Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!


Iago

Recommended Posts

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Ukei - du har del en rett - han er hengslete fordi han er ung - men du tar helt feil når du mener at de bør ha "satt seg" i ettårs alder. Det finnes knapt en rase som er så stygg som ettåringer som schæfere - de trenger tid - masse tid - Tex er rett over året eller noe - han trenger å vokse seg stor og sterk - sikkert ferdig i treårs alder.

Noen pen schæfer blir han aldri - han har hengeører osv. - og den trenger litt kustus - men han blir sikkert en hyggelig familiehund.

Jeg synes han er søt med de hengeørene sine jeg :D ... Men han er helt klart dårlig "reklame" for rasen (tror jeg). Begjunner å bjeffe, grave, gå i ring osv.. Det viser jo tydelig at det ikke er noe som helt stemmer.. Tror rett og slett att han ikke har det så bra av å være i lag med den eieren... Men det virket jo som eieren har tatt det litt til seg i dag, ettersom han der jan vidar gjorde det så bra i dag.. (Etter hva dere andre sier + symptomene, så er det nok stress ja.)

Ingen eiere er perfekte. Og alle kan bli bedre.. :D .. Har også funnet ut at alle ikke passer til de forskjellige rasene..

Var synd at hun med Finn røk ut.. Viste jo tydelig at hun hadde "feil" hund. Er ikke lett å gå fra en enkel rolig hund, til en litt mere vilter hund ...

Gratulerer så masse til jan vidar.. Det var vell fortjent :D ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det virket som de fikk veldig lite opplæring før de skulle begynne å øve. De visste jo ikke om de skulle gå eller springe engang. "Spesialisten" var veldig utydelig ellers også, "kanskje du skulle prøve ..... eller kanskje du heller skulle ... Selv jeg, en nybegynner, vet om tjue personer som ville gjort det der mye bedre!

Jeg synes generelt det har virket som det hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo at når Mai Iren - som fremstår som den minst utstillingsvante av samtlige der denne gangen - får utdelt den mest håpløse hunden å gå med, så blir det litt for opp i dagen at hun ryker ut. Det har kanskje ikke noe å si for en som KAN stille ut hund at hunden er håpløs å gå med, men denne dama kan ikke stille hund, da har de jo nesten tapt før de prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig at hun gikk ut, syns jeg. Så jo ut som en utrolig vanskelig hund, tror ikke noen av de andre hadde klart det så mye bedre. Syns forøvrig de godt kunne fått litt bedre instruksjon, selv om jada; mye er sikkert klippet vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexis fant dagens episode spennende...

IMG_1622.jpg

IMG_1623.jpg

Er nok enig i at Tex ikke er noen god representant for rasen sin, men ble mer bekymret over den stadige jagingen han hadde etter halen...

og som det er nevnt tidligere her så er sch. gjerne både 2 og 3 år gammel før den har "satt seg". Dette gjelder ofte hannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, geniale bilder! :D

Ellers syns jeg også episoden i dag var kjeeedelig.. Var så kjedelig at jeg faktisk ikke gadd å se hele, men trykket tilbake når det var utstemmning.. "treneren" med pommen var jo noe for seg selv, snakk om å støtte opp under fordommene norge har mot folk med små hunder :rolleyes:

Heier på staffen jeg ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo at når Mai Iren - som fremstår som den minst utstillingsvante av samtlige der denne gangen - får utdelt den mest håpløse hunden å gå med, så blir det litt for opp i dagen at hun ryker ut. Det har kanskje ikke noe å si for en som KAN stille ut hund at hunden er håpløs å gå med, men denne dama kan ikke stille hund, da har de jo nesten tapt før de prøver.

Sant nok. Jeg satt nå mest og irriterte meg over at ingen sa til henne at hun måtte løpe med bikkja! Å gå med museskritt med en eh.. framoverrettet hund er vel ikke det beste.

