Gå til innhold
Hundesonen.no

Pigghalsbånd

MariaN

Recommended Posts

Skrevet

Syns å huske at det er lover og regler for bruk av det?

Stemmer det?

Hva er ditt syn på pigghalsbånd? (med pigger, ikke gummi..osv).

-------------------------------------

Kjenner noen som har kjøpt seg dette.

Jeg er ikke fan av den slags bruk, samme hvor stor og sterk hunden er.

Skrevet

Trodde pigghalsband hadde avgått med døden for lengst eg... For min del så er det helt utelukket å bruke det uansett. Stakkars dyr!

Skrevet

Vet du. jeg søkte og fant ingen debatt ?

Dessuten er jeg ganske så ny her, og vet ikke hvilke debatter som har vært og ikke.

Skrevet

Aha! Jeg søkte, men ingenting kom opp! Bare noe småtteri med ordet pigghalsbånd i..

takk :no:

Nå det er sagt. Jeg får ikke åpnet av det jeg søke på?? andre som har det problemet?

Skrevet

beklager om jeg virket litt krass i sted, det var ikke meningen. BAre det at de tidligere debattene ikke alltid nådde så langt:P

Sliter selv med å finne frem ting ved søk fra tid til annen...

Skrevet

*le*.

Poenget med tråden var ikke å lage en debatt om det er rett eller galt. Folk er jo så forskjellige.

Ville bare vite hva andre medlemmer her på Sonen syns om den slags bruk :no:

Skrevet

Jeg har egentlig ikke så store meninger med piggahalsbånd sålenge hundefører vet hvordan det brukes og ikke misbruker det men så har jeg også hørt at piggene ikke stikker inn i hunden, de bare klyper huden er dette sant? For da er det vel ikke såå mye verre å bruke dette enn strup? Kan noen si hvorfor/hvordan denne er verre hvis noen mener det da? :no: Vet egentlig ikke jeg så da spør jeg istedenfor :) Ser forøvrig det sjeldent brukt men besteforeldrene mine brukte det visst i en periode på grand danois hannen når han var unghund og han tok ingen skade av det:)

Skrevet
Nå det er sagt. Jeg får ikke åpnet av det jeg søke på?? andre som har det problemet?

Jepp, merkelig greie. Trykk på "siste innlegg" i stedet, da fungerer det.

Skrevet

Vel for å si min mening så syns jeg ikke noe særlig om verken pigghalsbånd elle strupehalsbånd.

Gikk på unghundkurs og der brukte vi strupehalsbånd, og jeg fikk beskjed om at jeg burde prøve pigghalsbånd.

Pga at da ville jeg få mer respons fra hunden. Jeg nektet og sluttet på kurset.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...