Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig er den store dagen her


Tina&Ella

Recommended Posts

I morgen tidlig setter jeg meg i bilen og tar turen til sørlandet for å hente hjem den vakre, vakre jenta mi, Turbo-Ella ;) Er nesten helt uvirkelig at dagen jeg har ventet så lenge på endelig er her!

Alt er klart til vesla kommer, kurven er på plass i stua, buret er vasket og står klart (er fylt med en deilig pg myk dyne, og litt leker, så håper hun vil trives der). Jeg har lagt ned en madrass m/ dyna+ pute ved siden av buret, der skal jeg sove de første nettene, frem til vesla har slått seg til ro. Valpefor er kjøpt, diverse go`biter, tyggebein, leker, kong osv ligger klart og Thermodressen henger i gangen, klar til alle de nattlige tisseturene ;)

Var på teorikveld i forbindelse med valpekurset i går, så føler jeg er mer forbredt nå enn det jeg var når jeg fikk min første valp. Så nå er det bare å vente, og håpe at denne dagen går fort, og at jeg får sove i natt (yeah- right :( ) Kommer nok til å ligge våken og tenke på denne vakre lille jenta ;)

post-1440-1195124721_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun snart vært her et døgn, og herligere jenta skal man lete lenge etter.

Turen hjem gikk kjempefint, og vi var kun ute på do en gang i natt. Har sålangt ikke hatt noe uhell inne, Ella er super flink til å si ifra når hun må på do :P Er en del piping og hyling inne, men hun er roligere i dag enn hun var i går kveld. Innimellom kommer hun med et hyl/ul som går gjemmom marg og ben,tror dette må være det berømte tollerhylet ;)

Hun spiste litt i går, men har så langt ikke villet ha mat i dag. Akkurat nå ligger hun på føttene mine og sover søtt, så når hun våkner skal vi ta en tur ut for å gå på do, også skal jeg se om hun vil ha litt mat igjen. Så krysser vi fingrene for at hun spiser.

Litt snufsete har hun blitt også, mulig det er en forkjølelse, men hun har ikke feber. Men skal holde nøye øye med henne i dagene som kommer. Hun sover mye i dag, ikke så rart med tanke på alt som skjedde i går- er ikke bare bare å bli tatt fra mamma og søsken og flytte til to fremmede mennesker. Så vi tar det med ro i dagene som kommer, holder oss hjemme og tar korte turer i hagen slik at hun blir kjent med tomta. Hun går løs, så da får hun beveget seg i sitt eget tempo. Har gitt familie og venner beskjed om at jeg ringer når vi er klare for å ta imot litt besøk (den ble vel ikke så godt mottatt hos alle, men men :cool: ). Det viktigste for meg nå er at Ella blir trygg og finner roen med oss her hjemme først.

Er så utrolig herlig å ha hund i huset igjen, og i tillegg så er Ella bare så utrolig nydelig. Go`jenta mi :P

Har tatt en del bilder, skal prøve å legge de ut i løpet av helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...