Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukker du opp etter hunden?


Mirai

Plukker du opp?  

150 stemmer

  1. 1. Plukker du opp?

    • Ja, alltid
      26
    • 50-100% av gangene
      84
    • 0-50% av gangene
      28
    • Plukker aldri opp
      12


Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Spørs litt på hvor vi er når han gjør fra seg.

Dersom vi er i hagen eller i ett bolig område så plukker jeg opp, men ikke om vi er i skogen, på fjellet eller lignende.

Vel, så sant jeg finner den, har pose og den ikke er helt flytende ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfff, bare vent du! Jeg var pliktoppfyllende i 2 uker, så ble jeg litt mer lat, og så begynte hun å drite langt unna. :huh:

Jeg har holdt på med i hund mer eller mindre i 17 år, og jeg plukker fremdeles opp etter hunden, så nei.. Det behøver ikke å gå over etter 2 uker. Det går på innstilling.. For meg er det så viktig at vi ikke skaper hundehatere fordi man ikke gidder å plukke opp dritten etter dem, at det er en ting jeg gjør fast.. Stort sett HVER gang.. dessuten har jeg unger selv, og vet hvor kjedelig det er å få hundebæsj på sko og tøy :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp, så sant jeg tror det kan bli til sjenanse for noen. Mao ikke langt inni skogen, men på eller i nærheten av stier eller veier og ellers i byer og tettsteder eller andre steder hvor folk ferdes... Bor i område med sau som går og skiter rundt husveggene nå for tiden og liker sauebæsj på trappa like lite som all annen bæsj.... Men ser altså IKKE sauebønder med bæsjeposer.... <_< (Men nå har jeg litt problemer med saueholdet her i landet jeg da..... men det er en heeeelt annen sak! :huh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på sauebajs, hva med kattebajs?! Jeg har kun en gang trødd i hundebajs. Jeg har tråkket utallige ganger i kattebajs, og nå har mitt hat stadig økt etter hunden kom i hus (som elsker å spise mainnskjiten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på sauebajs, hva med kattebajs?! Jeg har kun en gang trødd i hundebajs. Jeg har tråkket utallige ganger i kattebajs, og nå har mitt hat stadig økt etter hunden kom i hus (som elsker å spise mainnskjiten).

Jeg plukker alltid opp etter Bonnie så lenge hun ikke gjør fra seg på steder der aldri noen går.

Jeg har katter også og selv om jeg gjerne skulle plukket opp etter dem så er det ganske så umulig da de går fritt.

Synes sammenligningen er litt høl i hodet. Vi har muligheten til å plukke opp hundebæsjen og da bør vi ihvertfall sørge for at den ikke er til sjenanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg plukker ikke opp etter hunden min, det er nemlig bare oss som ferdes i skogen hjemme. Jeg plukker ikke opp etter hundene om jeg er dypt i andre skoger heller. Men er vi i sivilisasjonen så er det bare å rote fram den lille sorte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker ikke opp når jeg går hjemme. Ingen andre enn oss og noen hester som går i den skogen. Og de hestene driter jo 10 ganger så mye som Frøken :S

Men er vi på steder med folk plukker jeg opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker aldri opp, annet om jeg er i byen eller tettsteder. Her jeg bor, er det veldig få mennesker, og ingen andre her gjør det heller. Men nå er ikke min hund den som bæsjer rett med veien. Når jeg ser han må på do, sier JEG hvor han kan gjøre fra seg, og komanderer han til en plass, kun han kommer frem. Så derfor havner alltid bæsjen på en plass hvor det er utrolig lite sannsynlig at noen andre kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor i skauen, og bikkja skal alltid dritte lengst inn i skogen, og hels oppi brenværsle eller no sånn, da ser jeg ikke poenget med og gå inn i bursjen og leite opp dritten, så jeg stemte aldri :) Zorba er (nesten) aldri med å går i byen, han blir bare stressa av det. men vis han hadde vært en by-hund har jeg nok plukka opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp, så sant jeg tror det kan bli til sjenanse for noen. Mao ikke langt inni skogen, men på eller i nærheten av stier eller veier og ellers i byer og tettsteder eller andre steder hvor folk ferdes... Bor i område med sau som går og skiter rundt husveggene nå for tiden og liker sauebæsj på trappa like lite som all annen bæsj.... Men ser altså IKKE sauebønder med bæsjeposer.... <_< (Men nå har jeg litt problemer med saueholdet her i landet jeg da..... men det er en heeeelt annen sak! :) )

