Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksotiske katter


trespiser

Recommended Posts

da skal jeg gi dem mulighet til å flykte.. og det er jo også dyreplageri å ikke la ulven eller gaupa få mat.. så jeg vet ikke hva som er best? er det dyreplageri å slakte dyr som mennesker skal ha fordi dyra ikke får leve lenger eller de ikke har mulighet til å stikke av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
da skal jeg gi dem mulighet til å flykte.. og det er jo også dyreplageri å ikke la ulven eller gaupa få mat.. så jeg vet ikke hva som er best? er det dyreplageri å slakte dyr som mennesker skal ha fordi dyra ikke får leve lenger eller de ikke har mulighet til å stikke av?

Det er dyreplageri å fange ville dyr og tvinge de til å leve et totalt unaturlig liv og ikke ta hensyn til dyrenes instinkter. Ja, jeg syns i bunn og grunn du er en dyreplager, dersom du er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

sitter med en maine coon i fanget nå.. håper han blir 20 kilo :lol:))

krysser fingrene for at jeg kan eie en stor katt snart. trenger stor katt eller ulv for kos og vakthold.

*klippet*

Og hvorfor og hvordan skulle din Maine coon bli 20 kilo? Hvor stor sannsynlighet er det for det med mindre du feiter den helseskadelig opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, nå er vel hunder og katter ikke dyr vi har temt, men dyr som har funnet ut hvordan de greit kan skaffe seg mat og gjennom tusner av år er den gjensidige nytten blitt endret og finpusset. Det er ikke snakk om at man kan sammenlikne denne prosessen med det å holde gaupe eller ulv som kjæledyr.

Kan denne trespiseren som ikke planlegger noe (jfr. tidligere innlegg), fortelle hvordan h*n ser for seg sitt fremtidige dyrehold. Hvordan skal f.eks katta du har fra før og ulven komme overens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig.. Hvorfor vil du ha et villt dyr??? fordi det er kult?? Virker sånn!

For viss du virkelig interreserer deg veldig for disse dyrene, så lar du dem bo i naturen.. Det er der de trives best.. Om du er fascinert av store kattedyr, så spar penger å dra på safari i afrika, da får du se store kattedyr sånn som de virkelig skal være og sånn som de lever ute i naturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen! :pirate:

Sånn er det når du forteller alt du gjør, hver dag til oss alle :lol:

om jeg ikke flytter til afrika for å kunne leve i jungelen og oppleve slike dyr når jeg vil.

Gjør det du, der vil du nok helt sikkert kjede deg mindre slik at du får brukt kreativiteten din til noe helt annet (og mer meningsfullt :P)

Får håpe du ikke blir spist, da. Eller enda værre; tråkker i ville dyr-bajs. Der er det nok fåtallet som plukker opp, ja!

Eh, SOPPEN.. ikke at vi bryr oss egentlig, men hvorfor er bæsjen til ville dyr så fælt da? Og hvorfor driver folk å sier bajs istedenfor bæsj?

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, SOPPEN.. ikke at vi bryr oss egentlig, men hvorfor er bæsjen til ville dyr så fælt da? Og hvorfor driver folk å sier bajs istedenfor bæsj?

*ler*

JEG syns ikke bajsen er så ille, men h?n skrev dette i den der Plukker du opp-tråden:

Håper virkelig dere prater sant.. Det er ikke alle hunde eiere som gidder å plukke opp avføring fra hunden sin. Det har irritert meg grenseløst mye. Det er ikke morro å tråkke i avføring og lukte hundemøkk.. Det har vært noen ubehagelige episoder med det ja.

På vinteren er det spesielt viktig å plukke opp etter seg Da samme snøen kan ligge lenge og den blir helt gul og brun til slutt så det er ufyselig å se på. Også er det barn som leker i snøen som risikerer å få den møkkete snøen i munnen og på klærne.

Går det ikke an å få hunder til å gå på do sånn som katter?

Jeg mener ikke at dere ikke skal gå tur med hunden for den må ha morson uansett men da slipper jeg kanskje å se så mye avføring i snøen. eller at dere tar med spade og søppelsekk så dere kan ta med den misfargede snøen hjem.

Til dere som har dårlig samvittighet for at dere ikke gidder å plukke opp så håper jeg at dere tråkker i en stor hundeavføring på gata. Helst rett før bussen går eller før dere skal på jobb så dere ikke rekker å rense skoen.

Og bajs høres mye finere ut!

Bajsbajsbajsbajs!

Edit: Jeg vet du bryr deg litt, Valaen. :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG syns ikke bajsen er så ille, men h?n skrev dette i den der Plukker du opp-tråden:

Og bajs høres mye finere ut!

