Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen resere i Tysk?


Line_

Recommended Posts

Noen som kan tysk som kunne sett gjennom teksten min for feil? :D

Freie Waldorfschule, Kreuzberg

Die Freie Waldorfschule in Kreuzberg startete 1985 mit einer Klasse. Heute hat die schule fast sechshundert Schüler und achtzig fest angestellte Mitarbeiter. Die Hälfte sind Lehrers.

Im Jahresverlauf hat die Schule viele Aktivitäten, sowohl kulturelle als auch sportliche. Sie hat Konzerte, Ausstellungen, Monat- und Jahreszeitfeiern, Sportfesten und viele, viele mehr verteilt über das Jahr.

Viele von diesen Veranstaltungen finden in dem großen und schönen Konzertsaal der Schule statt. Der Saal wurde 1999 neu errichtet. Der Saal ist sehr groß und hat eine Gesamtfläche von 423 qm.

Die Schüle hat auch ihre eignen Küche und ihren eigenen Koch. Seit 1997 hat sie auch einen großen Speisesaal für die großen Schüler, Lehrer und Gästen. Täglich essen über vierhundert Menschen hier. Hier werden nur vegetarische Mahlzeiten serviert, und die Lebensmittel sind aus ökologischem Landbau. Die Küche bietet auch Catering (und serviert, auch wenn größere Veranstaltungen im Saal der Schule durchgeführt werden).

Gleichzeitig mit der Gründung der Schule im 1985, gründen die auch den Hort. Jeder Kinder im erste bis vierte klasse kann hier anmelden. Die Kinder kommt ab Schulschluss, bekommt eine wärm Mahlzeit und man kann zwischen Betreuung bis 16 Uhr oder darüber hinaus bis 18 Uhr wählen.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan tysk som kunne sett gjennom teksten min for feil? :D

Freie Waldorfschule, Kreuzberg

Die Freie Waldorfschule in Kreuzberg startete 1985 mit einer Klasse. Heute hat die schule Skal det ikke være stor S i Schule?fast sechshundert Schüler und achtzig fest angestellte Mitarbeiter. Die Hälfte sind Lehrers.

Im Jahresverlauf hat die Schule viele Aktivitäten, sowohl kulturelle als auch sportliche. Sie hat Konzerte, Ausstellungen, Monat- und Jahreszeitfeiern, Sportfesten und viele, viele mehr verteilt über das Jahr.

Viele von diesen Jeg er sikkert ute på tur, aner ikke om dette finnes engang, men jeg får lyst til å si at det skal være diesem jeg....?? Veranstaltungen finden in dem großen und schönen Konzertsaal der Schule stattHva er det egnetlig du sier i denne setningen? Jeg blir ikke helt klok her.. (nå har jeg heller ikke slått opp i ordboken, til det har jeg ikke tid :o Men altså, veranstaltungen= arrangement eller tilstelning?Slik jeg forstår setningen din, så mener du å si at mange av disse arrangementene (eller hva det er) kan man oppleve i skolens store og fantastiske konsertsal. Da mener jeg at du i den setningen du har nå, mangler en "man". Skjønte du hva jeg mente? Fordi nå oppleves setningen å si noe ala "mange av disse arrangementenene (eller hva det nå er ;)) finnes i skolens store og vakre konsertsal Eventuelt skrive litt om å si at "mange av disse arr... blir presentert i skolens store og bla bla..."? Presentere på tysk.. eh... vorführen eller noe? Tror det finnes flere varianter som da seff ikke akkurat betyr det samme :o. Der Saal wurde 1999 neu errichtetMangler du ikke en "im" før 1999 der?. Der Saal ist sehr groß und hat eine Gesamtfläche von 423 qm.

Die Schüle hat auch ihre eignen Küche und ihren eigenen Koch. Seit 1997 hat sie auch einen großen Speisesaal für die großen Schüler, Lehrer und Gästen. Täglich essen über vierhundert Menschen hier. Hier werden nur vegetarische Mahlzeiten serviert, und die Lebensmittel sind aus ökologischem Landbau. Die Küche bietet auch Catering (und serviert, auch wenn größere Veranstaltungen im Saal der Schule durchgeführt werden).

Gleichzeitig mit der Gründung der Schule im 1985, gründen die auch den Hort. Jeder Kinder im erste bis vierte klasse kann hier anmelden. Die Kinder kommt ab Schulschluss, bekommt eine wärm Mahlzeit und man kann zwischen Betreuung bis 16 Uhr oder darüber hinaus bis 18 Uhr wählen.

:o

ALTSÅ, *kremt* Jeg har ikke praktiseret tysk på ekstremt mange år, det virker som århundrer siden jeg var borti det sist. Ta det jeg sier kun som en ide, ikke som en mal. Godt mulig at jeg bommer fullstendig på forståelsen av det du har skrevet og evt. i mine forslag :o Jeg har ikke sjekket opp noe av dette, men fikk bare lyst til å lese igjennom dette. Spes siden det gjelder Steinerskolen *smile bredt*. Igjen, til tross for en 6'er i tysk, så står jeg ikke innefor eventuelle (mange) feil :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Rettet litt halvveis etter det du skrev, er ikke helt sikker på om alt var riktig :o Hehe. Min lærer var i hvertfall veldig fornøyd! Vi skal besøke denne skolen i januar når vi er i Berlin, derfor oppgaven :o

Skal du til Berlin? :o Var der for et par uker siden, og likte meg veldig, veldig godt der. Totalt OT. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...