Tina Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Hvad er det bedste som kan ske for din hund? Jeg blev inspireret af Marianne til at lage en positiv tråd... håber det er okay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ricco Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Det må være at hun får være smertefri i mange, mange år enda. (hun har sterk HD) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 God helse, lette fødsler uten komplikasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Tja. det beste er vel at hunden er frisk og lever lenge et godt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Tja. det beste er vel at hunden er frisk og lever lenge et godt liv. Joiner.. :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Joiner.. :P me2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 me2 Me 3! Takk Tina!!! Sånne tråder er mye hyggeligere!! også hadde jeg blitt veldig glad om Tequila kunne slutte å være så redd for noen hunder og være som hun var før, elsket alle hunder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 at han er HD-fri,(noe jeg vet han er... ) og at han slipper sykdommer, og får leve smertefritt i mange mange år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Tja. det beste er vel at hunden er frisk og lever lenge et godt liv. Signerer den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 At hun får leve lenge, altså 8 år, uten å få noen seriøse sykdommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 At hun får leve lenge, altså 8 år, uten å få noen seriøse sykdommer! oi.. er 8 år lenge på IW'er? Det blir betegnet som allfor tidlig død på en sheltie.. Der ligger snittet mellom 10 og 15 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Ja, jeg tror snittet faktisk er så lavt som 7 år :-o Men det dras veldig ned pga unge hunder som dør en tidlig død.. Og det jobbes nå med å forbedre den generelle helsen og for å forlenge levealderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Ja, jeg tror snittet faktisk er så lavt som 7 år :-o Men det dras veldig ned pga unge hunder som dør en tidlig død.. Og det jobbes nå med å forbedre den generelle helsen og for å forlenge levealderen. 7 år :-o bra det jobbes med å øke alder og helse da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Ja.. De har problemer med kreft og hjerte blant annet. Også selvfølgelig HD. Ikke at jeg tror det er mye av det. Hmm. Nå ble jeg nysgjerrig på den lave levealderen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Ja det er rart at de største hundene skal leve kortest.. Også med GD. Men hørte en gang at det var no med hjertet og dets arbeid i den så stor kropp osv.. :? men går vel an å søke litt rundt og finne ut litt mer om dette. For jeg vet at noen har forklart grunnen for kort levetid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Skrevet 28. August 2005 Rapporter Share Skrevet 28. August 2005 Ja, finn ut! og raporter!! Men det jo slik at store hunder lever kortere enn små hunder.. Hvorfor vetjeg ikke.. men jeg kan spekulere.. En stor hund har et tort blod omløp, og hjertet må jobbe hardere enn hos enlitenhund somharlite blodomløp... så der for blirkanskje hjertet slitent og gir opp fortere enn hos en liten hund... en stor hund er mer plaget med HD enn en liten hund.. derfor blir de avlivet tidligere... hmmm... ikke vet jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 29. August 2005 Rapporter Share Skrevet 29. August 2005 bare 7-8 år?? :-o det virket da veldig kort det er ike uvanlig at buhunder blir 12-14 år gamle..men som silje skrev, store hunder har mer problem med ledd og blodomløp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 29. August 2005 Rapporter Share Skrevet 29. August 2005 13-15 er vanlig levetid på papillon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tina Skrevet 29. August 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. August 2005 Jeg synes da at 8-9 år er gammelt...jeg forventer ikke mere end det nogensinde om det så er en lille eller en stor hund. Jeg synes det er så sjældent man møder hunde der er ældre end 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar