Gå til innhold
Hundesonen.no

Kupp i Danmark?

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Her kan jeg og Einstein&Charlie svare.

Vi danskere kan lide:

Røde pølser

Sprut

Sigaretter

Salami

Tuborg

Tøy er billigere enn i Norge men ikke vesentlig

Samme med teknikk etc..

Skrevet
Hva er sprut? ;)

Pølser i danmark er virkelig ikke godt...

Edit: fant det ut :(

Lol sprut er alkohol, en flaske vodka af mærket smirrnoff koster omkring 180 kr

og pølser i Danmark smager virkelig godt, er mange forskellige mærker, steff houlberg pølser er gode eller Netto's mærke.

men hundekiks er rigtigt billigt, helt almindelige hundekiks koster ca 20-25 kr for et kilo.

Seler til hunden er billige, gode mærke dækkener. KW hundeshampo er ca 30-40 kr billigere

uhhm eu madvarer er billige, chorizo, biff og mange andre madvarer. Økologiske madvarer.

cigaretter er næsten halv pris af den norske.

øl er billigt

danske designer mærkevarer til køkkenet som feks. Rosendahl er billigere.

Men kommer jo helt an på hvilken by du skal til, om du er i bil, og hvor stort udvalg af butikker der, og hvilken butik du ender op i.

tuppetroll hvilken by skal du til, så kan jeg måske gøre det nemmere hvis jeg ved det ;)

Skrevet
Sigaretter er mere en halv pris billigere.. Du kan få sigs til 22 kr pakka ! :(

Sprut/Sprit ;) Burde tatt den Lillestrøm

lol Espen så er det billige parfumerede, lucky strikes mener jeg er 31,50kr, prince er 33kr

Skrevet
LA/LM/ og ett til jeg ik husker namnet på.. de koster 22,50,- eller noget..

Parfyme er vel billigst på båden?

Hvertfall når man får ansattrabatt i tillegg :icon_fun:

Skrevet

Kender ikke Frederikshavn så godt som København, men ved at der er nogle gode butikker der :) dyrebutik er der i hvertfald og mange andre butikker.

Men så skal du vel sejle fra Bergen, så kan jeg vinke farvel til dig fra mit vindue :P sejler 2 minutter fra der jeg bor

eller er det fra Kristiansand?

Hvis du skal sejle fra kristiansand, vil du være sød at checke størrelsen på deres hundebure på båden?

Skrevet
Nå får dere slutte å snakke om sigaretter her da godtfolk! Vær litt sunne! :)

Ellers blir dere slik...

Lol nu ryger jeg ikke selv, men har lagt mærke til at største delen af nordmænd ryger eller bruger snus.

er sund :P måske ikke så meget nu, da jeg ikke kun spiser økologisk her i Norge, som jeg gjorde før.

Skrevet
Kender ikke Frederikshavn så godt som København, men ved at der er nogle gode butikker der :) dyrebutik er der i hvertfald og mange andre butikker.

Men så skal du vel sejle fra Bergen, så kan jeg vinke farvel til dig fra mit vindue :P sejler 2 minutter fra der jeg bor

eller er det fra Kristiansand?

Hvis du skal sejle fra kristiansand, vil du være sød at checke størrelsen på deres hundebure på båden?

Vi reiser fra Larvik :P Hundeburene kan jeg sjekke størrelsen på på jobb, da jeg jobber i CL :P

Skrevet
Vi reiser fra Larvik :) Hundeburene kan jeg sjekke størrelsen på på jobb, da jeg jobber i CL :P

Tak tak, regner med vi tager en tur nedover til sommer, og vil jo gerne vide om der er plads til en 45 kg's pelsbamse, eller om vi skal køre turen nedover. den lille er jo nok ikke noget problem udover at han er en lille mammadalt

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
    • Jeg har en som er rett, den andre har jeg ikke noen formening om.  Du får flate pinsetter som er avrunda i kantene.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...