Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyking i hundemiljø


Roza

Recommended Posts

Dette blir litt ot, men det handler fortsatt om tobakksrøyk da. Og litt om hest.

Min bestemor flyttet fra gården vår og til et eldresenter et par tre år før hun døde. Der bodde hun i leilighet som hun selv rådde over, men fikk hjelp til det hun trengte. Hun trivdes godt, men jeg kan tenke meg hun lengtet hjem til tider. For når jeg kom på besøk så var ordren etter at kaffen var skjenket: "Og nå tenner du deg en røyk altså, for da blir det så hjemmekoselig lukt her." Damen hadde aldri røkt selv i sitt 90-årige liv, men lukta likte hun for det.

Hennes bror, altså min gammelonkel, bytta fra pipe til sigaretter da han var 96, for da var fingrene så stive at han ikke greide å stappe pipa lenger. :lol:

Og lukt av hest og stall får også fram et minne. Da jeg var fjortis, måtte vi til nærmeste by for å gå på kino. Jeg og venninna mi ble bedt med like etter en barbaktur på hesten. Vi kunne ikke hjem for å skifte, for det var litt risky å spørre om lov. Så derfor dro vi rett fra stallen. Omtrent 15 minutter ut i filmen hører vi rundt oss: " Sniff sniff, i synes det lukte bone her i". Vi snek oss ut da filmen var slutt, røde i fjeset, og med rompa inntil veggen så ingen skulle se fartsstripene på innsida av låra og skjønne hvem "bonene" var.

Men jeg synes hest og stall lukter godt da. Bone som jeg er. :P

:P Kan tenke meg dere følte dere lure da, ja..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 390
  • Created
  • Siste svar
Nå har ikke jeg lest alle kommentarene her. (Det var jo evig mange! Kom bare halveis!) Men jeg vil bare si en ting: Det er ekstremt mange som forsvarer det de gjør gæærnt med at det finnes "verre" ting. "Kanskje jeg røyker, men mange bruker parfyme og hårspray" osv.. Du kan ikke rettferdigjøre en ting ved at det finnes en annen ting som er like ille! Da får vi jo aldri forbedret noe.

Røyking foran inngangene er jo noe man faktisk kan gjøre noe med!

Når det er sagt så vil jeg også si at det er feigt å si at man velger å røyke. Man har tatt det valget tidligere ja, men mange er så avhengige at det ikke er så lett å slutte. Alle har jo tatt idiotiske valg når de var yngre.

Hvis du hadde lest alle innleggene godt så hadde du sett at samtlige som røyker her er enig i at det går an å flytte seg.

Jeg har kanskje ikke nevnt det før men jeg gjør mye for at folk ikke skal få røyk på seg. Plager ikke folk med vilje.

Å sammenligne med andre ting må man få lov til når det kommer under lavmål meningsytringer her.

Du har helt rett i at det er vanskelig å slutte. Takk for at du forstår det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg er altså en røyker.

Men jeg respekterer at andre ikke liker/tåler røyk. Er det barn i nærheten, går jeg som oftest -langt- bort.

Om jeg står ute i fri luft og røyker, så la meg gjøre det. Folk som kommer bort til meg å ber meg om å flytte meg, så fnyser jeg. Hvor f skal jeg gjøre av meg da?

Syntes det har blitt så hysteri rundt røyking...!

Søren meg ikke lenge siden det var usunt å -ikke- røyke.. he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigrid! Det må jammen være slitsomt å ha det sånn. Du må jo ha en plettfri samvittighet, som kan slå så hardt ned på noe så trivielt!

Jeg røyker. Ikke stolt av det, men jeg holder min røyk unna andre så godt jeg kan.

Det som er problemet med hypersensitive neser, er at de snuser rundt i flere timer for å lete etter noe å klage over. Hva gjør man(div. illeluktende mennesker, det er mange av oss...) da? Skal man holde seg vekk fra offentlige plasser i tilfelle man skulle støte på en av dem, og følgelig forulempe dem?

