Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå pent i bånd med andre?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Vi har nå holdt på myyye med båndtrening, og jeg syns ho går sånn noenlunde greit. Litt opp og ned. Men så lurer jeg på hvordan hunden skal lære seg å gå pent i bånd med andre? (slik som den går med meg og typen min) Når veninner og familiemedlemmer skal gå med ho i bånd (også selv om jeg går sammen med dem) , så drar ho mye. Vi har hørt det spesiellt fra faren til typen min, som pleier å gå mye tur med ho, at han sier at vi må lære ho å gå i bånd og sånn, for det er slitsomt å gå tur med ho. Og dette fører også til at det ikke er så mange som vil ha ho med heller.. Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå holdt på myyye med båndtrening, og jeg syns ho går sånn noenlunde greit. Litt opp og ned. Men så lurer jeg på hvordan hunden skal lære seg å gå pent i bånd med andre? (slik som den går med meg og typen min) Når veninner og familiemedlemmer skal gå med ho i bånd (også selv om jeg går sammen med dem) , så drar ho mye. Vi har hørt det spesiellt fra faren til typen min, som pleier å gå mye tur med ho, at han sier at vi må lære ho å gå i bånd og sånn, for det er slitsomt å gå tur med ho. Og dette fører også til at det ikke er så mange som vil ha ho med heller.. Hva skal vi gjøre?

hmmmm, du kan jo prøve å ha på et nokså tunnt lenke halsbånd, også går du med andre hunder, så nøkker du hver gang hun prøver å dra. lær henne at det kommer et nøkk hvis hun ikke er snill og går pent. husk å ikke bruk det som et kvelehalsbånd, men som et lite nøkk(en påminnelse) på at nå går hun for langt ut. ros masse og belønn med godbit når hun går pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hun går fint med meg og typen (sånn noenlunde) Men med andre går ho og drar. Selv om vi gir dem grimen med eller noe sånnt. Også når jeg går tur sammen med dem, blir jeg så sur fordi hunden går og drar, og ender opp med at jeg må holde ho. Ja når det gjelder at de fremmede trener, så er det ikke ofte at noen går tur med henne (netopp fordi ho ikke er så trivelig å gå med). Og når vi har jobbet med ho i over 1 år, så ser det litt vrient med en så lang trenignsprosess på alle de vi kjenner.

Hvorfor går egentlig hunden annerledes med andre? trodde at de fleste hundene gikk bra generellt når de først ble lært til det? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...