Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks


Maren8)

Recommended Posts

Det er veldig lurt med refleks til hund og eier!

Og av en eller annen grunn er det omtrent ingen som bruker det, her jeg bor hvertfall. (..og jeg har seriøse tvangstanker om å fylle bilen min med masse reflekser og kjører meg en tur midt i hundeluftingstiden og hive reflekser på alle refleksløse mennesker og dyr jeg såvidt kan skimte i mørke...!) :ph34r: Ja, jeg er fanatisk refleksbruker, og nei, det er ikke et problem... :D

Anywho.. Sophus hadde alltid på seg refleksdekken, reflekshalsband, reflekser rundt bena og blinkelys i halsbandet på kveldsturen, og jeg hadde på meg refleksvesten min.

Refleks redder liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker refelksvest på meg selv.

Halsbånd med refleks til Prada.

Refleksdekken til Prada.

Refleks på kobbelet.

OG blinkende dings i halsbåndet hvis hun løper løs når det er mørkt.

På www.høøks.no har de pakke med dekken, halsbånd og kobbelrefleks til 149,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker refleks vester på begge 2 fra clas ohlson http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21962983 Di er bilige og med brede reflekser på sidene og etter som di er bilige kan jeg bare kaste dem når har blit vasket 2-3 ganger. I tilegg har refleks kobbel fra canis. På fleksi kobbel boksen er det klistret 2 smile klistemerker. Jeg selv er heller dårlig til å bruke refleks <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker reflekssele fra : http://alternativetdyreklinikk.no/index.php?tmid=183 på hundene. Dem er på om hundene er løse eller dem er i band. Når dem er løse bruker jeg en lommelykt så jeg ser hvor dem er og siden dem bader når dem er løse så er dem på. Når refleksen er skitten så er det bare å vaske dem og dem holder i flere år. Til meg selv så bruker jeg refleksvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg kasster refleks vesten etter 2-3 gangs vask er at, for di om den ikke ser slit ut blir refleksen merkbart dårligere i konntakt med vann over lengre tid og vaskepulvere terer ekstra på. Inni enkelte refleksvester til menesker står det vor mange ganger det er anbefalt å vaske reflesvesten før den bør byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både lys og refleks på begge hunde, og jeg selv er udstyret med refleks også.

er mest praktisk at have lys på hundene synes jeg, da man da kan have dem løse i mørket, og se dem samtidig, og andre mennesker kan også se at der er noget der bevæger sig, så de evt kan give lyd fra sig og, så de kan blive indkaldt.

Er vant til fra Danmark at det er vedtaget ved lov at hundene skal have lys på for andre mennesker, bilister og hundeejeres skyld, så man kan nå at kalde dem ind, og at andre har mulighed for at se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har refleksvest til hunden( ene er kjøpt på clas ohlson), har refleks halsbånd og kobbel. Halsbåndet syntes ikke så godt pga pelsen, så har alltid på refleksvesten. Bruker også alltid refleks på meg selv. Du får kjøpt det i dyrebutikker, nettbutikker ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det i full refleks haha jeg tror vi ser ut som noen raringer for jeg tar på meg det jeg finner som enten lyser eller blinker hjemme haha (overdriver litt av og til haha)

Haha, syns jeg ser deg nå rundt jul vandrende inni skogen med blinkende jule lys på deg som du fant på juletreet :D

Jaja :D

Tror jeg skal skaffe meg den fra ClasOlson, skulle ha den fra Hooks før men har fått høre at den er dårlig :D

Mye vofsen min skal få til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...