Jump to content
Hundesonen.no

Raseleksikonet

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hva kan vi gjøre for å redde raseleksikonet?

Slik det er nå så er det veldig rotete, bilder av blandinger er postet i rase-tråder, og det ligger mye tull ute.

Vi kan f.eks. dele opp i grupper, slik som hundesport er oppdelt, bare at hver underdel er for hver gruppe. I tilegg så kan blandingshunder få en egen undergruppe, slik at de slipper å bli blandet med renrasete hunder. (Ikke et vondt ord om blandingshunder altså)

Hvem er med meg og BcRex på dette forslaget?

hadde vært kjekt med en opprydning der ja :innocent: Også kunne jo en modorator fast vært innom og slettet vekk ting som ikke hadde med rasen å gjøre, eks slettet vekk spørsmålene til folk også lå bare svarene igjen på en måte :wub: Eller komentarer som : åå så pen hund osv

Guest Christine

Enig der, Only blondie, men kunne jo vært litt kjekt hvis folk kunne ha satt sine spørsmål om en spesifikk rase i den gruppen rasen tilhører.

Hvis jeg har et spørsmål om Borzoi f.eks. så kan jeg lage en tråd i underforumet for gruppe 10. hunder.

Forskudd på julegave til sonisene, rasegruppene har fått hver sin kategori!

Flyttet gamle tråder inn i (forhåpentligvis) riktig gruppe. Finner dere feil så trykk Tips oss :innocent: Raser som ikke er godkjent i FCI blir lagt under Blandingshunder så blir det mest mulig ryddig. Tråder vil bli ryddet etterhvert som modder og admin har et ledig øyeblikk.

Husk at det fremdeles ikke er lov å poste bilder man ikke har opphavsrett til selv, med mindre man har tillatelse. Tekst som er kopiert skal ha oppgitt kilde, eks rasestandarder.

Hmmm. Hva med et raseleksikon delt opp i grupper slik dere sier, og med tråder med rase slik som det er nå. I f.eks. irsksettertråden så kunne første innlegg inneholdt en rasebeskrivelse, og så kunne de med irsk setter presentert sin hund i innleggene under, med tekst og bilder(noe ala. hva det har vært i de forskjellige hundegruppetrådene til nå.) Slik at det blir f.eks. ett innlegg per eier eller per hund? Ble mye rot dette her gitt, men bare lufter tankene mine. :innocent:

Edit: Oi, julenissen har vært her! :wub:

Guest Christine

Supert jobba! :wub:

Men hva med å slette alle trådene, slik at vi kan begynne på nytt, for et bedre og mer oversiktlig system? (sikter til å bruke malen som Pip har laget)

Men supert, tusen takk Pip! :innocent:

Supert jobba! :P

Men hva med å slette alle trådene, slik at vi kan begynne på nytt, for et bedre og mer oversiktlig system? (sikter til å bruke malen som Pip har laget)

Men supert, tusen takk Pip! :o

Trenger vel ikke å slette alle trådene vel? Bare de som ser herpet ut? :P

Trenger vel ikke å slette alle trådene vel? Bare de som ser herpet ut? :P

Men nå er en del helt ødelagt. Jeg har ikke sett så mye inne på de trådene, fordi det har hvert så mye rot. Masse innlegg der man bare må få med at bikkja er fin, eller der man bare spør om noe. For ikke snakke om alle blandingene som blir kasta inn i en tråd. Om jeg vil se på Border collie, så vil ikke jeg se drøss av blandingshunder. (dette er ikke hintet mot deg selvom jeg har quota innlegget ditt :P )

Men syns vi skulle fått en frisk start på raseleksikonet, med en god beskrivelse av rasen i første innlegg, og så kan man poste bilder under (som man faktisk har rett til å legge ut). Ligger en del bc-bilder av hunder folk ikke aner hvem er som kun har blitt hentet på nettet for å vise farger f.eks. (Tok det eksempelet fordi det er den eneste tråden jeg har hvert innom).

Ellers skal dere ha skryt for at dere lagde gruppene så fort :o Flinke er dere. *klappepå*

*Flir*

Bare slett i vei, men hopp over irsk setter, for jeg orker ikke å lage på nytt igjen :P

Er helt enig, BC-tråden er et eneste rot... Så synes jeg at folk stort sett kan prøve å legge ut bilde av egne hunder, ikke tilfeldige bilder av hunden til kjæresten til venninnen til naboen av tanten liksom. :rolleyes: Bare min mening da :o

*Flir*

Bare slett i vei, men hopp over irsk setter, for jeg orker ikke å lage på nytt igjen :P

Er helt enig, BC-tråden er et eneste rot... Så synes jeg at folk stort sett kan prøve å legge ut bilde av egne hunder, ikke tilfeldige bilder av hunden til kjæresten til venninnen til naboen av tanten liksom. :rolleyes: Bare min mening da :o

Nei, som sagt jeg aner ikke hvordan de andre trådene er. Men BC-tråden er et eneste rot som du sier ja. Og masse bilder av showbordere og alt som er (som egentlig ikke har lov å legges der engang).

Nei, som sagt jeg aner ikke hvordan de andre trådene er. Men BC-tråden er et eneste rot som du sier ja. Og masse bilder av showbordere og alt som er (som egentlig ikke har lov å legges der engang).

Har ryddet BC-tråden.

Okei, er enig. Slett alt sammen, så blir det sikkert penere om vi begynner på nytt :o

Er det ikke mulig å fjernet alle komentarer med "den ønsker jeg meg" eller lignenede og den hunden /rasen var søt. Tråene ville da bli mer informative og lettleste. :rolleyes: Og det burde kanskje legges til en trå om hva som er lov og ikke lov i raseleksikone. og der burde det skrives hva som må være med feks om hunden er regisrtret. skal kennel navne oppgies ellers skal det skrives at hunden er uregisrert. For det er en del som spør etter kennel navnet

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ede har for første gang sittet alene utenfor en butikk. Trodde IKKE det skulle gå bra, fordi han tåler ikke at jeg forsvinner ut av syne. Trening har ikke hjulpet. Han er og blir en rockestjerne på alle måter. Diva vokalist. Han protesterte så heftig under øvelsene i forkant at jeg revurderte hele ærendet. Vurderte spørre om hjelp fra forbipasserende, men det kom ingen, så vi hadde ikke andre valg. Det fikk bli konsert. Da jeg omsider entret butikken for det nødvendige ærendet, så satt han som et skolelys uten en lyd. Hvorfor? Fordi under de såkalt desentiverende øvelsene så forsvant jeg bare. Magisk borte i en interdimensjonal portal bak en stolpe. Gone forever without a trace i inntil sekunder av gangen. Mental abuse. Da jeg faktisk gikk inn, så kunne han se meg entre butikken gjennom vinduet og hadde kontroll på hvor jeg var og materien oppførte seg slik den i følge naturlovene burde og alt var fint. Ikke en lyd. Bare satt der og så på. Da vet jeg det til siden. Har forøvrig glemt å ta bilder på ever so long. Flere uker gammelt er vel vintage, så det fikk et filter  
    • Kors i taket! Trussel om anmeldelse gjorde vei i vellinga, så i dag kom det melding fra NKK med eierskifte som jeg måtte godkjenne! Da er saken løst 🤗
    • At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...