Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt svar !


EliseKathinka

Recommended Posts

Heisann !

Har noen spørsmål som jeg skulle få hatt svar på, gjerne svar fra personer med erfaring, men også uerfarende !

Ok, vurderer å kjøpe en hamsterhunn, men har 2 hanner fra før av.. De er i samme bur å trives utrolig godt.

De vasker hverandre, lekesloss og sånne kjærlige ting !

Har de i et bur som er kobblet med ett hjemmelaget bur så de har mye plass å springe på.

Hvis jeg skal kjøpe en hamsterhunn skal hun ha ett eget bur, men stå i samme rom.

Kommer hamterhannene til å sloss når de kjenner lukten, som hun skiller ut under løpetiden ?

Takk for svar på forhånd ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er fare for det ;)

Ville fulgt nøye med dem og vært forberedt på å skille dem med en gang det ble tegn til noen gnissninger.

De kan bite hverandre ganske hardt når de slåss om territorie, og det har faktisk hendt at den mest dominerende hamsteren har drept den andre.

Hamstere er somregel einstøinger når de er blitt kjønnsmodne.

Unntaket er de små roborovski dverghamsterene.

Derfor er det best å ha andre dverghamstere og syriske hamstere(gullhamstere) med vegg imellom, men gjerne slik at de kan se hverandre.

Du må være obs når du slipper dem ut for å leke/trimme/oppdage også, for om de møtes kan de bli iltre på hverandre.

Men det er jo ikke sånn at hamsterene dine har lest hvordan hamstere skal oppføre seg, så det kan gå annerledes også :devil:

Masse lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ja enig med MinniMus :ahappy:

Hannene kan bli veldig dominant og agresive.

Har hendt at den ene hannen har drept den andre, og da vil jo den åverlevende ha store skader

og da må kanskje den avlives. Jeg hadde kanskje skilt dem, for og være på den sikre siden,

men jeg er jo ganske pysete når det gjelder skader på hamstere :)

Bare følg nøye med, så går det vell bra :lol:

--------------------------

Hilsen Wilma :hund_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...