Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig opplevelse

Marianne&Bianca

Recommended Posts

Skrevet

Til 20 stk i slekten er jeg enda ikke helt ferdig med julegavene.

Har igjen ca 60 kr på hver person og tenkte å gi dem en opplevelse.

Her er alderen fra 3 år-77 år.

Har tenkt på kino, men er litt redd for de eldre der... (har nok ikke råd til konsert)

Har dere noen forslag??

Skrevet

20kr flaxlodd er "bankers" her til dem eldre. Til den nærmeste blir det 2-3 flakslodd (Besteforeldre).

Skrevet

HVORFOR i alle dager gidder du å gi til så mange? :P Jeg regner med disse 20 er mennesker som ikke står deg så nært liksom (ift de du allerede har til)? Jeg gir til 14 i år, og syns det er alt for mye. Neste år blir det bare de jeg feirer med.

For 60 kroner ville jeg kjøpt flax-lodd og sjokolade, evt spleisa sammen og kjøpt ei billig flaske vin om du skal gi til et par.

Skrevet

Puh, glad jeg ikke har så mange å gi til.. Gir kun til besteforeldre, og den ene tanta mi pluss familien.. Og så foreldre og søsken og kjæreste.. Det blir 15 stk, og det syns jeg holder i lange baner :P

Men flaxlodd høres bra ut da, eneste som er "kjipt" er viss du gir bort et million-lodd :P:P

Skrevet

Grunnen for at så mange skal få er fordi de gir til meg.

Jeg hadde ikke gitt til de hvis jeg ikke hadde syntes det var koselig, og jeg ønsker faktisk å gi en julehilsen til dem.

Jeg og søstera mi spleiser, noe som er helt vanlig og tradisjon..

Flere forslag??

Skrevet

Jeg har et forslag. Pakk inn et griseøre (eller noe annet digg) til hver og gi det fra hunden. På den måten blir de jo nødt til å komme og gi deg og hunden et besøk :)

Legg evnt. ved en invitasjon til kaffe og kaker, eller boller og brus. Så blir det en opplevelse.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...