Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt første kull :)


Toya

Recommended Posts

  • Svar 362
  • Created
  • Siste svar

I dag er valpene fyllt hele to uker, og de stormer opp i vekt, alle sammen er over 800 gram, de største tipper over 900 i kveld tenker jeg :|

Alle har i dag klippet klør og fått markkur... markkur det var visst nam nam det, og det slafset de i seg hihi.. søte atte...

:x

de har alle sammen fått øyne, noe som gjør at jeg avventer å ta nye bilder, da jeg ikke er verdens mest flinke på sånne tekniske saker.. som kalles kamera...

så smøre seg med tolmodighet, kommer nye bilder til helga :x

Edit: VEKT tabell 14 dager :x

hann nr 1 fødsels vekt = 331g , vekt 14 dager = 993 gr

hanne 2 fødsels vekt = 333 g, 14 dager = 994gr

tispe 1 fødselsvekt = 279 gr, 14 dager = 903gr

tispe 2 fødselsvekt = 319 gr, 14 dager = 915 gr

store har de blitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valpene fyller tre uker til onsdag...

så da passer det vel bra med to ukers bilder nå i dag? :icon_redface:

Jeg har fått knipsa noen bilder av nurkene mine :blink:

Enjoy :blink:

Mølje...

CIMG0400.jpg

CIMG0401.jpg

CIMG0402.jpg

Hvordan kan man komme seg ut av denne greia her a??

CIMG0404.jpg

CIMG0405.jpg

noen vaklende steg...

CIMG0406.jpg

hanne med hel krage ( sort hanne)

CIMG0407.jpg

CIMG0409.jpg

CIMG0410.jpg

CIMG0411.jpg

Rød tispe

CIMG0414.jpg

CIMG0415.jpg

CIMG0416.jpg

CIMG0417.jpg

*Dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer resten...

dont mind dobbel post for dette hihi :icon_redface:

Grønn hanne

CIMG0419.jpg

CIMG0420.jpg

CIMG0421.jpg

ææææ det her er KJEDELIG! ( noen som ikke syntes det er sååå morro med bilder hihi)

CIMG0422.jpg

Gul tispe

CIMG0423.jpg

CIMG0424.jpg

CIMG0425.jpg

CIMG0426.jpg

ja det var noen bilder :blink:

Kos dere :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner de å bli skikkelig snuskete! Tipper det er gøy å sitte å se på dem!

Er kjempe gøy å se på de.. utvikler personlighet og greier.. hihi

gul er eventyrlysten jenta, grønn er speedy og rød og sort er de "rolige" hihi om m,an kan kalle de det :icon_redface:

Fine nurkene :blink:

JAAAAA søøøte :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå begynner de å se ut som noe mere en rotter ja :icon_redface:

JA! de er kjempe søte skal jeg si deg..

du er jo heldig, du får jo enten rød eller gul i kort avstand fra deg hihi

De er så herlige :blink:

KJEMPE herlige :blink:

Søte! Gleder meg til de kommer til 8-ukersalderen ("rampealderen"?), da er de ENDA søtere!

Ja.. de har så vidt startet og vagge rundt nå... HERLIGE små aper:) hihi...

Kjempe flotte!

(Btw... De bildene bak av Ronya og... Marissa? de var nydelige...)

kjempe fine ja... men er nok ikke Marissa på bildene :P er Nikita ( død collie, mamma sin første) og toya ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...