Gå til innhold
Hundesonen.no

Hyene!

dualknot

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Meneh... det som er veldig kjipt med dem er den jæ*** lyden de kommer med..

Så jeg ville heller sett etter noe annet, med mindre du er litt tunghørt.

Skrevet

Tørket gnu-lever fungerer godt som godbiter i klikkertrening. Jeg har mange års erfaring med GnuenLever A/S. De leverer gode produkter til en rimelig pris.

Hyenene mine elsker det og kan jobbe i flere timer for det. Vi går agility og lydighet kl. 2

Skrevet
Meneh... det som er veldig kjipt med dem er den jæ*** lyden de kommer med..

Så jeg ville heller sett etter noe annet, med mindre du er litt tunghørt.

Altså, det er jo ikke verre enn å kutte stemmebånda?

Lykke til, hvis du vurderer å drive med avl, så sett meg på valpeliste!

Skrevet

Jeg venter valper i februar, om du er interessert. Etter høyt premierte foreldre med gode linjer. HD A på begge to og ikke spor av HD i noen av linjene.

Skrevet

Høyt premierte i utstilling og spor bl. a.

Far: N uch Hyens of Norway's King of excuses

Mor: N uch S uch Living in Africa's Lionhunter Sara

Korrekt saksebitt og helt sykdomsfrie. Fine familiehyener med spor av jaktlinjer. De kan altså brukes til det meste.

Fin pels, far har Blue Merle.

Skrevet
hvor stor blir en hyene?

hadde tenkt meg ulv men alle er i mot det :P

Trodde det hadde ordnet seg, og at kjære Monsemann skulle hjelpe deg jeg?

Skrevet

Du, Wheatentass. Jeg vil gjerne bestille en valp fra det kullet altså! Men, har du PRA testet de? Har hørt at det kan være et problem for hyenene nå til dags (sikkert pga for mye innavl).

Vil gjerne komme å hilse på foreldrene. :P

Skrevet
hvor stor blir en hyene?

hadde tenkt meg ulv men alle er i mot det :P

Dette varierer fra art til art, men den karakteristiske flekkhyena blir rundt 80 cm og 45-60 kilo.

Venter kull i februar om du er interessert.

Du, Wheatentass. Jeg vil gjerne bestille en valp fra det kullet altså! Men, har du PRA testet de? Har hørt at det kan være et problem for hyenene nå til dags (sikkert pga for mye innavl).

Vil gjerne komme å hilse på foreldrene. :P

Testet for alle øyesykdommer og er helt friske.

min kennel er Kennel Shining Shadows of Africa.

Dette kullet blir mitt E-kull, så jeg har lang erfaring med oppdrett av flekkhyener.

Foreldrene skal du få møte! Jeg krever at alle valpekjøper kommer på besøk før jeg selger. Mor bor hos meg. Kontakt Aleksander Olivander Stiklestad om du vil møte far til kullet

*Dobbelpost, bruk siterings-/redigeringsfunksjonen. Mod Emilie*

Skrevet
Dette varierer fra art til art, men den karakteristiske flekkhyena blir rundt 80 cm og 45-60 kilo.

Venter kull i februar om du er interessert.

Blir de så store :P?

Skrevet

Da bestiller jeg en hannvalp! Sånn at den kan få valper med Frøkna igjen når de blir gamle nok. DET blir eksotiske valper det! Skal jeg selge på finn til 50.000 pr valp. Men med 15% rabbat hvis du tar to stk :P

Skrevet
I følge egen erfaring og Wikipedia

Hehe, wikipedia ja :P Men siden du er oppdretter så regner jeg med du har rett :P

Da bestiller jeg en hannvalp! Sånn at den kan få valper med Frøkna igjen når de blir gamle nok. DET blir eksotiske valper det! Skal jeg selge på finn til 50.000 pr valp. Men med 15% rabbat hvis du tar to stk :P

Haha :P En mega, leende, papillon ! Genialt :P

Opps.... dobbel posta jeg..såry moddiser..!

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Skrevet

Kontakt meg ved eventuell avl. Kjøpskontrakten tilsier at jeg har rett på å stå øverst på eventuell valpeliste og 15% uansett antall.

Skrevet
ikke for å pirke men siden hyener er nærmere katteslekten en hundeslekten så vet jeg ikke om valpekurs er det ideelle :tongue:

*ler* Stemmer, hvordan skal dere nå få snille og lydige hyener :shocked: ?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...