Med litt fart over ekvipasjen hadde det kanskje ikke blitt fristende for Kaisa å lime snuten i bakken heller. Hun liker jo fart og action, da hjelper det måtelig med noen som tripper etter og tutrer med "ørestøy".

Det kan jo tyde på at opplæringen var mangelfull - men hun turde nå i alle fall å spørre under treningene, kunne det høres ut som.

Synes det var helt greit at hun røyk, egentlig. Synes strengt tatt det var rart hun ikke havnet "på planken" sist - da hadde hun allerede vært der etter en dårlig agility-oppvisning, og fulgte opp med å bli ledet inn i nabokommunen av bikkja under førerhund-konkurransen. Jeg ser ikke helt positive utviklingen (selv om det riktignok gjelder flere av dem).

En ting jeg synes er litt synd, er at eierne liksom får lov til å gå i de samme fellene gang etter gang i stadig nye oppdrag - i stedet for å ta tak i grunnleggende problemer for den enkelte ekvipasjen. Det er jo for eksempel både merkelig og litt trist at det ikke skulle mer til enn en litt tydeligere fører for at Tex skulle oppføre seg sånn noenlunde. Hvorfor har ingen av "ekspertene" tatt tak i dette tidligere, slik at livet blir litt bedre for begge to?

Jeg skjønner jo at underholdningselementet ligger mye i konkurransene, men det er samtidig synd at man ikke utnytter kompetansen de har innom til å hjelpe hund og eier også mer på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig i at Tex ikke er noen god representant for rasen sin, men ble mer bekymret over den stadige jagingen han hadde etter halen...

Herlige bilder! :D

Den halejagingen la jeg også merke til. Mest fordi det er noe Mikey begynner med når han er veldig stressa... Når han kom drev han med sånt nesten konstant.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Jeg satt nå mest og irriterte meg over at ingen sa til henne at hun måtte løpe med bikkja! Å gå med museskritt med en eh.. framoverrettet hund er vel ikke det beste.

Med litt fart over ekvipasjen hadde det kanskje ikke blitt fristende for Kaisa å lime snuten i bakken heller. Hun liker jo fart og action, da hjelper det måtelig med noen som tripper etter og tutrer med "ørestøy".

Det der irriterte meg noe grenseløst. Jeg satt og ropte at hun skulle løpe, uten at det hjalp noe særlig. Hvorfor heter det hundeskolen hvis deltagerne ikke får lære det mest elementære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg endelig fått sett programmet på web-tv.

Helt greit at May Iren gikk ut for min del. Ikke fordi hun ikke klarte Kaisa, men rett og slett fordi hun aldri har vært veldig imponerende... Samtidig synes jeg Stig kunne gått ut, han klarer jo verken å kontrollere sin egen hund, eller noen andres...

Jan Vidar får en del plusspoeng. Han har jobbet godt med en relativt vanskelig hund, og klarte oppgaven mer enn tilfredsstillende. *applaus*

Og Tex: mer stressa bikkja har jeg sjelden sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gudamei" "Jeg blør bare litt" Det er jo underholdning med en sånn instruktør. Men jeg syntes mye heller de skulle valgt en oppdretter som vinner mye.. F.eks: La-Faja. Eller en god dommer. Men egentlig rett å slett en som gidder å fortelle litt regler og er vant med større hunder en "ankel gnagere" som noen sa her ;D

EDIT: KJEMPE SYND at May gikk ut! Hun fortjente det slettes ikke! Jeg er ikke spessielt fan av Stig eller Kåre.. Håper for guds skyld at Ingvild og Lotta vinner nå.

Edit 2: Forresten tenkte jeg ikke på at en del er klipt vekk. Men det så ikke ut som om de hadde fått noen introduksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt de hadde valgt feil instruktør denne gangen! Dag kan pomme, ingen tvil, men tror ikke han var helt vant med å lære nybegynnere handling, og da særlig ikke av en fremmed rase. Hadde svært bedre med Steinar eller noen andre som er vant med den type læring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...