Ja, problemet er tydeligvis at lukta henger i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å komme med noen konklusjoner i denne laaange tråden:

1) Kvinner er i flertall når det gjelder røykere i Norge. Er en trend som har vart noen år, men nå leder dere klart! Husker selv tiden som single: Ble mye kyssing med askebeger...Det er verre enn å kysse frosker, jenter!

2) Empati er en egenskap som ofte er fraværende hos røykere. Den forsvinner kanskje et sted i røykskyene? At folk røyker inne med barn tilstede etter all informasjon, sier det meste. Hvis folk sier at de blir plaget av røyk, så BLIR de plaget av røyk! Dette må røykere bare akseptere. Å komme med motargumenter om at dere også blir plaget; av andres kroppslukt, parfyme osv. faller bare på sin egen urimelighet. Tåler dere ikke dette, burde dere heller ikke trekke giftskyer ned i lungene...

3) Røyking hører ikke hjemme i hundemiljøet - eller i andre miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Kvinner er i flertall når det gjelder røykere i Norge. Er en trend som har vart noen år, men nå leder dere klart! Husker selv tiden som single: Ble mye kyssing med askebeger...Det er verre enn å kysse frosker, jenter!

Ja det er grusomt! Nå har jeg ikke prøvd å kysse en frosk da, for da må man være rimelig desperat...

2) Empati er en egenskap som ofte er fraværende hos røykere. Den forsvinner kanskje et sted i røykskyene? At folk røyker inne med barn tilstede etter all informasjon, sier det meste. Hvis folk sier at de blir plaget av røyk, så BLIR de plaget av røyk! Dette må røykere bare akseptere. Å komme med motargumenter om at dere også blir plaget; av andres kroppslukt, parfyme osv. faller bare på sin egen urimelighet. Tåler dere ikke dette, burde dere heller ikke trekke giftskyer ned i lungene...

Eh, kan du sitere ett eneste innlegg der noen av røykerne sier at det ok å røyke INNE med barn til stede??? For det er det jammen ikke, altså røyke innendørs med barn til stede.

3) Røyking hører ikke hjemme i hundemiljøet - eller i andre miljøer.

Uenig, så lenge man tar hensyn så må det være opp til hver enkelt om man vil utsette seg selv for den giften (er sosial røyker)

En konklusjon trekker man når diskusjonen er over, en blåser ikke opp glørne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nå har jeg ikke prøvd å kysse en frosk da, for da må man være rimelig desperat...

Åja? Alle vet at om man kysser en frosk blir den en prins som arver hele kongeriket. Er ikke et froskekyss verdt et kongerike - liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja? Alle vet at om man kysser en frosk blir den en prins som arver hele kongeriket. Er ikke et froskekyss verdt et kongerike - liksom?

*rister på hodet* Det er bare i eventyrene det PO. Tenker vi hadde vist det om det funka å løpe i dammen å kysse frosker og bli rik liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor, hvorfor i all verden skal en bli kalt for dum bare en koser seg med en røyk. de fleste tar da hensyn. Før jeg begynte og røyke opplevdet jeg aldri att folk stod helt oppi meg når de skulle røyke. fårstår jo dette med å hvise hensyn, men det er f..... meg ikke mye hensyn som blir vist når noen får seg til og kalle røykere for mindre inteligente og lavere utdannedet tullinger. Flere i min familie har røykt og røyker og de har faktisk høy utdannelse på universitet. Faren min hadde topp karakterer på universittetet og røykte han? Ja. :icon_confused: Så da var han kanskje en mindre inteligent tulling med toppkarakterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigrid! Det må jammen være slitsomt å ha det sånn. Du må jo ha en plettfri samvittighet, som kan slå så hardt ned på noe så trivielt!

Jeg røyker. Ikke stolt av det, men jeg holder min røyk unna andre så godt jeg kan.

Det som er problemet med hypersensitive neser, er at de snuser rundt i flere timer for å lete etter noe å klage over. Hva gjør man(div. illeluktende mennesker, det er mange av oss...) da? Skal man holde seg vekk fra offentlige plasser i tilfelle man skulle støte på en av dem, og følgelig forulempe dem?

Ja, problemet er tydeligvis at lukta henger i...