Bajsbajsbajsbajs!

Edit: Jeg vet du bryr deg litt, Valaen. :iloveu:

Man kan også si bæsjbæsjbæsjbæsj.. lettere å si fort også, det skal jeg love deg (og mine naboer kan sikkert bevitne dette :lol:)

Uhumm. ... jeg bryr meg aaaaaldri om nooooooen, hihi..

Men atte, nå har vi fucket trådene her fullstendig og trollet gidder ikke å nedlate seg til å svare heller.. sukk, hvor ble det av all moroa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også si bæsjbæsjbæsjbæsj.. lettere å si fort også, det skal jeg love deg (og mine naboer kan sikkert bevitne dette :lol:)

Uhumm. ... jeg bryr meg aaaaaldri om nooooooen, hihi..

Men atte, nå har vi fucket trådene her fullstendig og trollet gidder ikke å nedlate seg til å svare heller.. sukk, hvor ble det av all moroa...

Men det høres ikke så fint ut! Bajs :P

Jeg skulle ønske jeg kunne vært naboen din. :P

Du bryr deg om meg, tenk! I know it! :icon_fun:

Jeg syns ikke vi har fucket trådene, vi har bare funnet våre indre ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det høres ikke så fint ut! Bajs :lol:

Jeg skulle ønske jeg kunne vært naboen din. :P

Du bryr deg om meg, tenk! I know it! :icon_fun:

Jeg syns ikke vi har fucket trådene, vi har bare funnet våre indre ønsker!

Har vi funnet våre indre ønsker?? Eh.. hallo nå ble du litt for mushy (knis.. se... ORDSPILL) :P Pøkk, jeg er super overtrett her jeg nå. Hva er det egentlig vi diskuterer? Åh, joooo... trespiserens mengde av kjedsommelighet! Synes vi skulle takke ham jeg, han har jo virkelig gitt oss en festlig kveld her inne!

På tre alle sammen... "tusen takk lille, søte trespiser"

^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi funnet våre indre ønsker?? Eh.. hallo nå ble du litt for mushy (knis.. se... ORDSPILL) :lol: Pøkk, jeg er super overtrett her jeg nå. Hva er det egentlig vi diskuterer? Åh, joooo... trespiserens mengde av kjedsommelighet! Synes vi skulle takke ham jeg, han har jo virkelig gitt oss en festlig kveld her inne!

På tre alle sammen... "tusen takk lille, søte trespiser"

^_^

Indre ønsker = kampelg, see? Jeg er da aldri Mushy! (jeg og ORDSPILTE)

Er trespiseren egentlig en han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre ønsker = kampelg, see? Jeg er da aldri Mushy! (jeg og ORDSPILTE)

Er trespiseren egentlig en han?

Mm, jeg tror iaf det. Men, så er jeg jo super singel, så kanskje jeg bare ønsketenker? Eh, NEI.. dette er ikke dagdrømmen min... iiiiik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg spøke med dette? i så fall blir det ingen som sitter å ler til slutt.

Jeg er seriøs og jeg ønsker av hele mitt hjerte å eie et stort kattedyr. Jeg har alltid vært fascinert av store katter og kommer alltid til å forsøke å skaffe meg det helt til jeg sitter med et i fanget.

Ut i fra mine kunnskaper er ikke store kattedyr farligere enn hunder på samme størrelse.

*ler* Unnskyld meg, men ut i fra det du skriver så virker ikke dine kunnskaper til å være mye å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg spøke med dette? i så fall blir det ingen som sitter å ler til slutt.

Jeg er seriøs og jeg ønsker av hele mitt hjerte å eie et stort kattedyr. Jeg har alltid vært fascinert av store katter og kommer alltid til å forsøke å skaffe meg det helt til jeg sitter med et i fanget.

Ut i fra mine kunnskaper er ikke store kattedyr farligere enn hunder på samme størrelse.

Hadde min kjære huskatt Lotte vært like stor som en gaupe hadde jeg mått avlive henne... Det er en grunn til at kosepuser er så små, de klorer og de biter og de blir aldri tiktig tamme de heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi funnet våre indre ønsker?? Eh.. hallo nå ble du litt for mushy (knis.. se... ORDSPILL) :P Pøkk, jeg er super overtrett her jeg nå. Hva er det egentlig vi diskuterer? Åh, joooo... trespiserens mengde av kjedsommelighet! Synes vi skulle takke ham jeg, han har jo virkelig gitt oss en festlig kveld her inne!

På tre alle sammen... "tusen takk lille, søte trespiser"

^_^

Tusen hjertelig takk for dine søte ord som varmet så godt i min lille sjel. begynner nesten å gråte :')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...