Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur/treningskompiser

Raksha

Recommended Posts

hmm... jeg derimot er motsatt av Miriam. Jeg må jobbe ekstra lørdagen:( Søndagen kan jeg, men ser dere er så fint i gang å planlegge så skal ikke øderlegge noe.

Miriam husker sikkert hvor vi gikk for å komme bak i lysløypa sist. Da slipper man å gå så mye langs veien først. Ellers hvis dere skal legge spor er det jo flere steder. blant annet der vi også trente litt sist etter å ha vært en svipptur i skogen:) Ellers kan man jo gå bort til idrettsplassen. Der er det jo masse plass for sporlegging og trening og man er ikke midt mellom blokker hvis hundene skulle finne på å bli litt ivrige. (jeg har en toller med god teknikk på tollerhylet så snakker utifra det,hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 436
  • Created
  • Siste svar

Jeg er fortsatt med, men hva om vi i stedet møtes på parkeringen til Skullerudstua (evt. t-banen). Synes det ble så mye frem og tilbake ift parkering, terreng osv...

Ved Skullerud er i hvert fall rett ved skogen, der vi både kan gå tur, ha frislipp og gå spor....?

Bare ett forslag...

Ida? Fortsatt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med kollektivtrafikk, så det er egentlig samme for meg hvor vi møtes, så lenge jeg klarer å komme meg dit på relativt enkel måte. Både Skullerud T-bane og Bergkrystallen T-bane er greit for meg.

Kjempemoro at dere vil være med Jane, jeg vil treffe Snorre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med kollektivtrafikk, så det er egentlig samme for meg hvor vi møtes, så lenge jeg klarer å komme meg dit på relativt enkel måte. Både Skullerud T-bane og Bergkrystallen T-bane er greit for meg.

Kjempemoro at dere vil være med Jane, jeg vil treffe Snorre :)

Det er veldig gjensidig... Snorre liker Springere (og eiere ikke minst) og jeg liker valper... :rolleyes:

Labbe-Oscar må også komme, han er en sååååå deilig liten (?) hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fremdeles med. Kan godt ta det ved skullerud. Er det hunder som er med som er gode med småttiser? (les: ikke jakter eller voldsom med labbene) Hadde vært moro om knøttis også kunne fått løpt løs sammen med en eller to. :)

Fremdeles kl 10? I såfall kommer vi ca 10 over, pga. buss.

Et par tilleggsspøsmål til Arogn:

Blir folk sure om man er inne på idrettsplassen med hunder? Hva med fotballbanen vedsidenav? Og hvor lang er lysløypa? tror jeg har funnet den herfra nemlig, men aner ikke hvor lang den er og hvor den ender opp. :)

Ps. Knøttis må ha tur på søndag og hun, om du er lysten på en luftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fremdeles med. Kan godt ta det ved skullerud. Er det hunder som er med som er gode med småttiser? (les: ikke jakter eller voldsom med labbene) Hadde vært moro om knøttis også kunne fått løpt løs sammen med en eller to. :)

Blir folk sure om man er inne på idrettsplassen med hunder? Hva med fotballbanen vedsidenav? Og hvor lang er lysløypa? tror jeg har funnet den herfra nemlig, men aner ikke hvor lang den er og hvor den ender opp. :)

Min er i hvert fall grei med småttiser... ingen labber og ingen jakting. Han vil helst bare løpe, og så fort som mulig, så småttiser er i grunn litt kjedelige sånn sett, de er så altfor trege. Han kan derimot bruke de som "hopp-hinder" om de står i veien, men han har en strålende presisjon så det har aldri skjedd uhell. :rolleyes:

Parkeringen på Skullerudstua 10 over 10 da? (Hmmm... kanskje en vaffel på stua i løpet av dagen og.... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fremdeles med. Kan godt ta det ved skullerud. Er det hunder som er med som er gode med småttiser? (les: ikke jakter eller voldsom med labbene) Hadde vært moro om knøttis også kunne fått løpt løs sammen med en eller to. ;)

Blir folk sure om man er inne på idrettsplassen med hunder? Hva med fotballbanen vedsidenav? Og hvor lang er lysløypa? tror jeg har funnet den herfra nemlig, men aner ikke hvor lang den er og hvor den ender opp. ;)

Orry er veldig snill og rolig, han snuser og hilser, men er ignorant resten av turen regner jeg med ;) Sær og eksentrisk, må vite... Norma kan nok bli litt overivrig når hun treffer knøttisen din (hun synes nemlig hunder på sin egen størrelse eller mindre er FRYKTELIG moro, og kan begynne med litt "valpevifting" med labber), men hun er lett å avlede.

Da er dealen at vi møtes på Skullerud ca kl 10? Kan noen møte meg på t-banen i så fall? Jeg aner ikke hvor Skullerudstua er :blink:

Forresten, vaffel høres bra ut i løpet av dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veibeskrivelse, Molly :blink:

Jeg er på Skullerud T ca 09.53 (i følge Trafikanten).

Raksha: Orry synes forresten at små hunder er "rare" dyr, så han holder seg høyt sannsynlig unna med mindre hun tar initiativ selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peers: Hihi, hun stormer nok bort med lyd og høy hale og reiser seg på to for å sniffe han på snuta. Og så dilter hun i beina på han etterpå om hun syns han er ok. :rolleyes: Nei, hun er ikke helt riktig skrudd sammen. :blink:

Kan noen bestille fint vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha fint vær... Orry tåler det meste, men Norma synes det er død og pine om det er vått.

Det høres ut som om knøttis og Orry kan bli et fint par :blink:

Jeg er forresten glad det ikke er noen mopser med på turen, Norma elsker dem litt for mye *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble tur på dere selv om det var flere som måtte melde avbud :blink: Har lyst til å få vært med på mer som dette i tiden som kommer, må bare få alt til å klaffe med jobb o.l. (Man kan jo ikke ha normal arbeidstid, må vite :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk for den våte, men hyggelige turen.

Håper "småttisene" har hentet seg inn igjen, særlig Norma synes vel at dette var en veldig oppskrytt greie... :rolleyes:

Neste gang får vi satse på litt mer opphold om ikke annet, det ble VELDIG vått etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...