Vi overdriver vel ikke en smule nå...gjør vi vel..? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor, hvorfor i all verden skal en bli kalt for dum bare en koser seg med en røyk. de fleste tar da hensyn. Før jeg begynte og røyke opplevdet jeg aldri att folk stod helt oppi meg når de skulle røyke. fårstår jo dette med å hvise hensyn, men det er f..... meg ikke mye hensyn som blir vist når noen får seg til og kalle røykere for mindre inteligente og lavere utdannedet tullinger. Flere i min familie har røykt og røyker og de har faktisk høy utdannelse på universitet. Faren min hadde topp karakterer på universittetet og røykte han? Ja. :icon_confused: Så da var han kanskje en mindre inteligent tulling med toppkarakterer?

1) Påstår du man ikke er dum hvis man begynner å røyke? At man ikke er dum som røyker?

2) Om man ikke er dum som røyker, skader det i hvertfall tydeligvis senteret som styrer aggresjonsnivået i debatter på nettfora og hjernedelen som kontrollerer samarbeidet mellom hodet og tastaturet (Les: rettskrivingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Påstår du man ikke er dum hvis man begynner å røyke? At man ikke er dum som røyker?

2) Om man ikke er dum som røyker, skader det i hvertfall tydeligvis senteret som styrer aggresjonsnivået i debatter på nettfora og hjernedelen som kontrollerer samarbeidet mellom hodet og tastaturet (Les: rettskrivingen)

Virkelig lavmål å mobbe individer for rettskriving hvertfall...

Hva i all verden har rettskriving med røyking i hundemiljøet å gjøre?

Slutt med disse barnslighetene og hold dere til diskusjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Påstår du man ikke er dum hvis man begynner å røyke? At man ikke er dum som røyker?

2) Om man ikke er dum som røyker, skader det i hvertfall tydeligvis senteret som styrer aggresjonsnivået i debatter på nettfora og hjernedelen som kontrollerer samarbeidet mellom hodet og tastaturet (Les: rettskrivingen)

Du var vel i overkant frekk nå...

Snakker du i mobiltelefon?

Ja, jeg tar sjansen på å påstå at du gjør det - ergo du er dum!

Det er påvist at det er skadelig å bruke mobiltelefonen, allikevel gjør ALLE det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er utrolig dumt å begynne. men det er ikke vits å trakkasere dem som alleredet har tatt dette idiotiske valget med og begynne. Mente ikke å skrive slik som jeg gjorde i forige innlegg, men var sint fra før av å tok vist litt for hardt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Det er jo sååå mye annet folk å er allergisk mot da..

F.eks. skyllemiddel. Lillesøsteren min får masse utslett fordi de andre barna i barnehagen bruker 10 liter skyllemiddel på ært klesplagg(noe som for øvrig stinker dritt).

Dette er noe hun ikke kan unngå, Men med røyk er det jo for f*** bare å flytte på revva si å ikke stå oppe den som røyker det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Det er jo sååå mye annet folk å er allergisk mot da..

F.eks. skyllemiddel. Lillesøsteren min får masse utslett fordi de andre barna i barnehagen bruker 10 liter skyllemiddel på ært klesplagg(noe som for øvrig stinker dritt).

Dette er noe hun ikke kan unngå, Men med røyk er det jo for f*** bare å flytte på revva si å ikke stå oppe den som røyker det"

--------------------

Enig ;) men samtidig må de som røyker vise hensyn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Påstår du man ikke er dum hvis man begynner å røyke? At man ikke er dum som røyker?

2) Om man ikke er dum som røyker, skader det i hvertfall tydeligvis senteret som styrer aggresjonsnivået i debatter på nettfora og hjernedelen som kontrollerer samarbeidet mellom hodet og tastaturet (Les: rettskrivingen)

Og din unskyldning er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest meg gjennom hele debatten.. Da synes jeg virkelig jeg fortjener å komme med litt kommentarer her :)

Jeg røyker. Ikke som en skorstein, men jeg røyker. Jeg røyker ikke inne, prøver å la vær å røyke i min egen bil dersom noen sitter på og går bort fra folkemengder om jeg skal ta meg en røyk. Så jeg vil da påstå jeg tar hensyn til andre selvom jeg har denne uvanen. Hvorfor skal da noen nekte meg å røyke? Ja, jeg røyker på hundetreninger og utstillinger. Men jeg går som sagt litt unna. Plager jeg mange da? det går vel stort sett bare utover meg selv skulle jeg tro..