Litt OT, men skal vi lage en klubb :)

Plukker bestandig opp etter Stitch for han er ikke så nøye på hvor han bæsjer. Kan like gjerne sette seg ned midt på fortauet med masse folk tråkkende rundt seg. Må man så må man, liksom :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98% av gangene er jo innenfor 50-100% ? :D

Jeg plukker alltid opp når jeg går her i nabolaget hvor det bor folk. Som Mari var inne på, så er det skikkelig gørr-ekkelt å se Frolic og Pedigreebæsj ligge og renne vekk om våren. Folk er så utrolig sløve om vinteren, og det ser rett og slett utrolig ekkelt ut! De hundene jeg har nå, bryr seg lite om hvor de tråkker, så da hender det selvsagt ofte at de tråkker i hundebæsj. Yømmi. :) Forrige hunden hylte han (!) når han tråkket i bæsj, så ekkelt syns han det var! :P

I skogen eller på jordene er jeg litt mer slepphendt. Men jeg har alltid med meg bio-poser, fordi jeg har en hund som syns det er helt greit å drite midt på veien/stien, og da fjerner jeg det selvsagt. Posen kaster jeg langt til skogs, siden søppelbøtter ikke finnes i denne kommunen. Driter de I selve skogen eller på ei myr, plukker jeg ikke opp nei. Reven driter også der, og når jeg fôrer på V&H, så er møkka borte etter et par dager uansett.. Skogen vi går i kan ikke sammenlignes med noen bymark; vi møter omtrent like mange folk som vi møter elg oppi der (og elgen driter den og). Jordene sprayes jo med møkk når det gjødsles, så om hunden min har bajset der tviler jeg på at har så mye å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98% av gangene er jo innenfor 50-100% ? :P

Jeg plukker alltid opp når jeg går her i nabolaget hvor det bor folk. Som Mari var inne på, så er det skikkelig gørr-ekkelt å se Frolic og Pedigreebæsj ligge og renne vekk om våren. Folk er så utrolig sløve om vinteren, og det ser rett og slett utrolig ekkelt ut! De hundene jeg har nå, bryr seg lite om hvor de tråkker, så da hender det selvsagt ofte at de tråkker i hundebæsj. Yømmi. :) Forrige hunden hylte han (!) når han tråkket i bæsj, så ekkelt syns han det var! :D

I skogen eller på jordene er jeg litt mer slepphendt. Men jeg har alltid med meg bio-poser, fordi jeg har en hund som syns det er helt greit å drite midt på veien/stien, og da fjerner jeg det selvsagt. Posen kaster jeg langt til skogs, siden søppelbøtter ikke finnes i denne kommunen. Driter de I selve skogen eller på ei myr, plukker jeg ikke opp nei. Reven driter også der, og når jeg fôrer på V&H, så er møkka borte etter et par dager uansett.. Skogen vi går i kan ikke sammenlignes med noen bymark; vi møter omtrent like mange folk som vi møter elg oppi der (og elgen driter den og). Jordene sprayes jo med møkk når det gjødsles, så om hunden min har bajset der tviler jeg på at har så mye å si? :)

Hehe, har sett både to elg, rådyr og hare men ingen folk i skauen her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bli LITT flinkere med det,, plokka aldri opp før.. men har begynt å bli flink nå som vi har ROSA baisposer :)

Det er viktig at vi småhundeierene plukker opp også vet du :) det er en grunn til at mange folk ser på småhunder som gneldrete, bortskjemte og driter overalt... Det er vårt ansvar som småhundeier å overbevise om at alle småhunder og småhundeiere ikke er slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...