenke nøye gjennom.

Uten en fast oppdragelse kan de bli direkte livsfarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha fra showlinjene. Jeg har ikke nok erfaring til de brukslinjene føler jeg.. Uansvarlig av meg og ta fra de linjene da.

Skal vel takle en hyene når jeg har en illsint papillon (men MÅ være fra showlinjer da jeg har tenkt å stille også! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha Hyene til kjæledyr? Har jeg aldri hørt om ;P Eller er det en rase?

Niks, vi bare tuller :)

Trådstarter har lyst på både ulv og hyene, men jeg trur hybelkanin er et bedre alternativ jeg gitt ;) Christine her inne driver hybelkaninoppdrett, jeg skal sponse henne med et par avlsdyr før neste vasking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i gode hyenebånd? PetShopGirls?

PetShopGirls selger mange fine halsbånd, men de har en tendens til å være litt små.

Det finnes få, for ikke å si ingen butikker med hyenebånd, men retrieverkobbel fungerer fint på mine hyener. Til utstilling kan du bruke helt vanlig hundeutstillingsbånd, men sørg for at det er av den tykke typen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, vi bare tuller ;)

Trådstarter har lyst på både ulv og hyene, men jeg trur hybelkanin er et bedre alternativ jeg gitt ;) Christine her inne driver hybelkaninoppdrett, jeg skal sponse henne med et par avlsdyr før neste vasking.

Jeg har meget flotte hanner til parring (hybelkaniner), de har laang stam tavle.. De har den fine gusje gråe fargen : o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...