Så de av oss røykere som tar hensyn til andre må da vel få lov til å røyke?

Ute på en utstilling er det klart man går litt bort fra ringen om man skal ta seg en blås. Men jeg sjekker ikke vindretningen og vindhastighet når jeg står 15 meter unna mennesker.. Er vel ikke så mange som er så hyperallergiske at de ikke klarer å gjennomføre en ringrunde når jeg står 15 meter unna å røyker eller? Men såklart.. Kommer det noen å ber meg pent om å flytte meg så skal jeg klare å gå bort de 5 minuttene jeg røyker. Men spør pent :D

Skal ikke være så vrien :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig lavmål å mobbe individer for rettskriving hvertfall...

Hva i all verden har rettskriving med røyking i hundemiljøet å gjøre?

Slutt med disse barnslighetene og hold dere til diskusjonen!

Når han går så høyt ut i det "sinte" innlegget sitt ang. dumhet og røyking - snakker om universitetsutdannelse osv - og klarer å prestere SÅ mange skrivefeil i ett lite innlegg - klarte jeg bare ikke å holde meg! :) Er det ordblindhet e.l. inne i bildet beklager jeg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han går så høyt ut i det "sinte" innlegget sitt ang. dumhet og røyking - snakker om universitetsutdannelse osv - og klarer å prestere SÅ mange skrivefeil i ett lite innlegg - klarte jeg bare ikke å holde meg! :) Er det ordblindhet e.l. inne i bildet beklager jeg dette.

Lov og la tankene snurre minst en gang rundt hjernen før en kommer med oppgulp.

*Fikset quoten, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajas:

Lov og la tankene snurre minst en gang rundt hjernen før en kommer med oppgulp.

På tide å følge ditt eget råd kanskje? Svar 5 min. etter er i overkant raskt....

For øvrig så henviser jeg til info fra ledelsen her vedr. "kjeller'n":

"I denne delen av forumet på Hundesonen.no er det forventet at man kan diskusjonsetikette. Diskusjonene og deltakerne her kan være tøffere og mer rett på sak enn i de andre kategoriene. Om du ikke tåler krasse svar anbefales du å heller bruke andre deler av Hundesonen.no"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han går så høyt ut i det "sinte" innlegget sitt ang. dumhet og røyking - snakker om universitetsutdannelse osv - og klarer å prestere SÅ mange skrivefeil i ett lite innlegg - klarte jeg bare ikke å holde meg! :D Er det ordblindhet e.l. inne i bildet beklager jeg dette.

Det hadde vært en fin liten forsvartale det, om det ikke var for at vedkommende snakker om sin fars universitetsutdannelse, sant? Lese en gang til, kanskje?:

hvorfor, hvorfor i all verden skal en bli kalt for dum bare en koser seg med en røyk. de fleste tar da hensyn. Før jeg begynte og røyke opplevdet jeg aldri att folk stod helt oppi meg når de skulle røyke. fårstår jo dette med å hvise hensyn, men det er f..... meg ikke mye hensyn som blir vist når noen får seg til og kalle røykere for mindre inteligente og lavere utdannedet tullinger. Flere i min familie har røykt og røyker og de har faktisk høy utdannelse på universitet. Faren min hadde topp karakterer på universittetet og røykte han? Ja. :P Så da var han kanskje en mindre inteligent tulling med toppkarakterer?

Uthevet kun for deg, slik at du kanskje også legger merke til at vedkommende ikke har nevnt noe om sin egen utdannelse eller intelligens :)

- Så skal jeg holde meg for god til å si noe om at for visse hjelper hverken høy utdannelse eller røykeavhold, man blir ikke nødvendigvis spesielt smart av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...