Gå til innhold
Hundesonen.no

fant en chow chow!!


MarieR

Recommended Posts

var på tur med ask nå, og langs den trafikerte veien kommer det en chow-chow. den har ikke halsbånd, og ingen eier i nerheten. jeg tok den med hjem og her sitter jeg, med en chow, voksen, som er prikk lik diego! han er vel ikke forsvunnet? :) vi har ringt falken , og visst ingen har meldt han savnet blir han hær til i morgen, så kommer falken og henter han. ekstremt kjerlig og snill hund, trass i at den har et gapende sår der halsbåndet skulle ha vært. har gitt den litt vann og mat, så får vi se om ingen har meldt han innen dagen, drar vi til vetn med han. Han er tydelivis noens hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

skal ta noern bilder og legge in senere i dag. :) han er helt nydelig! skal straks til veten og få såret sydd, og det er virkelig merkelig hvordan han kunne ha fått det såret. det er ca 10 cm langt og åpent,,som om noen skulle...skjørt med kniv faktsk! heldigvis er det bare huden, så ingen blodårer eller pulsårer går til spille. hunden er gammel, så visst ingen eier melder seg blir den enter avlivet eller omplasert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg og på. Kanskje vi heller bør håpe at den ikke kommer tilbake til eieren? :D

Vil også se bilder :)

Ja, det var i de baner jeg også tenkte...

Håper noen vil ha ham da... ikke avliv stakkaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestemt oss for at visst eieren dukker opp, men ikke er villig til og betale tilbake det vi brukte på stingene til hunden, får han den ikke tilbake, da er den ikke mer verdt for han.. :) da stiller vi han ut for omplasering, eller i værste fall avlivning, det kommer an på hvordan hundens tilstand egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh... Var det ikke en Chi - eller ser du ikke forskjell :)

hæ?

har vært til dyrlegen og sitter her skuffa som bare det. såret var for gammelt til og sys, da måptte han ha skjært rund og sydd igjenn, han sa det ville gro av seg selv, og ga han en sprøyte, smurte på en gro.krem og ga oss resept på antibiotika, dette skulle han ha 645 kr for!! bare fordi det er søndag! vi sjekket også om hunden var chippet, men det var den dessverre ikke. så siden vi ikke kan ha den hær på grunn av ask, har naboen, onkelen min tatt han i noen dager. såret er minst et par dager gammelt, og hunden er ikke savnet gjenniom falken. vi frykter at hunden ble dumpet med vilje. : :-o dyrlegen mente at såret skyldet for hard bruk av halbåndet, men ingen av oss trudde serlig å det, chowen har ekstremt tykk pels, et så rett snitt er det vanskelig og forosake vd hjelp av halsbånd! så med mindre noen melder seg som hundens eier i løpet av noen dager, vil hunden bli sendt til falken, prøvd omplasert, men mest sannsynlig avlivet! nydliger chow har jeg sjelden sett, også så tillitsfull! skadet var han, men kom rett bort til oss og fulgte med hjem uten bånd.

jeg vil ikke sende den til avlivning! noen som vil ha chow??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

har vært til dyrlegen og sitter her skuffa som bare det. såret var for gammelt til og sys, da måptte han ha skjært rund og sydd igjenn, han sa det ville gro av seg selv, og ga han en sprøyte, smurte på en gro.krem og ga oss resept på antibiotika, dette skulle han ha 645 kr for!! bare fordi det er søndag! vi sjekket også om hunden var chippet, men det var den dessverre ikke. så siden vi ikke kan ha den her på grunn av ask, har naboen, onkelen min tatt han i noen dager. såret er minst et par dager gammelt, og hunden er ikke savnet gjenniom falken. vi frykter at hunden ble dumpet med vilje. : :-o dyrlegen mente at såret skyldet for hard bruk av halbåndet, men ingen av oss trudde serlig å det, chowen har ekstremt tykk pels, et så rett snitt er det vanskelig og forosake vd hjelp av halsbånd! så med mindre noen melder seg som hundens eier i løpet av noen dager, vil hunden bli sendt til falken, prøvd omplasert, men mest sannsynlig avlivet! nydliger chow har jeg sjelden sett, også så tillitsfull! skadet var han, men kom rett bort til oss og fulgte med hjem uten bånd.

jeg vil ikke sende den til avlivning! noen som vil ha chow??

:) Uffff så grusomt..... :P:) stakars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke sende en hund du har funnet til avliving vel :-o  

Jeg har en tass som til stadighet stikker av, kan jo ikke bli avlivd for det om.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

hva skal jeg gjøre da? avlivning stå jo nederst på liesten, men det kan bli vanskelig og få omplasert en såpass gammel hund, som i tilleg, verken kan særlig mange komandoer(han har ikke lystret på en eneste en av hva ve har prøvd), ikke vet vi hva han heter heller. få vil ha en hund som går på medisiner, og antibiotika. næi, sjansene for omplasering er egentli små! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...