Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har lyst til å stille Loke på Hamar lørdag?


Mud

Recommended Posts

Hadde egentlig planer om å stille han selv, men har ombestemt meg.Belgeren skal som kjent stilles med fokus vekk fra fører og jeg er ikke fan av tydelig dobbelthandling. Det fungerer utmerket at jeg står på utsiden av ringen og bare ser på da han er fryktelig mammadalt. Hans "faste" handler er fullbooket, så vi kikker etter et menneske som er tydelig (altså ikke lar han trekke seg) og glad i å løpe fort :kiss: Han er en grei hund å vise (når han ikke er for gira), han vet hva han skal og han har en god "stå" komando. Han liker derimot ikke å ha andre hannhunder bak seg i ringen (redd for rumpa si) så dette må man ha i bakhodet og vite hvordan man takler.

Groenendaelen har oppmøte 09 vanligvis og han skal stilles i championklassen så tipper han skal inn rundt 10 hvis man regner med forsinkelser og mange oppmøtte.

Noen flinke som har lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel gr 1 på lørdag da, hvis ikke Loke plutselig har skiftet personligghet og utsende? ;)

Bare sånn at dere ikke avtaler feil dag?! ;)

Trodde det var søndag jeg ;) Ikke for det, gutten tror han er labrador så hvis de er på søndagen... *flir*

Om ikke det kræsjer med Kelpie ringen så kan jeg alltid, men ha noen i bakhånd . Jeg og Loke har jo lekt sammen før vi :)

2a62836e.jpg

Og flinke var dere! Fin fin Ck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke snøring på hvordan en groendal skal stilles:P Men skal stille en collie på lørdagen, hvis det ikke kolliderer med den kan jeg jo stille for deg. Er vant med hunder med stor fart. Har selv dalmis og det innebærer gjerne å løpe seg ihjel inne i ringen. Jeg kommer uansett til å være der hele dagen:P Men hvis du vil ha en veldig erfaren handler da skal nk ikke jeg stille :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har planene til den faste handleren hans endret seg, så da stiller hun Loke allikevel :D

De kjenner hverandre godt (hun er den eneste som har trent utstilling med han *ler*) s¨å da er nok det den beste løsningen;)

Takk til alle som ville hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si ifra. Er i ringen ved siden av for å stille collie i champ klassen. Hvis det ikke koliderer med den kan jeg sikkert stille Loke. Problemet er at jeg har lxom ikke stilt groen før:P Kunne jo blitt intressant det :rolleyes: Har stilt dalmis i 6 år da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hokus pokus å stille groen, eneste er at han skal stå med fokus vekk fra fører og at man dermed må "dobbelthandle" litt. Dvs, man står ikke å vifter med godbiter for å få hunden til å se på seg slik man gjør med mange andre raser. Selvfølgelig kan man bruke det hvis hunden mister intressen for det som er utenfor ringen, men hovedpoenget er at de skal speide ut og se oppmerksomme ut (som om noen belgere står slik å speider helt av seg selv liksom..er jo hverken katter eller sauer på slike steder, og det vet de godt :glare: )

Ellers så er det som sagt det han ikke liker å bli klådd på der bak... han elsker mennesker, men kan spare seg for sånn pelling. Han viker vel ikke så mye unna, men advarer med tenna noe som ikke er helt ønskelig *plystre*

Han har aldri gjort det i ringen, men de som har stilt han har alltid passet på å holde han bestemt i halsbåndet og gi han godis når det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hokus pokus å stille groen, eneste er at han skal stå med fokus vekk fra fører og at man dermed må "dobbelthandle" litt. Dvs, man står ikke å vifter med godbiter for å få hunden til å se på seg slik man gjør med mange andre raser. Selvfølgelig kan man bruke det hvis hunden mister intressen for det som er utenfor ringen, men hovedpoenget er at de skal speide ut og se oppmerksomme ut (som om noen belgere står slik å speider helt av seg selv liksom..er jo hverken katter eller sauer på slike steder, og det vet de godt :glare: )

Ellers så er det som sagt det han ikke liker å bli klådd på der bak... han elsker mennesker, men kan spare seg for sånn pelling. Han viker vel ikke så mye unna, men advarer med tenna noe som ikke er helt ønskelig *plystre*

Han har aldri gjort det i ringen, men de som har stilt han har alltid passet på å holde han bestemt i halsbåndet og gi han godis når det står på.

Stilte en halvsprø basenji en gang. Skulle ta alt den så den. Glefset til både her å der (noe en basenji overhode ikke skal gjøre. Så kjenner litt til den:P

Kan jo ta med ei løpsk tispe :P Kanskje han har fokus for det som er utenfor ringen og^^ Det gjelder vel generelt alle hannhundene i nærheten:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke noe annet dukker opp kan jeg jo tilfeldigvis stå utenfor ringen med Tinka mens du stiller ham? Jeg tror fokus ut av ringen er fikset da, liksom. :P

ok. Tinka er viktigst *ler* Men da bare begynner han å hoppe og nekter å løpe venstresvinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...