Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd + kobbel

Turnip

Recommended Posts

I dag var jeg på Tropehagen Zoo på Sentrum Syd kjøpesenter, i en sånn 50% avslags kurv så fant jeg et utrolig behagelig halsbånd og kobbel som gikk som "en vare" Dessverre hadde de ikke Mike sin størrelse, Kobbelet var et av de litt lengre typen og var utrolig mykt og kanskje 3 cm bredt (samme var hasbåndet) Fargen var hvit/sand/lys toscana lignende, tittet på merket og så at det het "Ricco" Vet noen av dere om noen nettbutikker som fører dette merket?? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikkenoe jeg :glare:

Eller så lurer jeg på om dere har erfaring med et litt bredt behaglig og mykt lærhalsbånd helst sort (i nød mørkebrundt) Burde helst dekke minst 2 nakkevirvler. Noen forslag? Linker? bilder?

Har liksom ikkeno ordentlige solid og behagelig halsbånd til Mike, har mest seler til han.. Alle svar blir godt motatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noe slikt være av interesse? Mykt og godt kenguruskinn - halvstrup, sydd etter mål - rundt 300 kr inkl. forsendelse fra Australia for halvannet års tid siden. Tror aldri jeg blir å trenge noe annet bånd til Gullet. Send meg en PM om du er interessert, så skal jeg nok klare å hoste opp en mailadresse.

ute.jpg

altan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noe slikt være av interesse? Mykt og godt kenguruskinn - halvstrup, sydd etter mål - rundt 300 kr inkl. forsendelse fra Australia for halvannet års tid siden. Tror aldri jeg blir å trenge noe annet bånd til Gullet. Send meg en PM om du er interessert, så skal jeg nok klare å hoste opp en mailadresse.

ute.jpg

altan.jpg

Siiiklee!! :P Det var utrolig flott :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjempefin! Men er ikke det sånn halsbånd bare til mynder? Tilgi min uvitenhet her :closedeyes:

Mike har så kort hals, så lurer på om det kanskje blir for bredt på nakken hans, men liker det at det er halstrup, da han er flink til å smette ut av halsbåndene og jeg er livredd for å stramme de for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på Tropehagen Zoo på Sentrum Syd kjøpesenter, i en sånn 50% avslags kurv så fant jeg et utrolig behagelig halsbånd og kobbel som gikk som "en vare" Dessverre hadde de ikke Mike sin størrelse, Kobbelet var et av de litt lengre typen og var utrolig mykt og kanskje 3 cm bredt (samme var hasbåndet) Fargen var hvit/sand/lys toscana lignende, tittet på merket og så at det het "Ricco" Vet noen av dere om noen nettbutikker som fører dette merket?? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikkenoe jeg :glare:

Eller så lurer jeg på om dere har erfaring med et litt bredt behaglig og mykt lærhalsbånd helst sort (i nød mørkebrundt) Burde helst dekke minst 2 nakkevirvler. Noen forslag? Linker? bilder?

Har liksom ikkeno ordentlige solid og behagelig halsbånd til Mike, har mest seler til han.. Alle svar blir godt motatt :P

Jeg har det kobbelsettet du snakker om,veldig behagelig! Så har jeg et myndehalsbånd i lær som er bredt og mykt.Jeg har sett det hos flere dyrebutikker,deriblandt hund som hobby. Det er brunt,med noen få nagler foran.

Ellers så vil jeg anbefale reflekshalsbåndene til Hurrta( hundeutstyr.no). Brede og myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det kobbelsettet du snakker om,veldig behagelig! Så har jeg et myndehalsbånd i lær som er bredt og mykt.Jeg har sett det hos flere dyrebutikker,deriblandt hund som hobby. Det er brunt,med noen få nagler foran.

Du husker ikke merkenavnet på det settet? Ble noe i tvil her da jeg ikke fant noe på nettet i det hele tatt på det merket. Var så utrolig behagelig, og kobbelet var så mykt og bredt og fin lengde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjempefin! Men er ikke det sånn halsbånd bare til mynder? Tilgi min uvitenhet her :closedeyes:

Mike har så kort hals, så lurer på om det kanskje blir for bredt på nakken hans, men liker det at det er halstrup, da han er flink til å smette ut av halsbåndene og jeg er livredd for å stramme de for mye.

Nesj, det er vel ment til whippets, men siden hun lager de etter mål, kan hun sikkert lage det akkurat så bredt eller smalt som du ønsker. Kenguruskinn er dessuten veldig mykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...