Gå til innhold
Hundesonen.no

fant en chow chow!!

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

var på tur med ask nå, og langs den trafikerte veien kommer det en chow-chow. den har ikke halsbånd, og ingen eier i nerheten. jeg tok den med hjem og her sitter jeg, med en chow, voksen, som er prikk lik diego! han er vel ikke forsvunnet? :) vi har ringt falken , og visst ingen har meldt han savnet blir han hær til i morgen, så kommer falken og henter han. ekstremt kjerlig og snill hund, trass i at den har et gapende sår der halsbåndet skulle ha vært. har gitt den litt vann og mat, så får vi se om ingen har meldt han innen dagen, drar vi til vetn med han. Han er tydelivis noens hund!

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Chow chow er noen nydelige bamser da! :) så gøy da, kos deg med han mens du kan :wink: hehe. selvsagt ikke like gøy for eieren, er ikke sikkert han ringer å melder ham borte heller. får håpe på det beste! :)

Skrevet

Oi! Såpass! :-o Får håpe eieren melder den savnet, sånn at den kommer til rette igjen :) (Hihi, kan du ta bilde av den? hvis den er en stor utgave av Diego så må den jo være nydelig! :oops: )

Skrevet
oisann! Hvordan har han fått det såret mon tro?

Ja, vil se bilde av ham :)

Tenkte jeg og på. Kanskje vi heller bør håpe at den ikke kommer tilbake til eieren? :D

Vil også se bilder :)

Skrevet

skal ta noern bilder og legge in senere i dag. :) han er helt nydelig! skal straks til veten og få såret sydd, og det er virkelig merkelig hvordan han kunne ha fått det såret. det er ca 10 cm langt og åpent,,som om noen skulle...skjørt med kniv faktsk! heldigvis er det bare huden, så ingen blodårer eller pulsårer går til spille. hunden er gammel, så visst ingen eier melder seg blir den enter avlivet eller omplasert...

Skrevet

Tenkte jeg og på. Kanskje vi heller bør håpe at den ikke kommer tilbake til eieren? :D

Vil også se bilder :)

Ja, det var i de baner jeg også tenkte...

Håper noen vil ha ham da... ikke avliv stakkaren...

Skrevet

vi har bestemt oss for at visst eieren dukker opp, men ikke er villig til og betale tilbake det vi brukte på stingene til hunden, får han den ikke tilbake, da er den ikke mer verdt for han.. :) da stiller vi han ut for omplasering, eller i værste fall avlivning, det kommer an på hvordan hundens tilstand egentlig er.

Skrevet

Håper alt går bra med Chowen da.... :) stakars, fikk skikkelig vondt av den... :)

Skrevet
ehh... Var det ikke en Chi - eller ser du ikke forskjell :)

hæ?

har vært til dyrlegen og sitter her skuffa som bare det. såret var for gammelt til og sys, da måptte han ha skjært rund og sydd igjenn, han sa det ville gro av seg selv, og ga han en sprøyte, smurte på en gro.krem og ga oss resept på antibiotika, dette skulle han ha 645 kr for!! bare fordi det er søndag! vi sjekket også om hunden var chippet, men det var den dessverre ikke. så siden vi ikke kan ha den hær på grunn av ask, har naboen, onkelen min tatt han i noen dager. såret er minst et par dager gammelt, og hunden er ikke savnet gjenniom falken. vi frykter at hunden ble dumpet med vilje. : :-o dyrlegen mente at såret skyldet for hard bruk av halbåndet, men ingen av oss trudde serlig å det, chowen har ekstremt tykk pels, et så rett snitt er det vanskelig og forosake vd hjelp av halsbånd! så med mindre noen melder seg som hundens eier i løpet av noen dager, vil hunden bli sendt til falken, prøvd omplasert, men mest sannsynlig avlivet! nydliger chow har jeg sjelden sett, også så tillitsfull! skadet var han, men kom rett bort til oss og fulgte med hjem uten bånd.

jeg vil ikke sende den til avlivning! noen som vil ha chow??

Skrevet

Uff, håper ikke dere må sende den til avliving (om ikke den er så skada at det er det beste for den da) Håper den får ett godt hjem om den blir omplassert i alle fall :)

Skrevet

hæ?

har vært til dyrlegen og sitter her skuffa som bare det. såret var for gammelt til og sys, da måptte han ha skjært rund og sydd igjenn, han sa det ville gro av seg selv, og ga han en sprøyte, smurte på en gro.krem og ga oss resept på antibiotika, dette skulle han ha 645 kr for!! bare fordi det er søndag! vi sjekket også om hunden var chippet, men det var den dessverre ikke. så siden vi ikke kan ha den her på grunn av ask, har naboen, onkelen min tatt han i noen dager. såret er minst et par dager gammelt, og hunden er ikke savnet gjenniom falken. vi frykter at hunden ble dumpet med vilje. : :-o dyrlegen mente at såret skyldet for hard bruk av halbåndet, men ingen av oss trudde serlig å det, chowen har ekstremt tykk pels, et så rett snitt er det vanskelig og forosake vd hjelp av halsbånd! så med mindre noen melder seg som hundens eier i løpet av noen dager, vil hunden bli sendt til falken, prøvd omplasert, men mest sannsynlig avlivet! nydliger chow har jeg sjelden sett, også så tillitsfull! skadet var han, men kom rett bort til oss og fulgte med hjem uten bånd.

jeg vil ikke sende den til avlivning! noen som vil ha chow??

:) Uffff så grusomt..... :P:) stakars liten...

Skrevet

Stakkars.. :)

Chow'er er faktisk tillitsfulle..

Håper den ikke blir avlivet, den fortjener noen bedre enn det..

Skulle gjerne tatt han jeg.. :)

Må legge ut noen bilder..

Skrevet

må ikke sende en hund du har funnet til avliving vel :-o

Jeg har en tass som til stadighet stikker av, kan jo ikke bli avlivd for det om.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet

uff så trist! :) jeg og ville gjerne tatt ham, men det tror jeg ikke går. Håper dere finner et godt hjem til ham da.

Skrevet

Uff nei så trist...

At eieren ikke har meldt ham savnet kan jo tyde på at den kanskje ikke er ønsket ja...

Skrevet
må ikke sende en hund du har funnet til avliving vel :-o  

Jeg har en tass som til stadighet stikker av, kan jo ikke bli avlivd for det om.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

hva skal jeg gjøre da? avlivning stå jo nederst på liesten, men det kan bli vanskelig og få omplasert en såpass gammel hund, som i tilleg, verken kan særlig mange komandoer(han har ikke lystret på en eneste en av hva ve har prøvd), ikke vet vi hva han heter heller. få vil ha en hund som går på medisiner, og antibiotika. næi, sjansene for omplasering er egentli små! :):)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...