Gå til innhold
Hundesonen.no

hundeskoler

lise og bajas

Recommended Posts

Skrevet

Foldahls kjenner jeg ikke til. Men jeg har gått valpekurs og grunnferdighetskurs hos Canis, og agility hos Trondheim hundeskole. Begge skolene har treningstreff en kveld i uka som er gratis for de som har gått kurs. Jeg synes alle tre var flotte, lærerike kurs med flinke instruktører. Jeg tror Canis er litt dyrere enn Trondheim hundeskole, sjekk prisene. I tillegg har du jo Nidaros brukshundklubb, andre her på sonen kan nok fortelle mer om deres kurs.

Skrevet

tusen takk.... skal på teorikurs i kveld hos foldahl hundeskole da foreningen som omplasserte valpen min innkluderer dette kurset i overtakelseskontrakten sin. gleder meg, damen ønsket å bruke min valp for å poengtere og vise handlingen i teorien. det blir lærerikt.

Guest Christine
Skrevet

De jeg vet av(fins sikkert fler)

- Canis avd. Trondheim

- Trondheim hundeskole

- Nidaros BHK

- Sirius hundeskole

- Norsk hundeskole avd. Trondheim

- også kommer det forhåpentligvis en ny en snart

Skrevet
tusen takk.... skal på teorikurs i kveld hos foldahl hundeskole da foreningen som omplasserte valpen min innkluderer dette kurset i overtakelseskontrakten sin. gleder meg, damen ønsket å bruke min valp for å poengtere og vise handlingen i teorien. det blir lærerikt.

Gjennom Charlottes? Har selv vært der på det første "teorikurset" gjennom at jeg var krisehjem for Charlottes. Bra kurs, men jeg kommer nok ikke til å gå flere kurs der.

Har i tillegg gått valpekurs og agilitykurs hos Trondheim hundeskole, veldig bra begge deler! Også har jeg gått grunnferdighetskurs hos Canis, også kjempebra! Kommer nok til å fortsette på kurs hos begge, i tillegg til at jeg skal prøve kurs hos Nidaros neste år :lol:

Skrevet

ja, gjennom charlottes. er det lov å spørre om grunnen til at du ikke fortsatte? jeg ser det prates varm om trondheim hundeskole. det kan jo være stedet å begynne. tusen takk for bra respons

Skrevet

Jeg annbefaler både tr.heim hundeskole og nidaros brukshundklubb. Begge har flinkeinstruktører og gode kurs. Det som hovedsaklig skiller dem er at tr.heim hundeskole har flerekurs og at de stort sett benytter klikkertrening. :lol:

www.trondheimhundeskole.no

www.nidarosbhk.no

Skrevet

Jeg har gått AG-kurs hos nidaros,og er kjempefornøyd med det ihvertfall. Har lyst til å ta et sporkurs hos dem til våren.

Skrevet
ja, gjennom charlottes. er det lov å spørre om grunnen til at du ikke fortsatte? jeg ser det prates varm om trondheim hundeskole. det kan jo være stedet å begynne. tusen takk for bra respons

Sendte deg en PM jeg :blink:

Skrevet

Kan anbefale canis på det varmeste. De er kanskje litt dyrere, men har fått mange tilbakemeldinger om at det er verdt det fordi det er færre kursdeltakere per instruktør, og instruktørene får dermed mye bedre tid til hver ekvipasje.

Skrevet

Jeg har erfaring fra Nidaros brukshundklubb, Trondheim Hundeskole og Foldahls hundeskole - riktignok forskjellige kurs, men jeg er uansett ikke helt fornøyd med noen av dem for å være ærlig. Hos Foldahls gikk jeg et teorikurs et par dager etter at Tinka kom i hus, og det var veldig greit å allerede da få en introduksjon til dempende signaler og annet hundespråk, men nå i ettertid ser jeg at selve treningsmetoder osv ble litt for Rugaas for min smak. Hos Nidaros har jeg gått et helgekurs i agility, og det syns jeg ærlig talt ikke noe om. Treningsmetodene kræsjet helt for meg (alt for mye lokking), og det ble alt for mye ventetid (kombinasjon av for mange ekvipasjer og at hunden min gikk enkelt gjennom alt mens andre hunder trengte masse tid på å komme gjennom det samme - sånn at de fikk mere tid enn oss). Jeg har også gått et helgekurs i spor med en instruktør fra Nidaros, og det kurset er jeg veldig fornøyd med. Men når jeg ser på treningsmetodene på klubbmedlemmene når jeg er på treningskvelder, ser jeg at det er mye jeg ikke kan identifisere meg med, og jeg vil tro at medlemmenes måte å trene på generelt sett reflekterer instruktørenes måte å trene på.

Hos Trondheim Hundeskole har jeg gått to lengre kurs i alle fall (husker ikke om det er noe mer), og jeg er ikke helt fornøyd der heller, jeg. Jeg føler ikke at jeg har fått hjelp til å komme meg videre, det blir bare trening på ting jeg kan fra før av, på sett og vis, og når jeg spør om hjelp til det som faktisk er et problem, føler jeg ikke at jeg har fått noe godt og hjelpende råd.

Men dette er jo selvsagt avhengig av hva slags type kurs det er man skal gå. Er det valpekurs, ville jeg nok satset på Trondheim Hundskole, tror jeg. Men neste gang jeg skal gå kurs, vil jeg prøve å komme meg på et kurs i regi av Canis, selv om det er atskillig dyrere.

Skrevet

hei dere. jeg var på kurs i går kveld. valp og unghund kurs. hos foldahl hundeskole. jeg og min valp koste oss og lærte masse. kjempefint kurs for nybegynnere . fikk mange fine tips for å avlære biting osv. fikk en fin innføring av hundens dempende signaler .jeg dro hjem og ryddet hjemmet for hundelekene som lå utover og reiet opp hundesengen med myke tepper, valpen la seg ned og sovnet godt. masse ros til dette kurset hvertfall. men jeg vet ikke om det fungerer til hverdags og kunn komunisere med dempende signaler. vi får vell en blanding .valpen min var med under kurset og han fikk masse ros. så noe har jeg gjort rett allerede. puh

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...