Gå til innhold
Hundesonen.no

Selge innekatt - Utekatt


Linnmk

Recommended Posts

Lurer på ... er det tillatt eller akseptert at jeg som selger kan velge å bare selge mine katteunger som innekatter? Vi har et kull med blandingsrase som er halvt abyssiner og jeg vet jeg har hørt at nettopp denne rasen egner seg dårlig som utekatt... Bl.a. pga manglende respekt for kjøretøy o.l. (siterer her bare det jeg har hørt altså)

Vi har en mulig kjøper som helt klart vil ha utekatt. Katten skal kun være inne for å spise og få kos men skal være ute om natta og "gå på do" ute osv. De bor tett ved en meget traffikert vei i en mindre by... Føler med hele meg at dette bare blir helt feil...

En annen potensiel kjøper bor på landet og har store områder med skog/jorder der to utekatter foreløpig vistnok trives godt... Men kommer vår lille søte kattepus til å trives like godt?

Jeg skrev ingenting i annonsen om inne/ute katt, men faktisk så tenkte jeg rett og slett ikke noe på det. For oss er det så naturlig at de er inne og er trygge. Og jeg nevnte i annonsen at de trener på å gå i sele... mammapusen stortrives i sela si og er veldig flink ute på tur. Vi har allerede mistet en pus til toget. Han fikk være ute på små korte oppdagelsesturer fordi han så ut til å like det så godt, me han var sjelden ute mer enn max en time. Helt til han brått ikke kom hjem!

Trenger noen meninger fra dere jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke anledning til å bestemme hva folk skal gjøre med katten når den er solgt, uansett hva du skriver i kontrakten. Solgt er solgt, enten det er katt eller kjøleskap.

Det du KAN gjøre, er å ikke selge katt til folk som vil ha utekatt. Da må du finne kjøpere som vil ha innekatt, naturligvis. Om disse likevel skulle bestemme seg for å ha katten ute er det ingenting du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...